wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

studia magisterskie

placówka publiczna, woj. podlaskie

Wypełnionych ankiet: 8

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    6 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Egzamin predyspozycji
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    2
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    3
    6 GŁOSÓW
    (75%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (37,5%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaburzenia głosu
    Laryngektomii całkowita

    TERAPIA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Terapia głosu
    Terapia osób laryngektomowanych
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Aktualnej wiedzy na temat terapii i diagnozy jąkania, było przedstawione podejście van Ripera i tyle
    autyzm, opóźniony rozwój mowy, wczesna interwencja logopedyczna (aspekt praktyczny), zaburzenia neurologiczne u dzieci, terapia jąkania
    Patofonetyki, komunikacji alternatywnej
    wszystkiego
    Jąkanie, mutyzm
    Praktyki z dyslalii
    Diagnozy i terapii osób jąkających
    szeroko pojęte zaburzenia neurologiczne inne niż afazja i dyzartria, jąkanie, praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Statystyka
    otolaryngologia, emisja głosu,
    Zdrowie publuczne, promocja zdrowia, demografia
    audiologii, laryngologii
    Niedosłuch
    Fonetyki oraz składni
    Emisja głosu
    Niedosłuch, Bardzo wiele godzin przedmiotów niezwiązanych z zawodem
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    8 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Trudnością było organizowanie praktyk we własnym zakresie, uczelnia nie podpisywała umów o praktyki i często spotykałam się z odmową. Nikt nie chce brać studentów charytatywnie
    Zbyt wiele teorii, za mało zajęć praktycznych. Brak angażowania studentów w zajęcia praktyczne, głównie miały charakter hospitacji. Nikt nie nauczył nas planowania i pisania terapii. Za mało było studium przypadków i brak przykładów na to, jak postępować z danym pacjentem. Wiele nauczyłam się jak diagnozować i różnicować afazję motoryczną, percepcyjną, dyzartię, jak interpretować wyniki badań słuchu, jak wykonywać badania słuchu, na czym polega dysfonia, jakie są jej rodzaje, jak wygląda rak krtani i jakie jest medyczne (laryngologiczne) postępowanie z pacjentem, natomiast nikt nie nauczył nas, co dalej, jak postępować z pacjentem mającym afazję, dyzartrię, głuchotę, czy będącym po resekcji krtani, jak zaplanować mu terapię. Studia kompletnie nie przygotowały mnie do pracy z małymi dziećmi. Przez konflikty osób zarządzających naszym kierunkiem studiów, a niektórymi oddziałami szpitala dziecięcego, bardzo często zajęcia nie mogły się odbywać na terenie szpitala i nie mogłyśmy obcować praktycznie z żadnymi dziećmi. Wszystko było czystą teorią. Większość kadry, która nauczała przedmioty logopedyczne była stricte teoretykami, którzy bardzo rzadko stykali się z jakimikolwiek pacjentami. Być może dlatego, tak słabo zostaliśmy przygotowani pod względem praktycznym do wykonywania zawodu.
    Za mało praktyk i pracy z dziećmi
    Mało przyjemna i kompetentna kadra Zakładu Logopedii i Fonoaudiologii UMB. W większości jednostkach praktyki ograniczające się jedynie do jednego spotkania.
    Nie zamieniłabym kierunku ani uczelni na żaden inny
    Zdecydowanie za mało zajęć praktycznych innych niż zajęcia kliniczne
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych