wróć do zestawienia uczelni
Collegium Da Vinci z siedzibą w Poznaniu
studia podyplomowe
placówka niepubliczna, woj. wielkopolskie
Wypełnionych ankiet: 6
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
3 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty4 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)24 GŁOSY
(66,67%)32 GŁOSY
(33,33%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(16,67%)12 GŁOSY
(33,33%)21 GŁOS
(16,67%)32 GŁOSY
(33,33%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
5 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy3 GŁOSYafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praca z dzieckiem z niedosłuchem Praca z dzieckiem afatycznym
Praktycznych zadań
Zabrakło podstawy- jak wywoływać głoski, jak prowadzić terapię różnych wad wymowy.
nauka praktycznych umiejętności (praktyki były krótkie i polegały głównie na obserwacji), brakowało treści z zakresu przedsiębiorczości i prawa przygotowujących do założenia i prowadzenia własnego gabinetu
Wielu
Właściwie wszystkiego poza dyslalią - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Z perspektywy czasu i pracy: kilka przedmiotów było prowadzonych z punktu widzenia terapeuty metody krakowskiej i brakowało spojrzenia na te zagadnienia z innej perspektywy
Teoria, przekazana w sposób nieuporządkowany i mało przystępny
Za dużo na temat autyzmu oraz komunikacji alternatywnej.
teoretycznych zagadnień
Za dużo było treści stricte pedagogicznych - Czym kończyły się studia?
3 GŁOSYegzaminem3 GŁOSYobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki były wyznaczone w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych, brakowało spojrzenia na prowadzenie terapii w innych miejscach
Zajęcia miały piękne nazwy, ale zawartość mały związek z nimi.
Wymiana kadry, brak spójności w prowadzeniu zajęć, wykładowcy przychodzili nieprzygotowani, bardzo dużo przedmiotów która nic nie wnosiła do pracy logopedy.
Uważam, że w każdy przedmiot wykładany na studiach podyplomowych powinien mieć opracowany w MEN zakres treści, który wykładowcy są zobowiązani zrealizować. Panująca obecnie swoboda nie służy jakości nauczania.
Praktyki to była farsa, zarówno na uczelni jak i w gabinecie logopedy. Plan zajęć był chaotyczny, prowadzący z łapanki, dużo tematów pobocznych, bardzo mało stricte logopedycznych treści. Gdyby nie doksztalcanie się na własną rękę, byłoby naprawdę źle.
Wypełnionych ankiet: 5
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
4 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)23 GŁOSY
(60%)31 GŁOS
(20%)41 GŁOS
(20%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(20%)22 GŁOSY
(40%)32 GŁOSY
(40%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
5 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Najpierw przygotowanie teoretyczne do zawodu, a potem praktyki...mała ilość praktyk
Wdrożenia teorii w praktyce, przygotowania do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością.
wszystko z pytania 6 oraz zagadnienia z zakresu warsztatu pracy logopedy (narzędzia do diagnozy i terapii, w tym nowoczesne technologie)
diagnoza noworodków i niemowląt, ocena ssania i połykania,
praktycznych!!! - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Pedagogicznych...
Ogólników
Rozszczepy w teorii, natomiast jak praktycznie postępować z takim dzieckiem wykładająca unikała odpowiedzi i pokazów.
podstaw medycznych - Czym kończyły się studia?
2 GŁOSYegzaminem4 GŁOSYobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uważam, że podyplomowa logopedia powinna być możliwa wyłącznie dla osób, które ukończyły filologię polską. Studenci po innych kierunkach nie są na studiach przygotowani do pracy logopedycznej w ujęciu holistycznym, a współczesna logopedia tego wymaga.
praktyka w 2 poradniach, wolałabym różne placówki, np. poradnia, szkoła, szpital
Wykładowcy niezbyt chętnie dzielili się swoją wiedzą praktyczną, woleli podawać teorię, którą można sobie znaleźć w literaturze.
Powinno być zdecydowanie więcej praktyk i nabywania takich umiejętności, które przydadzą się w życiu zawodowym logopedy.