wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. śląskie
Wypełnionych ankiet: 0
Brak danychWypełnionych ankiet: 4
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
4 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa2 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty3 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(25%)32 GŁOSY
(50%)41 GŁOS
(25%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(25%)31 GŁOS
(25%)42 GŁOSY
(50%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
4 GŁOSYdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
4 GŁOSYdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Komunikacja alternatywna i wspomagająca, diagnoza i terapia ORM
Przede wszystkim praktyki - niekoniecznie tej gabinetowej, ale opowiadań o konkretnych przypadkach, konkretnie stosowanych metodach. Uczyłyśmy się przede wszystkim wiedzy książkowej. Najwięcej wyniosłam z zajęć z logopedami-praktykami, ale to było 3, może 4 osoby w trakcie dwuletnich studiów.
Praca logopedy w grupie, logorytmika, komunikacja alternatywna
Ćwiczeń praktycznych - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Kilka przedmiotów było typowymi "zapchajdziurami", np. 80 h kultury żywego słowa, na których czytałyśmy wierszyki. Albo przedmiot, na którym przez pół semestru zajmowałyśmy się historią polskiej logopedii.
Fonetyki - Czym kończyły się studia?
1 GŁOSegzaminem4 GŁOSYobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Byłam bardzo zadowolona z praktyk! Doświadczona kadra z praktycznym Podejściem.
Przy zapisywaniu się na studia poinformowano nas, że kończąc je otrzymujemy pełne uprawnienia do wykonywania zawodu logopedy. O tym, że jest to nieprawda, dowiedziałyśmy się w trakcie studiów, od jednego z wykładowców-praktyków. Teraz widzę, że studia przygotowały nas wyłącznie do pracy z dziećmi przedszkolnymi na poziomie dyslalii, reszta zagadnień traktowana była słabo. W zasadzie wszystko, co teraz wiem i co praktykuję, zdobyłam na szkoleniach. Studia dały mi podstawę czysto teoretyczną.
Byłam bardzo zadowolona z praktycznego podejścia wykładowców. Uczyli w większości magistrzy, ale aktywni zawodowo logopedzi, nie teoretycy bez doświadczenia.
Dobra organizacja