wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet w Białymstoku

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. podlaskie

Wypełnionych ankiet: 4

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    4 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od foniatry
    Zaświadczenie od foniatry
    zaświadczenie od foniatry
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    1 GŁOS
    (25%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (75%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    4 GŁOSY
    (100%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Teoria i praktyka na temat wędzidełek języka i warg
    Niczego nie brakowało.
    więcej praktycznych ćwiczeń
    - zaburzenia neurologiczne u dorosłych i dzieci, terapia tych zaburzeń,
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Wszystko było w wystarczających ilościach.
    medycznych
    Wszystkie zagadnienia poruszane na studiach były potrzebne, niczego nie było za dużo.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    1 GŁOS
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    3 GŁOSY
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Ogólnie jestem zadowolona ze studiów
    Najlepszy wykładowca , z ogromną wiedzą p.Panek
    Brakowało mi kontaktu, praktyk, nauki prowadzenia terapii u osób z zaburzeniami neurologicznymi, po chorobach. Praktyki tylko w przedszkolu i szkole to, moim zdaniem, za mało. Ale z drugiej strony 2 lata studiów podyplomowych to za mało, aby jeszcze uczyć się terapii osób z zaburzeniami neurologicznymi.
     

Wypełnionych ankiet: 13

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    13 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    10 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Przedłożenie zaświadczenia od foniatry
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (7,69%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (15,38%)
     
    3
    7 GŁOSÓW
    (53,85%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (23,08%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (7,69%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (23,08%)
     
    3
    6 GŁOSÓW
    (46,15%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (23,08%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    12 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm,diagnoza laryngektomowanych

    TERAPIA

    12 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    8 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm, terapia laryngektomowanych
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)brak

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)brak
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Brakowało zwrócenia uwagi na przyczyny wielu zaburzeń.. były tylko wymieniane
    Wskazówek do pracy z małymi dziećmi, tematyki AAC
    Rozwój mowy - bardzo szczegółowo, a nie pobieżnie
    Jąkanie,afazja
    Pragnozji, SLI
    Zaburzeń i terapii afazji.
    Mowa dzieci z autyzmem
    Brakowało mi większej ilości praktyk w różnych miejscach
    Więcej praktyk
    Brakowało mi większej liczby zajęć praktycznych
    oligofrenologopedia
    jąkanie i niedosłuch
    Brakowało mi omówienia innych deficytow i zaburzeń u dzieci niż dyslalia.
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie było czegoś takiego.
    Dyslalii
    Moim zdaniem, pozostałych zagadnień nie było za dużo.
    Dorośli po traecheotomii
    za dużo teorii, typu historia wychowania, dydaktyka
    Nie było takich zagadnień
    Materiał studiów był mocno okrojony.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    6 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    9 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    8 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Warto byłoby już zaktualizować listę przedmiotów.
    Studiowałam z pasją, ale brakowało mi dobrej kadry z neurologii, balbutologii. Te zagadnienia były potraktowane byle jak, niestety
    Wspaniała i niezwykle mądra pani dr Chrzanowska- filar logopedii w Białymstoku
    Wspaniali wykładowcy z charyzmą m. in.dr Chrzanowska -- uzupełniała wszystkie moje luki w wiedzy. Miałam o tyle dobrą sytuację, że już pracowałam jako logopeda szkolny, po ukończeniu licencjatu między innymi z logopedii szkolnej, więc miałam konkretne pytania do konkretnych zagadnień.
    wszystko było ok
    Mogłoby być ich kilka godzin więcej.
    Kadra pedagogiczna w większości składała się z osób niepotrafiących przekazywać wiedzy. Mało było praktyków mogących przekazać nam swoje doświadczenie.