wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
studia magisterskie
placówka publiczna, woj. lubelskie
Wypełnionych ankiet: 16
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
12 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna2 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty2 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy2 GŁOSYnie było etapu weryfikacyjnego3 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(6,25%)38 GŁOSÓW
(50%)47 GŁOSÓW
(43,75%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(6,25%)26 GŁOSÓW
(37,5%)35 GŁOSÓW
(31,25%)44 GŁOSY
(25%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
13 GŁOSÓWdyslalia8 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy10 GŁOSÓWafazja8 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia13 GŁOSÓWniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
13 GŁOSÓWdyslalia7 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy8 GŁOSÓWafazja7 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia13 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych3 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Wczesnej interwencji logopedycznej, aac (w większym zakresie), ankyloglosji
Nie mam uwag
wczesnej interwencji logopedycznej (niemowlęta)
Logorytmiki (była tylko jako fakultet dla wybranych osób)
Zagadnień dotyczących autyzmu
Wskazówki dot. terapii
Masaż logopedyczny, porządna anatomia, wibratory logopedyczne, konkrety jak prowadzić dziecko z autyzmem lub ZA
Zdecydowanie za mało czasu poświęcono na temat emisji głosu w kontekście pracy z pacjentem, a nie samokształcenia
Zagadnień dotyczących motywacji dziecka podczas terapii
Terapia orm, terapia dzieci w ramach wwr, terapia manualna, masaż logopedyczny, programowanie rozwoju językowego, norma rozwojowa
Wiem, że to moje osobiste prefernecje w związku z grupą pacjentów z którymi obecnie pracuję, ale interesowałoby mnie więcej treści o terapii logopedycznej w Stosowanej Analizie Zachowania. Ciekawa by również była praca na konkretnym sprzęcie dotyczącym dobierania i ustawiania aparatów słuchowych. Chociaż to może bardziej na kierunku protetyk słuchu.
Wczesna interwencja logopedyczna, praca z dziećmi z zespołami genetycznymi
wczesna interwencja
AAC, masaży logopedycznych, terapii połykania itp.
Dyslalia oraz zaburzenia neurologiczne - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Przedmioty typu filozofia, socjologia - niepotrzebne "zapychacze" czasu
językoznawczych , ale to moje subiektywne odczucie ponieważ ukończyłam wcześniej Filologię Polską - studia magisterskie i zapoznałam się z większością prezentowanych zagadnień, natomiast dla większości studentów może to być zdecydowanie na plus, ( np. z uwagi na wagę tych informacji dla programowania języka).
Mieliśmy kilka przedmiotów o jąkaniu, prowadząca była zawsze ta sama, na każdym przedmiocie mówiła dokładnie to samo, przedstawiła jedną, wg niej najlepszą metodę terapeutyczną. Straciliśmy wiele godzin na słuchanie zawsze o tym samym.
Zagadnienia czysto teoretyczne
Za dużo teorii
Przygotowanie pedagogiczne do pracy w oświacie
Praktyk pedagogicznych które w najmniejszym stopniu nie były dostosowane do realnej pracy logopedy
Audiologia od strony teorytycznej, nauka o języku
Za dużo było tych niezwiązanych z kierunkiem, m.in.: logika,statystyka. Niektóre przedmioty z augiologii były też nie do końca potrzebne, bo omawialiśmy na nich równania fizyczne, co uważam, że w dzisiejszych czasach jest mało potrzebne z uwagi na to,że do wszystkiego jest program komputerowy, który to liczy.
Przedmioty typowo ściśle z zakresu audiologii
pedagogika
Teorii zaburzeń mowy, opisów klasyfikacji, zagadnień teoretycznych.
Niedosłuchu - Czym kończyły się studia?
2 GŁOSYegzaminem16 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki były na wysokim poziomie, szczególnie z prof. Panasiuk
Bardzo mocną stroną studiów na kierunku logopedia z ausiologią na umcs jest ogromna ilość godzin praktyk.
Pracę rozpoczęłam po licencjacie i po 2 latach uzupełniłam studia o II stopień.
Po ukończeniu UMCS rozpoczęłam studia podyplomowe na innej uczelni i wtedy bardzo doceniłam poziom jaki prezentuje UMCS
Spotkałam się z sytuacją, że niektóre osoby nie musiały uczęszczać na praktyki, wystarczy że pojawiły się w placówce na kilka godzin i dostawały niezbędne dokumenty do zaliczenia praktyk. Powinien istnieć jakiś system, który nie dopuszczałby do takich sytuacji. Oprócz tego, studia magisterskie powinny rozwijać wiedzę ze studiów licencjackich, a w moim przypadku tak nie było. Przedmioty na studiach magisterskich były bardzo podobne do tych na studiach licencjackich.
Wykładowcami powinni być praktycy-logopedzi. Skończyłam 5 lat studiów i musiałam się sporo dokształcić na szkoleniach. Przykre to, że kończąc studia nie jesteśmy przygotowani do pracy na tyle na ile nam obiecywano.
Bardzo mało praktyk typowo logopedycznych, zupełny brak praktyk audiologicznych, chociaż w temacie audiologii wykonywaliśmy dużo badań, jednak wszystkie na sobie nawzajem, nie na pacjentach. Praktyki były skupione na przygotowaniu pedagogicznym (obserwacja zajęć dydaktycznych w szkołach), typowo logopedyczne były realizowane w dużo mniejszym wymiarze. Nie mniej na uczelni wykładają prawdziwi specjaliści, zawsze chętni do udzielenia wsparcia i podzielenia się wiedzą. To zdecydowanie najmocniejsza strona tej uczelni.
Przy zachowaniu obecnej liczby godzin teoretycznych korzystniejsze byłoby zwiększenie zajęć praktycznych, polegających na prowadzeniu terapii, a nie przygotowywaniu konspektow.
Lublin-kolebka polskiej logopedii :)
Braki jakie obseruję u siebie, jeśli chodzi o przygotowanie do diagnozy i terapii konkretnego zaburzenia wynika raczej z moich niedociągnięć, ponieważ treści były przekazywane w zakresie każdej z wyminionych.
Słaba organizacja praktyk - wszystko na głowie studenta, zazwyczaj brak chęci przyjęcia na praktyki przed praktykodawcę. Przydałyby się umowy uczelni z praktykodawcą.
Świetna atmosfera. Bardzo pomocna kadra, dużo praktyk, ale przede wszystkim skupienie na oświacie, mało praktyk w służbach zdrowia itp.
Więcej zajęć praktycznych
Wypełnionych ankiet: 18
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
14 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy3 GŁOSYnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)22 GŁOSY
(11,11%)311 GŁOSÓW
(61,11%)45 GŁOSÓW
(27,78%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)13 GŁOSY
(16,67%)29 GŁOSÓW
(50%)33 GŁOSY
(16,67%)43 GŁOSY
(16,67%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
15 GŁOSÓWdyslalia9 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy12 GŁOSÓWafazja7 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia8 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
14 GŁOSÓWdyslalia10 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy14 GŁOSÓWafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSYdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy3 GŁOSYafazja6 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
3 GŁOSYdyslalia5 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy3 GŁOSYafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci8 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki
Nie dowiedziałam się jak wygląda praca w różnych placówkach pod kątem dokumentacji (i regulującej pracę, i tej tworzonej przez logopedę), a także zabrakło zajęć o AAC. Poznałam mało konkretnych metod stosowanych w terapii, materiał skupiał się przede wszystkim na teorii i opisie zaburzeń, mniej natomiast na samej pracy terapeutycznej.
Wczesna interwencja logopedyczna, psychologia kliniczna, praca z rodziną,
Dysfagia, dyzartria, rozwijanie komunikacji w autyzmie, zróżnicowane metody wywoływania głosek
Praktycznych metod terapii.
Zagadnień dotyczących opóźnionego rozwoju mowy
Omówienia diagnozy i terapii w zaburzeniach ze spektrum, w wadach genetycznych. Masaż logopedyczny.
Diagnoza i terapia autyzmu
wczesnej interwencji
Dysfagia, AAC
Aac, ćwiczeń lgopedycznych obwodowych, pracy z karmieniem u dzieci z pegiem, sondą
Zaburzenia karmienia, opieka neonatologiczna, dysfagia, ortodoncja w logopedii
Afazja, autyzm
Komunikacji alternatywnej, wiedzy o metodach pracy z niepełnosprawnymi dziećmi
Więcej praktycznych zajęć, otrzymania pacjenta "do rąk".
terapia jąkania, autyzm, tworzenia własnych pomocy do zajęć
anatomia, ortodoncja
Zagadnień typowo praktycznych. ORM, autyzmu! Podejścia interdyscyplinarnego, zagadnień z SI, terapii MPD. Znaczenia fizjoterapii, niedosłuchy programowanie terapii. Zdecydowanie wolałabym więcej praktyki. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Fonetyka
Praktyki z dyslalii, które nic nie wnosiły
Przedmiotów dodatkowych zamiast większego nacisku na terapię
językoznawstwa
Nie było takich zagadnień
Dyzartria
Psychoatrii(anoreksji, alkoholizmu, schizofrenii)
Lingwistycznych
niczego nie było za dużo
Teorii,z ktorej nie korzystałam w codziennej pracy
Teoretycznych wynikających bardziej z zagadnień językoznawstwa niż logopedii. - Czym kończyły się studia?
4 GŁOSYegzaminem15 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej2 GŁOSYpracą pisemną teoretyczną5 GŁOSÓWopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Niektóre praktyki nie miały sensu - oglądanie jednego z wykładowców, który przez całe zajęcia dyktuje dziecku słowa, które ma powtarzać, były mało pouczające (nie wspominając o tym, że wręcz współczuło się pacjentowi...).
Praktyki tylko dyslalia co zupełnie nie uczy zawodu
Konieczne pokazanie metod w praktyce. Przygotowanie do terapii afazji bez zarzutu, praktyki u prof. Panasiuk zachwycały.
Dzięki połączeniu studiów 5 letnich - filologii polskiej i logopedii (jedna ze specjalności na filologii) studia dały solidna bazę językoznawczą, czego już nie było w kolejnych rocznicach (3+2)
Bardzo dobre przygotowanie do pracy, którą można podjąć zaraz po zakończeniu studiów, a większość z nas pracowała już w trakcie studiów.
Za moich czasów za mało praktyk. Brak weryfikacji kandydatów, co skutkowało studentami logopedii z wadami wymowy
Zajęcia i praktyki były zróżnicowane.
Najwiecej umiejętności praktycznych wyniosłam podczas pracy w pracowni logopedycznej z pacjentem dr panasiuk. Brakowało mi ćwiczeń praktykami, którzy aktualizują swoje narzędzia pracy terapeutycznej i posługują się najnowszymi metodami.
Brak praktyk w szpitalach to minus. Za mało praktyki i rozwiązań praktycznych.
Wtedy mało było poświęcone czasu na pomoce, ale i pomocy było znacznie mniej.
Brakowało mi nadzoru po rozpoczęciu pracy, formy stażu pod okiem specjalisty lub jakiejś formy konsultacji chociaż w pierwszym roku pracy
Same zajęcia bardzo profesjonalne, część zajęć odbywała się zdalnie, poprzez wykłady przez skype. Brakowało mi kontaktu bezpośredniego z osobami prowadzącymi zajęcia zdalnie. Praktyki były trochę mało praktyczne (brakowało mi samodzielności na praktykach, głównie polegało to na przyglądaniu się pracy logopedy niż na samodzielnej pracy).
Zbyt mało praktycznego przygotowania do zawodu
żeby czuć się pewniej w zawodzie zdecydowałam się na studia podyplomowe: neurologopedia (2000) i surdologopedia (2001).