wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. śląskie

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych

Wypełnionych ankiet: 4

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    4 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (25%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (50%)
     
    4
    1 GŁOS
    (25%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (25%)
     
    3
    1 GŁOS
    (25%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (50%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Komunikacja alternatywna i wspomagająca, diagnoza i terapia ORM
    Przede wszystkim praktyki - niekoniecznie tej gabinetowej, ale opowiadań o konkretnych przypadkach, konkretnie stosowanych metodach. Uczyłyśmy się przede wszystkim wiedzy książkowej. Najwięcej wyniosłam z zajęć z logopedami-praktykami, ale to było 3, może 4 osoby w trakcie dwuletnich studiów.
    Praca logopedy w grupie, logorytmika, komunikacja alternatywna
    Ćwiczeń praktycznych
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Kilka przedmiotów było typowymi "zapchajdziurami", np. 80 h kultury żywego słowa, na których czytałyśmy wierszyki. Albo przedmiot, na którym przez pół semestru zajmowałyśmy się historią polskiej logopedii.
    Fonetyki
     
  8. Czym kończyły się studia?
    1 GŁOS
     
    egzaminem
    4 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Byłam bardzo zadowolona z praktyk! Doświadczona kadra z praktycznym Podejściem.
    Przy zapisywaniu się na studia poinformowano nas, że kończąc je otrzymujemy pełne uprawnienia do wykonywania zawodu logopedy. O tym, że jest to nieprawda, dowiedziałyśmy się w trakcie studiów, od jednego z wykładowców-praktyków. Teraz widzę, że studia przygotowały nas wyłącznie do pracy z dziećmi przedszkolnymi na poziomie dyslalii, reszta zagadnień traktowana była słabo. W zasadzie wszystko, co teraz wiem i co praktykuję, zdobyłam na szkoleniach. Studia dały mi podstawę czysto teoretyczną.
    Byłam bardzo zadowolona z praktycznego podejścia wykładowców. Uczyli w większości magistrzy, ale aktywni zawodowo logopedzi, nie teoretycy bez doświadczenia.
    Dobra organizacja