wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. kujawsko-pomorskie
Wypełnionych ankiet: 1
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(100%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(100%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Na studiach nie otrzymałam żadnej wiedzy, którą mogłabym wykorzystać w pracy z dzieckiem. Poziom jest bardzo niski i z tego co wiem nadal utrzymywany. Panie przekazywały wiedzę sprzed 30 lat oraz bardzo stare metody pracy i podejście. Niektóre Panie doktor operowały niedopuszczalnym słownictwem "upośledzony, dzieci gorszego Boga, chore dzieci". Dopiero na wielu kursach/szkoleniach zdobyłam cenną wiedzę, którą wykorzystuje w pracy.
- Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo prezentacji i teorii(nieaktualnych i obalonych już metod) wiedzy, które zwalniały z myślenia.
- Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓWegzaminem0 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Wypełnionych ankiet: 5
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(20%)21 GŁOS
(20%)32 GŁOSY
(40%)41 GŁOS
(20%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)12 GŁOSY
(40%)21 GŁOS
(20%)32 GŁOSY
(40%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓWdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
5 GŁOSÓWdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Za mało praktycznych przykładów, ćwiczeń
jąkanie/ niepłynność mowy
Wszystko było zbyt ogólnikowo
Zagadnień dotyczących terapii w różnych zaburzeniach mowy. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo teoretycznych odniesień do poszczególnych zagadnień
Pogadanek na temat pacjentów ,które niewiele dawaly
Niczego nie było za dużo. - Czym kończyły się studia?
1 GŁOSegzaminem5 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie odbywałam praktyk na studiach podyplomowych, a powinny być one wymagane. Studia przygotowały merytorycznie ale to z własnej praktyki i pracy nauczyłam się najwięcej.
studia ( było to dość dawno temu) nie przygotowywały do diagnozy i terapii afazji, brak było praktyk na oddziale np. wczesnej rehabilitacji po udarowej, neurologii
Zajęcia kończyły się egzaminami. Przypatrywaliśmy się pracy wielu specjalistów. Studia nauczyły też poszukiwania metod pracy i weryfikacji najlepszych, najskuteczniejszych.
Więcej konkretnych i informacji, wiecej praktyki
Studia logopedyczne powinny szerzej przygotowywać do pracy w zawodzie logopedy.