wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
studia licencjackie
placówka publiczna, woj. lubelskie
Wypełnionych ankiet: 9
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
9 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(11,11%)33 GŁOSY
(33,33%)45 GŁOSÓW
(55,56%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(11,11%)23 GŁOSY
(33,33%)34 GŁOSY
(44,44%)41 GŁOS
(11,11%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy8 GŁOSÓWafazja7 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia8 GŁOSÓWniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
6 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy8 GŁOSÓWafazja6 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia8 GŁOSÓWniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSYdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
2 GŁOSYdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Dobrze opracowanych zagadnień z dyslalii
Z logopedii klinicznej czyli dysfagia, laryngektomia, rozczepy oraz autyzmu i Aspergera
Logorytmika
Moim zdaniem brakowało praktyki, a mianowicie ćwiczenia, które powinny obejmować przede wszystkim zajęcia praktyczne, kończyły się na teorii. Brakowało analizy narzędzi diagnostycznych dostępnych na rynku i fizycznego dostępu do pomocy.
ORM
Brakowało mi zagadnień z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej.
Terapia logopedyczna w autyzmie, wczesna interwencja logopedyczna, norma rozwoju językowego dziecka (szerzej i dokładniej omówiona)
Wczesna interwencja logopedyczna, terapia jedzenia i karmienia, terapia osób z autyzmem
Mutyzm wybiórczy - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie da się powiedzieć, ze czegoś za dużo
Z audiologii, ale zajęcia odbywały się online , nie było pracy na sprzętach i na pacjentach
Na studiach wiele czasu poświęcono zaburzeniom słuchu, badaniom audiologicznym, co w pewnym momencie przytłaczało podstawowa wiedzę logopedyczna, chociażby w zakresie najczęstszych zaburzeń np. Dyslalii.
Audiologia od strony podstaw teoretycznych (logarytmy itp.)
Za dużo nie było niczego. Obszernie omówiony temat audiologii, niedosłuchów, wychowania słuchowego, metod diagnozy i Terapii, ale absolutnie nie za dużo. - Czym kończyły się studia?
1 GŁOSegzaminem9 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Polecam studia na tym kierunku w Lublinie, jest tu szereg specjalistów mocni angażujących się w życie uczelni
Na studiach była dobrze omówiona dyslalia, ale brakowało pacjentów na których byśmy się uczyli. Zajęcia z audiologii odbywały się online (z kajetanami) , nie było pacjentów i nie ćwiczyliśmy na sprzęcie
Praktyk było dużo do wyrobienia, natomiast ciężko było się gdziekolwiek dostać. Specjaliści nie są otwarci na współpracę z początkującymi logopedami stąd problem porządnych obserwacji pod okiem dobrych specjalistow. Podejście wykładowców, ich pasja i zaangażowanie wyrabia podczas studiów podejście holistyczne do pacjenta, otwarcie i chęć pracy, dokształcania się. Uczelnia lubelska jest jak rodzina. Profesjonalizm jest tu bardzo duży. Brakuje jednak ćwiczeń praktycznych w tych najbardziej podstawowych zaburzeniach.
Kierunek traktowany na równi ze słabymi studiami podyplomowymi i online
Studia była na bardzo wysokim poziomie, o czym świadczy mój powrót na tę Uczelnię na studia podyplomowe. Wykładowcy byli doskonale przygotowani do zajęć, starali się odpowiednio przygotować nas do wykonywania zawodu logopedy.
Więcej praktyk zawodowych, mniej pedagogicznych
Rewelacyjna kadra ludzi z ogromną wiedzą, pasja i podejściem do studenta. Później jeszcze studiowałam na dwóch uczelniach i nigdzie nie spotkałam się z czymś tak fantastycznym.
Wypełnionych ankiet: 5
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
4 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(20%)31 GŁOS
(20%)43 GŁOSY
(60%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(20%)21 GŁOS
(20%)32 GŁOSY
(40%)41 GŁOS
(20%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
5 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Metodologii
Terapii afazji dziecięcej alalii
Afazja dziecięca praktyki zawodowe
zbyt mało ćwiczeń - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Teorii zaburzeń mowy.
Schizofazji
Treści dotyczących zawodu logopedy - Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓWegzaminem3 GŁOSYobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki powinny odbywać się poza terenem uczelni w miejscach nadzorowanych przez opiekunów stażu np. Poradnie, szpitale