wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

studia licencjackie

kierunek Pedagogika specjalna specjalność logopedia - profilaktyka i terapia

placówka publiczna, woj. wielkopolskie

Wypełnionych ankiet: 8

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    7 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Rozmowa podczas której sprawdzano sprawność aparatu artykulacyjnego poprzez czytanie krótkiego tekstu i krótka rozmowę
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    2
    5 GŁOSÓW
    (62,5%)
     
    3
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    1
    4 GŁOSY
    (50%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (37,5%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    8 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Nie przygotowano mnie.
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    8 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Jąkanie, dokładna diagnoza różnych zaburzeń
    Jąkanie, zaburzenia mowy w chorobach neurologicznych oraz praca z osobami dorosłymi.
    Jakie dokumenty powienien wypelniac logopeda
    Neurologii, rozwoju językowego, Diagnozy i terapii orm, nmpk, jąkania
    Jąkanie, terapia dorosłych i diagboza
    Diagnozy poszczególnych zaburzeń, sposobu prowadzenia ich terapii
    Zagadnień dotyczących terapii poszczególnych zaburzeń, praktycznych wskazówek i odniesień
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Dyslalia
    Wszystkiego było zbyt mało.
    Psychologia i psychiatria
    Kierunek zbyt mocno skupiał się na dzieciach z niepełnosprawnościami, było wiele przedmiotów dotyczących tej tematyki
    Za dużo teorii i ciągłego omawiania zagadnienia czym jest logopedia
    Głównie przedmiotów, które niekoniecznie miały powiązanie z logopedią
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    8 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Więcej zajęć praktycznych. Praktyki w placówkach współpracujących z uczelnia.
    Studia były prowadzone bardzo powierzchownie, brakowało specjalistów. Ponadto kompletnie nie zapewniono nam zaplecza praktycznego. Praktyk szukaliśmy sami i były słabej jakości.
    Studia sa zbyt teoretyczne, a praktyki ciężko dostępne, uczelnia powinna mieć zaprzyjaźnione placówki, w których studenci mogą odbywać praktyki. Wiedza przekazywana na studiach jest chaotyczna i nieuporządkowana.
    Praktyki- student poszukuje samodzielnie placówki. Uważam, ze studia nie przygotowały mnie praktycznie i teoretycznie do studiów. Zmiana uczelni zdecydowanie wpłynęła na poprawę mojej wiedzy.
    Nie polecam tych studiów, ponieważ podejście do studenta było żadne. Nie było prawie wgl zajęć praktycznych a praktyki musieliśmy sami organizować . Żadnego wsparcia ze strony uczelni
    Program sprzygstudiówotowujacych do zawodu logopedy powinien obejmować wiecej przedmiotów specjalistycznych. Ponadto powinno sie omawiać poszczególne przypadki, wspólnie uczyc sie jak prowadzic diagnoze i terapie danego przypadku.
    Uważam, że wykładowcy w większości przypadków nie posiadają odpowiedniej wiedzy lub nie potrafią jej przekazywać. Jest zbyt mała liczba godzin naprawdę istotnych przedmiotów.
    Niektóre zajęcia były naprawdę ciekawe, a prowadzący byli bardzo przygotowani i potrafili tę wiedzę przekazać. Była też pewna pani, która ogłasza się jako mobilny logopeda oraz na wszelkich możliwych grupach sprzedaje swoje "pomoce", która na siłę chciała, żebyśmy pracowali w taki sam sposób jak ona. Podawała tylko przykłady, jak ona pracuje, jak ona przygotowuje zajęcia i zaliczenie też polegało na tym, że trzeba było przygotować zajęcia w taki sposób jak ona. Według mnie nie na tym polegał ten przedmiot, bo to była metodyka, której naprawdę dużo godzin mieliśmy. Ona powinna podawać różne sposoby i metody, a nie tylko uważać, że to, co ona robi jest najlepsze.
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych