wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Gdański

studia magisterskie

placówka publiczna, woj. pomorskie

Wypełnionych ankiet: 19

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    19 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Średnia ocen że studiów licencjackich
    Test wiedzy z zakresu logopedii na poziomie licencjatu
    Sprawdzian wiadomości z zakresu logopedii
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (10,53%)
     
    2
    5 GŁOSÓW
    (26,32%)
     
    3
    6 GŁOSÓW
    (31,58%)
     
    4
    6 GŁOSÓW
    (31,58%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (5,26%)
     
    1
    8 GŁOSÓW
    (42,11%)
     
    2
    4 GŁOSY
    (21,05%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (10,53%)
     
    4
    4 GŁOSY
    (21,05%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    11 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    9 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    6 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Wczesna interwencja logopedyczna
    dysfagia, dyzartria

    TERAPIA

    12 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Wczesna interwencja logopedyczna
    dysfagia, dyzartria
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    13 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    10 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    11 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    11 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nowych podejść w terapii i diagnozie, sposobów nauczania. Systemów Makaton, Pcs. Zero informacji o skróconym wędzidełko podjezykowym, diagnozie i ocenie, holistycznej ocenie człowieka, stymulacji mięśni ( niestety nadal jest praktykowane nauczanie masazu twarzy z oliwkami), brakowało praktycznych zajęć z dykcji (nadal uczą powtarzanie z korkiem w ustach) . Brakowalo mi doszkolenia wykładowców. Nadal zostali w starej epoce logopedii.
    ćwiczeń praktycznych związanych z diagnozą i terapią zaburzeń neurologicznych dzieci i dorosłych
    Praktyki w zakresie terapii dorosłych!
    Szersze ujęcie rozszczepów podniebienia, ortodoncji
    Chorób neurologicznych oraz ich terapii.
    Uważam ze na specjalności wczesna interwencja logopedyczna zagadnienia były adekwatne do potrzeb.
    Dokładnej diagnozy.
    Z zakresu diagnozy i terapii dzieci z problemami w rozwoju fizycznym i psychicznym
    Praktycznych rozwiązań
    Przede wszystkim zajęć praktycznych przygotowujących do pracy w dziedzicznie wczesnej interwencji logopedycznej
    Terapii mowy bezdźwięcznej, terapii pacjentów z niedosłuchami
    w jaki sposób diagnozować, zagadnień dotyczących terapii miofunkcjonalnej, praktycznych umiejętności prowadzenia terapii, oceny wędzidełka
    Funkcje prymarne, indywidualizacja terapii, diagnoza i diagnoza różnicowa, wywiad, zagadnienia związane z terapią autyzmu
    praktycznych metod i technik do wykorzystania w terapii
    Komunikacja alternatywna i wspomagająca(brak zajęć praktycznych), dysfagia, masaż logopedyczny
    nowych podejść, nauki o stymulacji mięśniowej, anatomii, PRAKTYKI. Żałuję, że wykładowcy sami się nie dokształcają. Brakowało wykladowców praktyków ( ale nie od 20 lat w jednej metodzie) wszystko się zmienia, także w logopedii. Chyba logopedia na ug nie jest na to gotowa.
    Diagnozy różnicowej, capd, jak prowadzić wywiad, jak prowadzić diagnozę, jakie metody wykorzystywać w danym zaburzeniu, przykładów ćwiczeń i pomocy do wykorzystania w konkretnym zaburzeniu.
    dysfagia
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Teorii z zajęć afazji i jakania!
    Związanych z emisją głosu
    Powtarzanie treści z zakresu studiów licencjackich
    Zdecydowanie była to dyslalia.
    Teoretycznych podstaw wielu zagadnień.
    Teorii we wszystkich aspektach
    Suchej teorii
    Za dużo przedmiotów na temat higieny i emisji głosu (praktycznie cały 1 rok się na tym skupiał)
    Za dużo zajęć z zakresu psychologii
    Informacji o zaburzeniach psychicznych, depresji, chorobach otepiennych, chaos w zagadnieniach z zakresu foniatrii, laryngologii
    arteterapii, logorytmiki
    Fonetyka i fonologia
    teorii o typach afazji i starych nieaktualnych metodach często już krytykowanych w najnowszych pozycjach książkowych.
    Wstępnych teorii, klasyfikacji, ogólników. Przedmioty powtarzały się na licencjacie i magisterce i zazwyczaj niewiele nowych informacji wnosiły.
    psychologia; arteterapia
     
  8. Czym kończyły się studia?
    18 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    17 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    3 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Najwięcej nauczyłam się podczas szkoleń ( bardzo drogich) i praktyk, które różniły się od tego czego byłam uczona. Wykładowcy w większości to tylko teoretycy nie mający pojęcia o rzeczywistości.
    Za mało ćwiczeń praktycznych
    Uważam, że powinno być więcej zajęć praktycznych np. w szpitalach neurologicznych. Wiem, że na studiach podyplomowych taka praktyka się odbywa, a na studiach stacjonarnych nie... Niestety w późniejszej pracy zawodowej mocno odczuwa się brak praktyki w trakcie studiów (poza obowiązkowymi praktykami zawodowymi).
    Wybierając specjalność wczesna interwencja logopedyczna zdecydowanie więcej miałyśmy możliwości zajęć w tzw. terenie, np.
    Wiedzę na temat etyki logopedy.
    Uważam, ze studiowana przeze mnie specjalizacja jest bardzo dobrze zorganizowana w łączności z uniwersytetem medycznym i licznymi zajęciami praktycznymi w placówkach typu szpital, oddziały neurologiczne dla dzieci, ośrodki wczesnej interwencji.
    Potrzeba więcej zajęć praktycznych.
    Więcej praktyki mniej siedzenia w ławce
    Praktyki - zamieszanie, chaos i dużo dokumentacji. Niestety stanowczo za mało praktyki.
    za dużo teorii w stosunku do praktyki. Ten sam materiał teoretyczny pojawiał się na wielu pzedmiotach
    Uważam, że sporo powinno na studiach mówić o komunikacji osób z autyzmem. Między innymi brakuje warsztatów z konkretnego rodzaju posługiwania się komunikacją alternatywną. Warto też stworzyć blok przedmiotów poświęconych centralnym zaburzeniom przetwarzania słuchowego i sposobom prowadzenia terapii CAPD.
    za mało praktyki i za dużo bezsensownych godzin straconych na powtórzeniach wykładów z wcześniejszych lat ( jedna prezentacja przez 5 lat nauczania!). Więcej nauczyłam się podczas weekendowego szkolenia niż podczas całego semestru. Wielka strata
    Dobrze oceniam wprowadzenie w programie zajęć praktycznych we współpracy np. z GUMedem czy UCK, gdzie mogliśmy obserwować pracę specjalistów. Te zajęcia wnosiły najwięcej konkretnych podpowiedzi do rzeczywistej pracy w przyszłości. Mało efektywne były natomiast zajęcia teoretyczne, wykłady z profesorami GUMed, ponieważ nie były dostosowane do specyfiki kierunku, a wymagania były wysokie i zbyt szczegółowa wiedza z tych wykładów nie przydaje mi się w pracy.
     

Wypełnionych ankiet: 9

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    8 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaświadczenie od foniatry
    Kandydatka na specjalność logopedyczną odbywała rozmowę kwalifikacyjną, na której obecni byli lekarz ortodonta i logopeda, a także specjalistka od emisji głosu. Pozytywna opinia tych trzech członków komisji gwarantowała zakwalifikowanie się na tę specjalność.
    Egzamin ustny z wiedzy logopedycznej z poziomu studiów licencjackich
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (44,44%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (55,56%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (11,11%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (22,22%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (55,56%)
     
    4
    1 GŁOS
    (11,11%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    6 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dysleksja
    dyslrksja

    TERAPIA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dtslejsja
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Np.dysleksja
    mowa rozszczepowa

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dysleksja
    mowa rozszczepowa
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    oligofrenologopedia
    Program był wówczas ciekawy, zajęcia rozbudowane.
    Mało dowiedziałam się o zaburzeniach przetwarzania słuchowego
    Terapia dzieci z zaburzeniami neurologicznymi, jakanie, niedosluch
    Diagnoza jąkania, diagnoza i terapia afazji, giełkot.
    Myślę, że za mało było pracy z pacjentem, praktyk. Były one dość ograniczone, w zależności kogo wybierało się na opiekuna praktyk (uczelnia zapewniała praktyki). Ja wybrałam panią, która specjalizowała się w terapii mowy osób z niepełnosprawnością umysłową i w sumie do pracy z takim typem pacjentów ograniczyły się moje praktyk, choć były naprawdę ciekawe i wiele się nauczyłam.
    Kreatywne prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym, praca z dziećmi bilingwalnymi, dysleksja rozwojowa, ORM
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Dwujęzyczność
    Wszystko przydatne.
    Nic takiego nie przychodzi mi na myśl.
    Diagnoza i terapia afazji
    Nie było zagadnień, których wg mnie było za dużo.
    Z perspektywy czasu wiem, że wszystkie zagadnienia przydają się w mniejszym lub większym stopniu.
    Wszystkiego było tyle ile trzeba, chociaż może trochę za dużo było dyslalii, zajęć z rozwoju mowy dziecka i emisji głosu.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    7 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    6 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Były dobrze zorganizowane.
    Jestem zadowolona ze wybrałam Uniwersytet Gdański.
    Skończyłam studia dzienne ze specjalizacją logopedyczną. Nie robiłam specjalizacji nauczycielskiej i przez to nie mogłam zostać zatrudniona w placówce oświatowej, ponieważ nie posiadałam wymaganego przygotowania pedagogicznego. Z około 20 dziewczyn z roku tylko połowa dodatkowo ukończyła drugą specjalizację, bo chciały uczyć języka polskiego. PROGRAM STUDIÓW NIE BYŁ PRZYGOTOWANY DO TEGO ABYŚMY MOGŁY W SZKOŁACH, PRZEDSZKOLACH PROWADZIC TERAPIĘ DZIECI. TO BARDZO PRZYKRE, BO NIKT O TYM NIE MÓWIŁ, A WRĘCZ KŁAMANO, ŻE TAK NIE JEST.
    Studia były bardzo ciekawe, przyjemnie się studiowało. Czas pokazał, że tak naprawdę logopedię studiuję nieustannie, bo ciągle się rozwijam, doszkalam.
    Bardzo się cieszę że było bardzo dużo godzin praktyk, w szkołach, przedszkolach, ośrodkach specjalnych. Wykładowcy bardzo kompetentni, posiadający dużą wiedzę oraz liczne publikacje naukowe. Jedyne czego mi brakowało to świeżego spojrzenia młodych osób w zakresie ciekawego, kreatywnego prowadzenia zajęć dla młodszych dzieci.