wróć do zestawienia uczelni

Collegium Da Vinci z siedzibą w Poznaniu

studia podyplomowe

placówka niepubliczna, woj. wielkopolskie

Wypełnionych ankiet: 6

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    3 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    4 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    4 GŁOSY
    (67%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (33%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (17%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (33%)
     
    2
    1 GŁOS
    (17%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (33%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praca z dzieckiem z niedosłuchem Praca z dzieckiem afatycznym
    Praktycznych zadań
    Zabrakło podstawy- jak wywoływać głoski, jak prowadzić terapię różnych wad wymowy.
    nauka praktycznych umiejętności (praktyki były krótkie i polegały głównie na obserwacji), brakowało treści z zakresu przedsiębiorczości i prawa przygotowujących do założenia i prowadzenia własnego gabinetu
    Wielu
    Właściwie wszystkiego poza dyslalią
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Z perspektywy czasu i pracy: kilka przedmiotów było prowadzonych z punktu widzenia terapeuty metody krakowskiej i brakowało spojrzenia na te zagadnienia z innej perspektywy
    Teoria, przekazana w sposób nieuporządkowany i mało przystępny
    Za dużo na temat autyzmu oraz komunikacji alternatywnej.
    teoretycznych zagadnień
    Za dużo było treści stricte pedagogicznych
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    3 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki były wyznaczone w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych, brakowało spojrzenia na prowadzenie terapii w innych miejscach
    Zajęcia miały piękne nazwy, ale zawartość mały związek z nimi.
    Wymiana kadry, brak spójności w prowadzeniu zajęć, wykładowcy przychodzili nieprzygotowani, bardzo dużo przedmiotów która nic nie wnosiła do pracy logopedy.
    Uważam, że w każdy przedmiot wykładany na studiach podyplomowych powinien mieć opracowany w MEN zakres treści, który wykładowcy są zobowiązani zrealizować. Panująca obecnie swoboda nie służy jakości nauczania.
    Praktyki to była farsa, zarówno na uczelni jak i w gabinecie logopedy. Plan zajęć był chaotyczny, prowadzący z łapanki, dużo tematów pobocznych, bardzo mało stricte logopedycznych treści. Gdyby nie doksztalcanie się na własną rękę, byłoby naprawdę źle.
     

Wypełnionych ankiet: 5

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    4 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)badanie mowy było częścią procesu rekrutacji (przeprowadzone na uczelni)
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (60%)
     
    3
    1 GŁOS
    (20%)
     
    4
    1 GŁOS
    (20%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (20%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (40%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (40%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Najpierw przygotowanie teoretyczne do zawodu, a potem praktyki...mała ilość praktyk
    Wdrożenia teorii w praktyce, przygotowania do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością.
    wszystko z pytania 6 oraz zagadnienia z zakresu warsztatu pracy logopedy (narzędzia do diagnozy i terapii, w tym nowoczesne technologie)
    diagnoza noworodków i niemowląt, ocena ssania i połykania,
    praktycznych!!!
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Pedagogicznych...
    Ogólników
    Rozszczepy w teorii, natomiast jak praktycznie postępować z takim dzieckiem wykładająca unikała odpowiedzi i pokazów.
    podstaw medycznych
     
  8. Czym kończyły się studia?
    2 GŁOSY
     
    egzaminem
    4 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Uważam, że podyplomowa logopedia powinna być możliwa wyłącznie dla osób, które ukończyły filologię polską. Studenci po innych kierunkach nie są na studiach przygotowani do pracy logopedycznej w ujęciu holistycznym, a współczesna logopedia tego wymaga.
    praktyka w 2 poradniach, wolałabym różne placówki, np. poradnia, szkoła, szpital
    Wykładowcy niezbyt chętnie dzielili się swoją wiedzą praktyczną, woleli podawać teorię, którą można sobie znaleźć w literaturze.
    Powinno być zdecydowanie więcej praktyk i nabywania takich umiejętności, które przydadzą się w życiu zawodowym logopedy.