wróć do zestawienia uczelni

Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

studia podyplomowe

placówka niepubliczna, woj. dolnośląskie

Wypełnionych ankiet: 12

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    0 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    12 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (25%)
     
    3
    6 GŁOSÓW
    (50%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (25%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (16,67%)
     
    2
    8 GŁOSÓW
    (66,67%)
     
    3
    1 GŁOS
    (8,33%)
     
    4
    1 GŁOS
    (8,33%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    11 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    10 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)dysglosja

    TERAPIA

    11 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    10 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)dysglosja
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Zajęć praktycznych.
    Czuję, że zdobyłam namiastkę wiedzy, więc zdecydowanie chciałabym żeby było wszystkiego więcej :)
    Brakowało mi przedmiotów przygotowujących praktycznie do pracy, rozwiązywania konkretnych przypadków i wskazywania konkretnych metod terapii.
    logopedia artystyczna
    zajęć praktycznych - wywoływanie głosek
    brakowało mi wskazówek i praktyczej pracy na przypadku, za dużo teorii.
    kierunkowych za mało
    Za mało dobrze zorganizowanych zajęć praktycznych
    więcej praktycznych działań i ćwiczeń, brak pomocy w organizacji praktyk
    Chciałabym, żeby było więcej zajęć praktycznych, przygotowujących do pracy w gabinecie.
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Zbyt dużo zajęć na temat programów komputerowych.
    Niepotrzebna była glottodydaktyka, a przynajmniej za dużo czasu poświęcono na ten temat.
    Zbyt dużo przedmiotów teoretycznych niezwiązanych bezpośrednio z logopedią- np. psychiatria, psychologia, zaburzenia zachowania bądź takich, których nie jesteśmy w stanie prowadzić bez dodatkowych uprawnień- glottodydaktyka.
    Relaksacja, Glottodydaktyka
    Moim zdaniem za dużo elementów przedstawiania tylko slajdów, niektóre przedmioty były stratą czasy.Merytorycznie słabo przygotowane.
    przedmiotów pobocznych, wrażenie że służyły wypełnieniu godzin
    Za dużo teorii "pedagogiczno-medycznej", którą można doczytać lub przypomnieć sobie ze studiów (wszystkie mamy zaliczona pedagogikę).
    kultura języka polskiego, elementy morfologii i słowotwórstwa
    Glottodydaktyka zupełnie do mnie nie przemówiła. Trudno mi jednak powiedzieć czy była to kwesta przedmiotu czy osoby prowadzącej.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    9 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    0 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    7 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Przygotowaniem kwestionariusza badania mowy.
    praca zaliczeniowa
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki miały być rozłożone na dwa lata studiów- ostatnie praktyki miały być zorganizowane przez uczelnię na oddziale szpitalnym w Opolu. Nigdy do tego nie doszło, studentki musiały w przeciągu miesiąca zorganizować sobie i odbyć 60 godzin praktyk, ponieważ zostały oszukane. Studia kończyły się jedynie egzaminem i opisem przypadku. W trakcie studiów bardzo pobieżnie sprawdzana była obecność, co sprawiło że dyplom dostały nawet te osoby, które uczęszczały na zajęcia nieregularnie i wcale nie były merytorycznie przygotowane do zawodu. Godne polecenia jest, że w roli prowadzących, zostali zatrudnieni świetni specjaliści, znani, słuchani w środowisku i oddawali na zajęciach cale swoje serce i wiedzę. To był pierwszy "rocznik" logopedii w WSB we Wrocławiu. Być może organizator wyciągnął wnioski i obecnie studia wyglądają bardziej poważnie. Aby być dobrym specjalistą często posługuję sie materiałami uzyskanym na studiach. Wiedza teoretyczna była bardzo solidnie podana, ale nikt nigdy nie sprawdził znajomości tej wiedzy u studentów tak naprawdę. Umiejętności praktyczne zdobywało się jedynie na praktykach. Niestety nie wszyscy te praktyki zaliczali sumiennie, zdarzało się, że dokumenty były podpisywane "po znajomości". Szkoła tego nie weryfikowała, a szkoda, bo wśród uczciwych studentek zdarzało się wiele nieuczciwych.
    Dobra organizacja, zwłaszcza w czasie nauczania zdalnego
    Bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym studia.
    Chciałabym, żeby było więcej godzin zajęć. Jest ich zdecydowanie za mało, czuję niedosyt. Przydałoby się wsparcie uczelni w organizacji praktyk.
    Brakowało mi wsparcia w zakresie odbywanych praktyk ( obowiązkowych). Muszą być organizowane we własnym zakresie, co bywa bardzo trudne do wykonania. Uczelnia nie pomaga poprzez choćby wskazanie zaprzyjaźnionych placówek, które chętnie przyjmą studentów na praktyki.
    większa pomoc w organizacji praktyk
    Studia jak najbardziej dobre natomiast te praktyki są kwestią nie dopracowaną, ponieważ jak z autopsji wiem były one robione tylko , aby zaliczyć.Uważam,że ten kierunek studiów wymaga większej aktywności praktycznej jak tylko wysłuchiwania przygotowanych materiałów przez wykładowcę.
    dobra atmosfera na uczelni
    Większość wykładowców bardzo solidnie przygotowana. Świetne zajęcia z "praktykami". Więcej powinno być działań praktycznych w innej formule np. zaproponowanych przez uczelnię.
    Chciałabym, żeby uczelnia pomagała w organizacji praktyk, chociażby na zasadzie listy placówek, z którymi uczelnia współpracuje i gdzie można na praktykę się umówić. Nie pracując w zawodzie nauczyciela, nie znając osób pracujących w przedszkolach miałam problem z znalezieniem chętnej placówki.
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych