wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Wrocławski
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. dolnośląskie
Wypełnionych ankiet: 6
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(16,67%)25 GŁOSÓW
(83,33%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY
(33,33%)11 GŁOS
(16,67%)23 GŁOSY
(50%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
5 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praca z ciałem.
Ujęcia klinicznego, Profesorowie powtarzali "odmedycznić logopedię" co w mojej ocenie jest nonsensem
Anatomia obszaru ustno-twarzowego, zagadnienia dotyczące terapii dzieci z wadami wymowy
Komunikacja alternatywna, diagnoza i terapia wad wymowy, niedosluchu, jakania
Terapii karmienia niemowląt, dzieci z nieprawidłowym typem połykania, Całościowego badania logopedycznego od momentu pierwszego spotkania do diagnozy. Omówienia innych metod pracy logopedycznej.
- diagnoza i terapia dyslalii - bardzo mało uwagi poświecono temu zagadnieniu; pani prof.twierdziła że to łatwa sprawa - terapia jąkania i ORM - było mało uwagi dla tych zagadnień - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nieprawidłowo ukierunkowane praktyki.
Metody Dyna Lingua M. S. Szanuje metodę i twórców, ale nie jest ona panaceum
Psychologia
Zbytnia koncentracja na metodzie Dyna Lingua M. S
Omawianie jednej metody pracy z dziećmi, opowiadanie o własnych sukcesach w pracy tą metodą.
diagnozy i terapii dzieci i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi - Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓWegzaminem0 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną5 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uważam, że na studiach powinno się poruszać każde zagadnienie dziedziny logopedia, a nie tylko autyzm oraz metodę Dyna Lingua, która jest stworzona przez kierownictwo studiów
Wiedza przekazana mi na studiach była przestarzała i niezgodna z obecnymi badaniami naukowymi.
Za mało wszystkiego
- studia zapewniają zdobycie praktyki, ale głównie w zakresie pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami neurologicznymi, z afazją itp. - dużo zamieszania w kwestiach spraw do załatwienia w biurze studiów
Wypełnionych ankiet: 23
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
17 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna3 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty3 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy4 GŁOSYnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(4,35%)15 GŁOSÓW
(21,74%)25 GŁOSÓW
(21,74%)310 GŁOSÓW
(43,48%)42 GŁOSY
(8,7%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY
(8,7%)16 GŁOSÓW
(26,09%)27 GŁOSÓW
(30,43%)36 GŁOSÓW
(26,09%)42 GŁOSY
(8,7%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
11 GŁOSÓWdyslalia10 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych5 GŁOSÓWinneTERAPIA
9 GŁOSÓWdyslalia10 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy7 GŁOSÓWafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych6 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓWdyslalia7 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy9 GŁOSÓWafazja13 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia16 GŁOSÓWniedosłuch8 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci8 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
9 GŁOSÓWdyslalia7 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy9 GŁOSÓWafazja14 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia16 GŁOSÓWniedosłuch9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyka w gabinetach logopedycznych
Brakowało zagadnień logopedycznych niezwiązanych z autyzmem
Dyslalia
Diagnoza i terapia dzieci w wieku 0- 3.r.ż.
Wwr niemowlęta
Zdecydowanie za mało zajęć dotyczących dyslalii, zbyt ogólne.
ORM
Jąkania
Logopedii!!!!!!
Dokładnego rozwoju dziecka fizycznego i mentalnego, za mało podstaw anatomii, wiedzy i mózgu
Komunikacja alternatywa,opóźniony rozwój mowy, afazja dziecięca
Praktycznego warsztatu
Każde zagadnienie musiało być przerabiane dodatkowo indywidualnie, żeby pogłębić wiedzę
Terapii dyslalii jakania orm afazji.
Dobrego bloku z zakresu diagnozy i terapii dyslalii
Brakowało poruszenia innych form i metod terapii, poza metoda Dyna- Lingua M.S.
Brakowało mi szerszego spojrzenia na dyslalie w wieku przedszkolnym.
czuję braki we wszystkich sferach, wszystko było powiedziane zdawkowo albo przedstawione tylko w formie do wykorzystania w metodzie Dyna Lingua
Porządnej medycyny
Anatomii, przyczyn dyslalii, karmienia terapeutycznego, holistycznego spojrzenia na dziecko
praktycznych aspektów wykonywania zawodu
Diagnozowanie logopedyczne dziecka
Zagadnienia związane z dyslalią - więcej praktych i obserwacji terapii - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki w jednym miejscu, nie był to gabinet logopedyczny
Tam wtedy był tylko autyzm - autorska jedyna metoda pracy Dyna Lingua
Oligofazja
Wszystkie zagadnienia poza dyslalią były wg mnie przedstawione dość szeroko, ale w pozytywnym sensie. Studia przygotowały mnie do szeroko rozumianej diagnozy i terapii, ale wychodzono z założenia że wady wymowy są najprostszym zagadnieniem i nie przykazano do nich należytej wagi. Pracując jako logopeda w szkole, pracuje głównie z dziećmi z wadami wymowy i wszystkiego musiałam uczyć się sama.
Zespół Downa, MPD, afazja itp.
Praktyk w ośrodku 1
Pracy z niepelnosprawnymi
Nacisk był jedynie na metodę Dyna-Lingua M.S. Kierowniczka studiów bagatelizowała i umniejszała innym metadom.
Opisywanie i nauka tylko jednej metody terapeutycznej
Teorii z zakresu psychologii
Typowo polonistycznych, brak AAC, a nawet odradzanie komumunikacji alternatywnej dla dzieci przed 12 rokiem życia
Zaburzeń neurologicznych
Za dużo było zagadnień psychologicznych, a także opowiadań o teorii umysłu.
Za dużo czasu było poświęceone metodzie Dyna-Lingua.
psychologii (szkoda, że rozwojowa została pominięta), zagadnienia ogólne
Metody psychostymulacyjnej
praca z dziećmi autyzmem, zespołem Downa i innymi zaburzeniami neurologicznymi
Opieka nad dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi. - Czym kończyły się studia?
10 GŁOSÓWegzaminem17 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną9 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Z tego, co widzę, jeśli chodzi o przygotowanie, to wiele się nie zmieniło. Byłam jednym z pierwszych roczników, więc miałam jeszcze praktyki w innych miejscach niż świetlica prowadzona przez wtedy jeszcze dr Młynarską i mgr Smerekę. Tylko te praktyki dały mi jakąkolwiek wiedzę o innych metodach pracy. W nazwie studiów była logopedia ogólna - miało to mały związek z przebiegiem studiów.
Za "moich czasów" praktyki odbywaliśmy tylko w jednym miejscu - ośrodku dla niepełnosprawnych intelektualnie prowadzonym przez kierowniczkę studiów. Preferowana była jedna metoda pracy, czyli Dyna Lingua MS. Dziekanat zgubił mój indeks, a ponieważ nie prowadzono żadnych ewidencji ocen, byłam zmuszona zdawać wszystkie egzaminy od nowa. Musiałam za nie dodatkowo zapłacić.
Jedyny minus - duży - to wyjście z założenia, że dyslalia jest prosta i traktowanie jej zbyt pobieżnie.
"wykorzystywanie" studentów jako wolontariuszy przypisując temu rolę wyrobienia praktyk, zbyt małe przygotowanie do zawodu pod kątem najczęściej występujących zaburzeń u dzieci
Mam nadzieję, że teraz po zmianie kierownika katedry wygląda to lepiej
Bardzo słabe przygotowanie teoretyczne. Praktyki były w porządku, dużo ciekawych przypadków i dorosłych i dzieci, ale terapia tylko metodą Dyna Lingua..
Praktyki nie pozwalały na przygotowanie się pod kątem różnych zaburzeń tylko wybranych.
Praktyki w ośrodku prowadzonym przez dr Młynarską, niekompetentna kadra, brak znajomości podstawowych zasad technik behawioralnych i nieudolne ich stosowaniw
Praktyki były tylko z dziećmi z zaburrzenuami naurologicznymi.
Praktyka - bardzo dobrze przygotowała mnie do pracy z pacjentami neurologicznymi.
niestety praktyki odbywały się tylko w ośrodku prowadzonym przez kierownika studiów podyplomowych gdzie prowadzona była terapia tylko jedna metodą. Myślę, że było to bardzo duże ograniczenie mnie jako studenta. Nie było możliwości poznania i rozwoju innych metod
Podczas szukania innych placówek do odbycia praktyk słysząc, ze kończę UWr nie chcieli mnie nigdzie przyjąć, ponoć absolwenci mają małą wiedzę ogólna, zgadzam się z tym, szansę na przebicie się u ...... mają tylko osoby, które studiują u niej np. polonistykę, te są brane do najciekawszych przypadków na praktykach.
Nie polecam. Studia nie przygotowują do pracy w zawodzie nawet na poziomie wiedzy podstawowej jaką każdy logopeda powinien posiadać. Zamknięte środowisko wykładowców. Studia promują tylko jedną metodę prowadzenia terapii o innych nawet się nie wspomina.
Dużo praktyk w osrodku prowadzonym przez prowadzących, konieczność odbycia praktyk na własną rękę ( trudności z przyjęciem na bezpłatne praktyki)