wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Gdański
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. pomorskie
Wypełnionych ankiet: 3
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
2 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)22 GŁOSY
(66,67%)30 GŁOSÓW
(0%)41 GŁOS
(33,33%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(33,33%)30 GŁOSÓW
(0%)42 GŁOSY
(66,67%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSYdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
2 GŁOSYdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
ORM, zajęcia z jąkania były, jak dla mnie za mało, nie było zajęć praktycznych z tej dziedziny
Zagadnień odnośnie terapii i diagnozy dzieci
Terapia manualna w logopedii -masaż logopedyczny AAC Praca z dzieckiem z autyzmem - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie było takich zagadnień.
Odpowiednia ilość zagadnien - Czym kończyły się studia?
1 GŁOSegzaminem2 GŁOSYobroną pracy dyplomowej2 GŁOSYpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Było bardzo dużo zajęć praktycznych, studia były wymagające, egzaminy i zaliczenia trudne.
Wypełnionych ankiet: 22
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
19 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna8 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa6 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty6 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego6 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(4,55%)35 GŁOSÓW
(22,73%)416 GŁOSÓW
(72,73%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)22 GŁOSY
(9,09%)39 GŁOSÓW
(40,91%)411 GŁOSÓW
(50%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
21 GŁOSÓWdyslalia15 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy13 GŁOSÓWafazja9 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia7 GŁOSÓWniedosłuch6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
21 GŁOSÓWdyslalia14 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy11 GŁOSÓWafazja8 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia7 GŁOSÓWniedosłuch7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja11 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch11 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja11 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia7 GŁOSÓWniedosłuch9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
dysfagii, dyspraksja, pacjent dorosły/wiek senioralny
Może wiedzy z neuroanatomii? Nie potrafię powiedzieć, jestem po surdo na WSPS, a tam mnie solidnie przeczołgano z przedmiotów medycznych.
jąkanie, praca z dziećmi z głęboką niepełnosprawnością - wymiar praktyczny
Neurobiologiczne postawy rozwoju dziecka, nauka czytania sylabową metodą, informacje o metodzie krakowskiej, diagnoza małego dziecka, terapia karmienia, terapia dysfagii, wczesna diagnoza ryzyka dysleksji, badanie niemowlaka, APD
Problematyki zaburzeń rozwoju mowy u dzieci o typie afatycznym niedokształcenia mowy (spory terminologiczne)
praktycznych,ćwiczeń indywidualnych
terapia jąkania, niedosłuchu
Terapii jakania
Terapia niedosluchu
Studiowałam dawno temu, nie mówiło się wtedy prawie o autyzmie, mało było o orm i afazji.
Wczesna interwencja ligopedyczna
zbyt mało zagadnień związanych z surdologopedią, za mało psychologii
Mutyzm wybiórczy
Zagadnienia o afazji, anartrii
Zabrakło praktyk już po studiach, praktycznego przygotowania do zawodu - tutora, który sprawowałby nadzór nad niedoświadczonym logopedą.
Neurobiologicznych
Zaburzenia neurologiczne
uważam,że terapia jąkania była niedopracowana,zarówno teoretycznie jak i praktycznie
terapii z niedosłuchami - lecz wówczas odchodziło się od języka migowego . - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
pozostałe były dobrze dobrane
Niczego nie było za dużo. Wtedy uważałam, że za dużo jesteśmy ganiani po praktykach, całe popołudnia... Dzierżążno od skoro świt do wieczora... Studia były w systemie 5-dniowych zjazdów. Najlepszy wybór mojego życia!
zastosowanie komputerów w logopedii - może gdyby przedmiot dotyczył np zastosowania komputerów i technologii w komunikacji AAC, byłby bardziej przydatny
Za dużo teorii z przestarzałych podręczników. Za dużo przedmiotów prowadzonych przez tych samych skostniałych profesorów ?
nie było niczego za dużo
rozbudowanej teorii z przedmiotów, które okazują się w praktyce mało przydatne
glottodydaktyki
Terapii osób starszych po uwagach
Teorii w ujęciu akademickim, która potem do niczego się nie przydała , np. O fonemach
Anatomia
Żadnych nie było za dużo
Nie wiem - studia wspominam sympatycznie , jako bardzo pracowity , a jednocześnie kreatywny okres w życiu. Logopedia jest bardzo szeroką dziedziną i nauczenie ludzi w ciągu dwóch lat studiów podyplomowych wszystkich zagadnień jest według mnie niemożliwe. Nauczyli nas dużo. Za mało praktyki.
Teorii,którą można samemu sobie doczytać
teorii
Studia były dobrze skonstruowane. Było wówczas 5 semestrów , dużo zajęć praktycznych. Zjazdy były 4 dniowe . Obowiązkowe uczestniczenie w konferencjach. Zaczynało nas 16 osób a skończyło 11 osób. Był wysoki poziom. Wspaniali wykładowcy : M.Bogdanowicz , B.Rocławski ,St.Milewski ,P.Toczyska. Były duże wymagania , poważne egzaminy , DOBRZE dobrane osoby gdzie odbywaliśmy PRAKTYKI - Czym kończyły się studia?
11 GŁOSÓWegzaminem18 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej3 GŁOSYpracą pisemną teoretyczną5 GŁOSÓWopisem przypadku2 GŁOSYinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
dobrze poprowadzone studia, czułam się przygotowana do pracy
Fantastyczny poziom praktyk. Duuuuuużo godzin spędzonych na hospitacjach w poradniach Trójmiasta, w szpitalu w Dzierżążnie, na Srebrzysku, w gabinecie szkolnym. (Wtedy uważałam, że jest ich za dużo :)) Bardzo otwarci, ogromnie życzliwi logopedzi prowadzący ćwiczenia praktyczne.
jestem zadowolona ze studiów
świetnie zorganizowane przez uczelnię wykłady, ćwiczenia, praktyki zawodowe
Praktyka w gabinecie logopedycznym
Studia perfekcyjnie przygotowały mnie do zawodu .Bardzo dobra kadra wykładowców
Nie wiem, jak teraz wyglądają studia logopedyczne na mojej uczelni. Jestem magistrem surdopedagogiki, studia podyplomowe były dobra formą kształcenia, nie było wtedy logopedycznych studiów magisterskich. W tej chwili, jak wielu logopedów ciągle się dokształcam.
Widzę po praktykantach, którzy do mnie trafiają, że poziom niektórych uczelni pozostawia wiele do życzenia. Studenci nie mają podstawowej wiedzy, mają za to.... wady wymowy!!!!
studia były wymagające, jednak mogło być więcej praktyk
Zabrakło mi praktyki u doświadczonego logopedy na starcie.
więcej praktyki, studium przypadku
Jestem zadowolona z tych studiów
Uważam,pomimo że było to dawno i zapewne wiele się zmieniło, że studia i praktyki były na wysokim poziomie
Pracowałam 28 lat w Poradni Psychologiczno -Pedagodicznej i prowadziłam laboratoria dla studentów logopedii Uniwersytetu Kazimierza W.w Bydgoszczy uważam ,że studenci byli dobrze przygotowywani do pracy ( terapii ). Teraz z przerażeniem obserwuję przygotowania ludzi do pracy, szczególnie absolwentów "kursów" - bo nie uczelni . Organizowane sa jakieś studia przez '' dziwne '' pseudo uczelnie np..WSB w Cieszynie . Przychodzą ludzie na "praktyki " za które nikt nie chce MISTRZOWI zapłacić .Dlaczego ???? Nawet słuchacz takiej uczelni nie przechodzi egzaminu wstępnego . Mówi bardzo niepoprawnie , nie ma prawidłowej artykulacji - byle był. PRZERAŻAJACE !! Studia logopedyczne powinny być organizowane tylko przy uniwersytetach ! Z życia wzięte : przychodzi słuchaczka takiego studium i mówi :....'' może by pani zerkła , co tu pisze , to tylko pięć kartków "..... ( myślałam ,żę zemdleję ) W tym co tam było napisane nagminnie pojawiało się słowo :" terapi" ( z błędem niestety ). Pani ta otrzymała dyplom logopedy. Dzięki za ankietę.
PROFESOR BRONISŁAW ROCŁAWSKI SPRAWIŁ, ŻE PO DZIESIĘCIU LATACH PRACY ZACZĘŁAM UCZYĆ NAPRAWDĘ