wróć do zestawienia uczelni
Warszawski Uniwersytet Medyczny
studia magisterskie
placówka publiczna, woj. mazowieckie
Wypełnionych ankiet: 7
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
3 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy2 GŁOSYnie było etapu weryfikacyjnego3 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(14,29%)33 GŁOSY
(42,86%)43 GŁOSY
(42,86%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(14,29%)21 GŁOS
(14,29%)32 GŁOSY
(28,57%)43 GŁOSY
(42,86%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
3 GŁOSYdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych4 GŁOSYinneTERAPIA
3 GŁOSYdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych5 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Dyslalii (mowa bezdźwięczna) , terapia autyzmu
Dotyczących terapii dzieci. Dyslalia na WUMie jest na tragicznym poziomie
Dyslalia
Dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu.
O pomocach logopedycznych, o wprowadzaniu komunikacji alternatywnej
związanych głównie z fizjoterapią, holistycznym podejsciem do pacjenta, mięśniówką - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo terminologii medycznej - dawkowania leków itp
Dotyczących zaburzeń głosu
Nauki o języku polskim
Funkcjonalny opis języka, leksykologia
językowych - Czym kończyły się studia?
3 GŁOSYegzaminem7 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Polecam tę studia pod względem logopedii klinicznej bardzo na plus, dużo praktyk i zajęć w szpitalu na pacjentach
Studia nauczyły mnie przyczynowego podejścia do zaburzeń mowy/głosu u pacjentów. Duży nacisk kładziony był na anatomię i fizjologię, co uważam za absolutną podstawę w mojej obecnej pracy.
Ogromny bałagan, studenci nie szanowani, praktyki poza Warszawą tylko i wyłącznie z powodu opóźnienia działań przez uczelnię. Bardzo duża ilość zajęć i praktyk na ostatnim roku, ba! w ostatnim semestrze studiów, który powinien być głównie poświęcony pracy magisterkiej. W ostatnim semestrze robiłyśmy jakieś fakultety, które mogłyby być zrobione wcześniej. Również w tym czasie nastąpiła kumulacja praktyk! Które odbywały się poza Warszawą ponieważ uczelnia miała problemy z porozumieniem się z innymi placówkami mieszczącymi się w Warszawie, przez to kilka razy o terminach praktyk dowiadywalysmy się tydzień przed ich rozpoczęciem. Nikt się nie liczył z tym że jest to ostani rok/semestr naszych studiów i pracujemy, robimy badania do naszych prac i informowanie nas o terminie praktyk tydzień przed ich rozpoczęciem było wielkim nieporozumieniem. Dowiadywanie się o braku zajęć, gdy już stoimy pod salą też, jest karygodne, co miało miejsce nie raz, tu akurat głównie przez wykładowców UW, ponieważ niektóre zajęcia były łączone i odbywały się na UW. Plan zajęć mocno chaotyczny, mnóstwo okienek kilkugodzinnych, podczas których niewiele można było zaplanować. W ciągu dnia nawet 3 okienka a zajęć 4. Niektóre praktyki odbywały się tylko dla formalności, prowadzącym nie zależało na poszerzeniu naszej wiedzy, na jednych prowadząca była niewiele od nas starsza, a momentami odnosilysmy wrażenie jakby jej zakres wiedzy był węższy od naszego, zadawała nam pytania i wymagała odpowiedzi, gdy same o coś pytałyśmy, odpowiedzi nie otrzymywalysmy, kazała nam się samym dowiedzieć lub odpowiedzi były wymijające, albo nie na temat. Podsumowując, jestem bardzo niezadowolona z tych studiów, z ich zakresu, organizacji, stosunku do studenta.
Praktyki na studiach magisterskich w większości były dobrze zorganizowane i wartościowe. Uważam, że zbędne są praktyki z dyslalii na studiach magisterskich, ze względu na to, że tym głównie zajmowaliśmy się na praktykach w trakcie studiów licencjackich. Sam program studiów powinien być bardziej praktyczny, nauczanie powinno przygotowywać studenta do podjęcia pracy w zawodzie a często przygotowuje jedynie w teorii.
Za mało zajęć praktycznych z dziecmi autystycznymi
trzeba podążać za nowymi badaniami, pogłębiać wiedzę wśród wykładowców i ćwiczeniowców. Wieloktornie spotkałam się z przestarzałą wiedzą, nieaktualnymi, mało znaczącymi informacjami
Wypełnionych ankiet: 0
Brak danych