wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. lubelskie

Wypełnionych ankiet: 11

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    9 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    2 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (9%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (45%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (45%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (9%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (27%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (18%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (27%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (18%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    10 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    6 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dyzartria

    TERAPIA

    9 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dyzartira, porażenie mózgowe
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki
    Szczegółów dotyczących autyzmu, praktyki
    więcej praktyczntch
    wczesna interwencja logopedyczna, brak praktycznych zagadnień z autyzmu i afazji u dzieci
    terapia miofunkcjonalna,
    Ciężko powiedzieć. W logopedii (już w pracy) na coś trzeba się nastawić (na jakiś rodzaj zaburzebia,w którym chcemy się specjalizować). Ja byłam "zafascynowana" afazją,ale mimo wszystko studia podyplomowe nie przygotowują do tego najlepieje,bo zwyczajnie nie ma na to czasu,nie można mieć zarzutów do prowadzących zajęcia.
    Diagnoza i terapia dzieci
    Przypadki sprzężone, praktyczna nauka rozróżniania wad wymowy (np. różnicowanie róznego rodzaju seplenienia), pokazania szerszego spojrzenia na logopedię tzn. z innych szkół w kraju. W Lublinie jest duży nacisk na językowe korzenie logopedii, dla mnie brakowało wiecej podejścia medycznego i odnoszenia się do współpracy z innymi specjalistami. Ale to też zależało do wykładowcy. Brakowało mi też odnoszenia się do najnowszych publikacji z innych nurtów logopedycznych.
    Praktyki i współczesnych przykładów. Baza filmów jest nadal z lat 80-90 tych. Brak informacji o innych metodach terapii nie prowadzonych w Polsce. Brak informacji o terapii rozwojowej.
    Praktycznej nauki zawodu
    jak radzić sobie z diagnozą i terapią jąkania
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Teorii
    Nauki o języku
    schizofazja, powtórki ze studiów logopedycznych
    nauka o języku
    Niczego nie było za dużo,albo nie przypominam sobie.
    Afazja dorosłych
    Teoretycznych zagadnień, za mało podejścia praktycznego.
    Teorii.
    Teoretycznych zagadnień bez powiązania z praktyką
    nauki o języku teoria
     
  8. Czym kończyły się studia?
    5 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    10 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Chciałabym więcej zajęć z metodologii pracy, diagnizowania
    brak praktyki, większość w formie wykładowej
    zbyt mała liczba godzin na alalię, diagnoza i terapia połykania
    Studia i praktyka nigdy nie zastąpią pracy z "żywym" przypadkiem. Można obserwować, patrzyć i próbować samemu na praktykach,ale dopiero praca odsłoni to,czego nie wiemy, i z czego musimy się doszkolić.
    Za mało zagadnień dotyczących diagnozy i terapii dzieci.
    Fantastyczny zespół Wykładowców. Każdy dobry w swojej dziedzinie. Jednak brak jest spojrzenia na pracę logopedy jako czlonka zespołu.
     

Wypełnionych ankiet: 26

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    23 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    3 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (12%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (19%)
     
    4
    18 GŁOSÓW
    (69%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    4 GŁOSY
    (15%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (12%)
     
    3
    11 GŁOSÓW
    (42%)
     
    4
    8 GŁOSÓW
    (31%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    24 GŁOSY
     
    dyslalia
    17 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    14 GŁOSÓW
     
    afazja
    6 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    24 GŁOSY
     
    dyslalia
    15 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    11 GŁOSÓW
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    8 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    10 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    11 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)ROZSZCZEP PODNIEBIENIA
    Ankieta wymaga wypełnienia ale ja nie miałam takiego problemu po studiach.

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    12 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    10 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    11 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)rozszczep podniebienia, autyzm
    ROZSZCZEP PODNIEBIENIA
    Ankieta wymaga wypełnienia ale ja nie miałam takiego problemu po studiach.
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    wczesnej interwencji logopedycznej, karmieni dzieci, diagnoza niemowląt,
    myślę, że więcej diagnozy i terapii afazji, a także terapii jąkania
    zbyt dużo teorii, za mało wiedzy praktycznej, za mało praktyki i warsztatów
    Afazja, dyzari.
    Nic nie brakowało
    Mowa osób po laryngektomii, rozszczep wargi i podniebienia
    Zdecydowanie brakowało zajęć praktycznych.
    Praca z noworodkiem
    praca z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną,
    Wowczas nie brakowalo mi zadnych, bo nie wiedzialam czego powinnam się spodziewać. Logopedia wygladała wowczas troche inaczej niz teraz
    praktycznej pracy podczas terapii logopedycznej, komunikacji alternatywnej
    Innych metod stosowanych w terapii jąjąkaniaWykladowca przedstawił jedynie metodę, którą pracował, zresztą ogólnikowo.
    WIĘCEJ O SPOSOBACH PRACY Z DZIECKIEM AUTYSTYCZNYM.
    Wczesna interwencja logopedyczna
    Diagniza i terapia orm, autyzmu, niedosłuchu
    Dzisiaj już nie pamiętam.
    praktyki
    wczesne wspomaganie rozwoju mowy, dysfagia, zespoły genetyczne
    O zaburzeniach neurologicznych i niedosłuchach
    Wczesne wspomaganie, praktyki
    Studia była zaplanowane tak, że poruszono wszystkie zagadnienia na wystarczającym poziomie.
    Logopedia artystyczna
    Terapia i diagnoza zaburzeń neurologicznych.
    dyslalia
    więcej wiedzy praktycznej
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    teoretycznych, za dużo było o rozwoju języka suchych faktów z książek, nauki o języku- powtórki gramatyki ze szkoły,
    nie było takich zagadnień
    Uważam, że studia logopedyczne podstawowe powinny skupiać się na poszerzaniu wiedzy uczestników o dyslalii i jej terapii oraz opóźnionym rozwoju mowy. Resztę ważnych zagadnień logopedycznych winno się rozszerzać na studiach uzupełniających (neurologopedia, surdo, itd).
    Bardzo dokładna była fonetyka ale teraz wiem że to Plus
    Nie było niczego za dużo
    Zapewne wszystkie treści potrzebne były dla zwiększenia świadomości obszaru w jakim logopeda będzie się poruszał, ale niekoniecznie były to treści wymagające "wkucia" do egzaminu.
    wstęp do logopedii, teorie języka
    Nie bylo takich zagadnien
    afazji
    Nauki o języku.
    Teoria zagadnień z językoznawstwa
    Z językoznawstwa
    teorii
    afazji
    Według mnie nie było takich zagadnień, których było za dużo.
    Zagadnien teoretycznych ze wstepu do logopedii
    językoznawstwo
    Studia była zaplanowane tak, że poruszono wszystkie zagadnienia na wystarczającym poziomie.
    Zajęć językoznawczych
    nauka o języku
    nie było takich zagadnień
     
  8. Czym kończyły się studia?
    7 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    25 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Generalnie jestem zadowolona ze studiów podyplomowych z logopedii.
    jestem zadowolona, że studia podjęłam na UMCS-ie. Rewelacyjna p.dr A.Sołtys-Chmielowicz-ogromne zaangażowanie na zajęciach, ogrom wiedzy praktycznej. Ogromny szacunek!
    Byłam oczarowana studiami. Panowała bardzo przyjemna, wręcz rodzinna atmosfera. Dużo zaganień zostało dokładnie omówionych, bardzo wiele godzin poświęcono na praktyki. Studia były realizowane jako specjalność logopedyczna przy kierunku filologia polska (studia 5-letnie,specjalność od drugiego roku, ponad 800 godzin dydaktycznych). Bardzo polecam!
    Myślę, że studenci logopedii, z racji na różnorodność zaburzeń mowy, powinni odbywać praktykę w różnych placówkach, nie tylko oświatowych. Sama odbyłam praktykę w kilku miejscach (szpital, poradnia psych.-pedagog., szkoła integracyjna) i dzięki temu wiedziałam, że chcę pracować z osobami po uszkodzeniach mózgu, co zrealizowałam studiując neurologopedię.
    Bardzo wysoki poziom , wielokierunkowe przygotowanie
    Z perspektywy czasu doceniam solidne przygotowanie z dyslalii- diagnozy, sposobów wywoływania i korygowania zburzonych głosek, mimo, że od początku moja praca jako logopedy związana była z dziećmi niepełnosprawnymi. Studia - logopedia korekcyjna, wtedy nie przygotowały mnie do takiej pracy- do dzisiaj się dokształcam - ale dały mi podstawy, na których ciągle bazuję.
    Moze to, ze albo studia od poczatku beda specjalizacyjne, albo nie mozna oczekiwac przygotowania do wszytskiego na najwyższym poziomie.
    Bardzo cenię udział w praktykach w szpitalach i przychodniach, ponieważ logopedzi pokazali nam wiele różnych przypadków, jak podejść do pacjenta oraz jak wygląda terapia.
    POZIOM WYSOKI
    Bardzo dobrze wspominam ten czas. Zdobyta wiedza, umiejętności i ludzie, którzy przekazywali tajniki pracy logopedy - to wszystko zainspirowało mnie do pogłębiania wiedzy logopedycznej i ukończenia kolejnych studiów podyplomowych, związanych z logopedią. Te studia nauczyły mnie dystansu do siebie i do życia, a teraz praca logopedy daje mi dużo satysfakcji i możliwość pracy na łączonym etacie.
    ciekawe, dużo praktyki.Lecz za krótkie by móc czegoś się dokładnie dowiedzieć.
    Pominięcie niektórych obszarów, taki sam program na logopedii i neurologopedii,
    Brakowalo mi praktyk
    dużo zajęć praktycznych
    Studia była zaplanowane tak, że poruszono wszystkie zagadnienia na wystarczającym poziomie.
    Świetna uczelnia i świetni wykładowcy