wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Wrocławski

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. dolnośląskie

Wypełnionych ankiet: 6

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    5 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (17%)
     
    2
    5 GŁOSÓW
    (83%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    2 GŁOSY
    (33%)
     
    1
    1 GŁOS
    (17%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (50%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praca z ciałem.
    Ujęcia klinicznego, Profesorowie powtarzali "odmedycznić logopedię" co w mojej ocenie jest nonsensem
    Anatomia obszaru ustno-twarzowego, zagadnienia dotyczące terapii dzieci z wadami wymowy
    Komunikacja alternatywna, diagnoza i terapia wad wymowy, niedosluchu, jakania
    Terapii karmienia niemowląt, dzieci z nieprawidłowym typem połykania, Całościowego badania logopedycznego od momentu pierwszego spotkania do diagnozy. Omówienia innych metod pracy logopedycznej.
    - diagnoza i terapia dyslalii - bardzo mało uwagi poświecono temu zagadnieniu; pani prof.twierdziła że to łatwa sprawa - terapia jąkania i ORM - było mało uwagi dla tych zagadnień
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nieprawidłowo ukierunkowane praktyki.
    Metody Dyna Lingua M. S. Szanuje metodę i twórców, ale nie jest ona panaceum
    Psychologia
    Zbytnia koncentracja na metodzie Dyna Lingua M. S
    Omawianie jednej metody pracy z dziećmi, opowiadanie o własnych sukcesach w pracy tą metodą.
    diagnozy i terapii dzieci i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi
     
  8. Czym kończyły się studia?
    5 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    0 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    5 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Uważam, że na studiach powinno się poruszać każde zagadnienie dziedziny logopedia, a nie tylko autyzm oraz metodę Dyna Lingua, która jest stworzona przez kierownictwo studiów
    Wiedza przekazana mi na studiach była przestarzała i niezgodna z obecnymi badaniami naukowymi.
    Za mało wszystkiego
    - studia zapewniają zdobycie praktyki, ale głównie w zakresie pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami neurologicznymi, z afazją itp. - dużo zamieszania w kwestiach spraw do załatwienia w biurze studiów
     

Wypełnionych ankiet: 23

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    17 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    4 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Lekarskie
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (4%)
     
    1
    5 GŁOSÓW
    (22%)
     
    2
    5 GŁOSÓW
    (22%)
     
    3
    10 GŁOSÓW
    (43%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (9%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    2 GŁOSY
    (9%)
     
    1
    6 GŁOSÓW
    (26%)
     
    2
    7 GŁOSÓW
    (30%)
     
    3
    6 GŁOSÓW
    (26%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (9%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    11 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    10 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    5 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm
    Dyzartria
    Żadne
    Autyzm
    Autyzm

    TERAPIA

    9 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    10 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    6 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm
    Dyzartria
    Żadne
    Brak
    autyzm
    Autyzm
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    9 GŁOSÓW
     
    afazja
    13 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    16 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    8 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    8 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    9 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    9 GŁOSÓW
     
    afazja
    14 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    16 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyka w gabinetach logopedycznych
    Brakowało zagadnień logopedycznych niezwiązanych z autyzmem
    Dyslalia
    Diagnoza i terapia dzieci w wieku 0- 3.r.ż.
    Wwr niemowlęta
    Zdecydowanie za mało zajęć dotyczących dyslalii, zbyt ogólne.
    ORM
    Jąkania
    Logopedii!!!!!!
    Dokładnego rozwoju dziecka fizycznego i mentalnego, za mało podstaw anatomii, wiedzy i mózgu
    Komunikacja alternatywa,opóźniony rozwój mowy, afazja dziecięca
    Praktycznego warsztatu
    Każde zagadnienie musiało być przerabiane dodatkowo indywidualnie, żeby pogłębić wiedzę
    Terapii dyslalii jakania orm afazji.
    Dobrego bloku z zakresu diagnozy i terapii dyslalii
    Brakowało poruszenia innych form i metod terapii, poza metoda Dyna- Lingua M.S.
    Brakowało mi szerszego spojrzenia na dyslalie w wieku przedszkolnym.
    czuję braki we wszystkich sferach, wszystko było powiedziane zdawkowo albo przedstawione tylko w formie do wykorzystania w metodzie Dyna Lingua
    Porządnej medycyny
    Anatomii, przyczyn dyslalii, karmienia terapeutycznego, holistycznego spojrzenia na dziecko
    praktycznych aspektów wykonywania zawodu
    Diagnozowanie logopedyczne dziecka
    Zagadnienia związane z dyslalią - więcej praktych i obserwacji terapii
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki w jednym miejscu, nie był to gabinet logopedyczny
    Tam wtedy był tylko autyzm - autorska jedyna metoda pracy Dyna Lingua
    Oligofazja
    Wszystkie zagadnienia poza dyslalią były wg mnie przedstawione dość szeroko, ale w pozytywnym sensie. Studia przygotowały mnie do szeroko rozumianej diagnozy i terapii, ale wychodzono z założenia że wady wymowy są najprostszym zagadnieniem i nie przykazano do nich należytej wagi. Pracując jako logopeda w szkole, pracuje głównie z dziećmi z wadami wymowy i wszystkiego musiałam uczyć się sama.
    Zespół Downa, MPD, afazja itp.
    Praktyk w ośrodku 1
    Pracy z niepelnosprawnymi
    Nacisk był jedynie na metodę Dyna-Lingua M.S. Kierowniczka studiów bagatelizowała i umniejszała innym metadom.
    Opisywanie i nauka tylko jednej metody terapeutycznej
    Teorii z zakresu psychologii
    Typowo polonistycznych, brak AAC, a nawet odradzanie komumunikacji alternatywnej dla dzieci przed 12 rokiem życia
    Zaburzeń neurologicznych
    Za dużo było zagadnień psychologicznych, a także opowiadań o teorii umysłu.
    Za dużo czasu było poświęceone metodzie Dyna-Lingua.
    psychologii (szkoda, że rozwojowa została pominięta), zagadnienia ogólne
    Metody psychostymulacyjnej
    praca z dziećmi autyzmem, zespołem Downa i innymi zaburzeniami neurologicznymi
    Opieka nad dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    10 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    17 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    9 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Z tego, co widzę, jeśli chodzi o przygotowanie, to wiele się nie zmieniło. Byłam jednym z pierwszych roczników, więc miałam jeszcze praktyki w innych miejscach niż świetlica prowadzona przez wtedy jeszcze dr Młynarską i mgr Smerekę. Tylko te praktyki dały mi jakąkolwiek wiedzę o innych metodach pracy. W nazwie studiów była logopedia ogólna - miało to mały związek z przebiegiem studiów.
    Za "moich czasów" praktyki odbywaliśmy tylko w jednym miejscu - ośrodku dla niepełnosprawnych intelektualnie prowadzonym przez kierowniczkę studiów. Preferowana była jedna metoda pracy, czyli Dyna Lingua MS. Dziekanat zgubił mój indeks, a ponieważ nie prowadzono żadnych ewidencji ocen, byłam zmuszona zdawać wszystkie egzaminy od nowa. Musiałam za nie dodatkowo zapłacić.
    Jedyny minus - duży - to wyjście z założenia, że dyslalia jest prosta i traktowanie jej zbyt pobieżnie.
    "wykorzystywanie" studentów jako wolontariuszy przypisując temu rolę wyrobienia praktyk, zbyt małe przygotowanie do zawodu pod kątem najczęściej występujących zaburzeń u dzieci
    Mam nadzieję, że teraz po zmianie kierownika katedry wygląda to lepiej
    Bardzo słabe przygotowanie teoretyczne. Praktyki były w porządku, dużo ciekawych przypadków i dorosłych i dzieci, ale terapia tylko metodą Dyna Lingua..
    Praktyki nie pozwalały na przygotowanie się pod kątem różnych zaburzeń tylko wybranych.
    Praktyki w ośrodku prowadzonym przez dr Młynarską, niekompetentna kadra, brak znajomości podstawowych zasad technik behawioralnych i nieudolne ich stosowaniw
    Praktyki były tylko z dziećmi z zaburrzenuami naurologicznymi.
    Praktyka - bardzo dobrze przygotowała mnie do pracy z pacjentami neurologicznymi.
    niestety praktyki odbywały się tylko w ośrodku prowadzonym przez kierownika studiów podyplomowych gdzie prowadzona była terapia tylko jedna metodą. Myślę, że było to bardzo duże ograniczenie mnie jako studenta. Nie było możliwości poznania i rozwoju innych metod
    Podczas szukania innych placówek do odbycia praktyk słysząc, ze kończę UWr nie chcieli mnie nigdzie przyjąć, ponoć absolwenci mają małą wiedzę ogólna, zgadzam się z tym, szansę na przebicie się u ...... mają tylko osoby, które studiują u niej np. polonistykę, te są brane do najciekawszych przypadków na praktykach.
    Nie polecam. Studia nie przygotowują do pracy w zawodzie nawet na poziomie wiedzy podstawowej jaką każdy logopeda powinien posiadać. Zamknięte środowisko wykładowców. Studia promują tylko jedną metodę prowadzenia terapii o innych nawet się nie wspomina.
    Dużo praktyk w osrodku prowadzonym przez prowadzących, konieczność odbycia praktyk na własną rękę ( trudności z przyjęciem na bezpłatne praktyki)