wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
studia magisterskie
kierunek Filologia polska specjalność logopedia
placówka publiczna, woj. kujawsko-pomorskie
Wypełnionych ankiet: 2
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy2 GŁOSYnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)22 GŁOSY
(100%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(50%)21 GŁOS
(50%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSYdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
2 GŁOSYdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki (za mało), jąkanie, afazje, masaż logopedyczny, techniki pedagogiczne (metoda dobrego startu, Weronika Sherborne), podstawy języka migowego, autyzm, podstawy terapii behawioralnej, muzykoterapia, logorytmika, podstawy fizjoterapii
Masaż logopedyczny, zagadnienia jąkania, afazja - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie było za dużo zagadnień.
Dyslalia - Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓWegzaminem2 GŁOSYobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uważam, że studia logopedyczne powinny zostać ujednolicone. Studia jako sama logopedia i logopedia jako specjalność na jak najbardziej mogą być, jednak studia podyplomowe w zakresie samej logopedii powinny zostać zamknięte. Uważam, że logopedia jest w tym momencie za dużą dziedziną wiedzy, aby można było efektywnie kształcić logopedów na studiach podyplomowych. Dodatkowo logopedia przy studiach kierunkowych takich jak filologia polska lub pedagogika powinna mieć więcej godzin zajęć. Program takich studiów powinien też być bardziej dostosowany do kierunku podstawowego na jakim się studiuje, tj. pedagodzy powinni mieć więcej wiedzy filologicznej (często spotykam logopedów po pedagogice, którzy mają braki w tej materii - fonetyka, filologia, mofrologia, składnia), a filolodzy powinni mieć więcej wiedzy pedagogicznej (więcej pedagogiki małego dziecka, pedagogiki specjalnej, ponieważ tego brakuje). Powinna również być ogólnie dostępna informacja na temat kształcenia logopedów, ponieważ pracodawcy mają wątpliwości czy osoba po ukończeniu studiów na specjalności ma uprawnienia zawodowe, a nie mają takich wątpliwości przy podyplomowkach. Jest to krzywdzące dla osoby, która przez 5 lat studiowała logopedię jako specjalność i ma więcej godzin zajęć oraz praktyki niż osoba po studiach podyplomowych, a musi się z tego stale tłumaczyć.
Wypełnionych ankiet: 0
Brak danych