wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Opolski

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. opolskie

Wypełnionych ankiet: 3

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    3 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaświadczenie od laryngologa
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (66,67%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    2
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    3
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    3 GŁOSY
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    3 GŁOSY
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Afazja, zaburzenia neurologiczne dzieci i dorosłych w teorii i praktyce.
    Praktyki
    Zajęć praktycznych
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Z zakresu lingwistyki.
    Dobrze zorganizowane
    Teoretycznych
     
  8. Czym kończyły się studia?
    2 GŁOSY
     
    egzaminem
    3 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Zbyt mało zajęć praktycznych.
     

Wypełnionych ankiet: 15

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    14 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    11 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Czytanie tekstu literackiego np. wiersza wybranego przez członków komisji
    Zaświadczenie od foniatry
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (6,67%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (26,67%)
     
    4
    10 GŁOSÓW
    (66,67%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (6,67%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (13,33%)
     
    3
    7 GŁOSÓW
    (46,67%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (33,33%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    14 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    14 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)rzadkie choroby genetyczne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)rzadkie choroby genetyczne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Zaburzenia czynnościowe- ssanie, gryzienie, żucie, połykanie, oddychanie. Diagnoza małych dzieci
    Omawiania pomocy, przydatnych narzędzi, "autentycznej" praktyki, nie pozorowanej oraz teoretyzowanie.
    terapia dorosłych
    Wszystkie zagadnienia, które powinny być w programie studiów - były, choć nie wszystkie w wystarczającym zakresie. Zawsze byłam i jestem przekonana, że nie ma logopedy "od wszystkiego" i koniecznością jest dalsze podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie zawodowe. Na moich studiach logopedycznych zbyt mało zajęć poświęcone było jąkaniu.
    Afazje, wady zgryzu
    Zaburzeń naurologicznych dzieci. Czegoś więcej niż zajecia na temat dzieci ze spektrum
    Nie brakowało. Po prostu wg mnie trzeba zrobic specjalizacyjne jeszcze studia np. Surdolog lub neurologop.
    Komunikacja alternatywna
    Zbyt mało zajęć praktycznych z afazji, dysartrii.
    Diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami neurologicznymi, pracy z małym dzieckiem.
    zajęć praktycznych
    Wczesnej interwencji logopedycznej, omówienia wad genetycznych/wrodzonych
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Fonetyka, dysleksja
    Klasyfikacji pojęć wg różnych autorów
    Klasyfikację zaburzeń
    Lingwistycznych podstaw logopedii.
    Nie było takich zagadnień
    języka polskiego
    Nie było takich zagadnień.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    11 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    8 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    7 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    3 GŁOSY
     
    opisem przypadku
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dodatkowo było nagranie
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki były organizowane przez uczelnie w dobrych sprawdzonych ośrodkach. Przekazywana wiedza praktyczna była na wysokim poziomie. Nie było możliwości zaliczania praktyk w innych niż wyznaczone miejsca przez uczelnie. Co moim zdaniem jest dobrym rozwiazaniem.
    Poziom studiów i wymogi wobec studentów bardzo wysokie, jakość kształcenia na wysokim poziomie
    Bardzo wysoko oceniam praktyki, które zagwarantowała uczelnia w trakcie trwania studiów.
    Zaznaczam, że było to wiele lat temu, ale zawsze myślałam, że mogło być więcej zajęć praktycznych. Jako wyjaśnienie tej bardzo wtedy wyraźnej dominacji teorii nad praktyką, usłyszałam jednak, że "logopedia" to nie rzemiosło a logopeda nie jest rzemieślnikiem i trudno się z tym nie zgodzić...Po latach pracy w zawodzie logopedy, mogę powiedzieć, że dzięki tym teoretycznym podstawom pewniej czułam się budując własny warsztat (szczególnie w obszarze diagnozy).
    Praktyki były ciekawe i różnorodne. Wykłady i ćwiczenia prowadzone przez wiele autorytetow.
    Miały dobre zaplecze teoretyczne jak i prakryczne
    Praktyki bardzo mi się podobały ale uważam że mogło być ich więcej
    Więcej zajęć praktycznych!
    Bardzo dobre podstawy teoretyczne, praktycznie przyzwoicie. Ale studia na UO daly mi możliwości rozwoju w kierunku logopedii I ukształtowały zainteresowania w zakresie logopedii