wróć do zestawienia uczelni

Warszawski Uniwersytet Medyczny

studia licencjackie

placówka publiczna, woj. mazowieckie

Wypełnionych ankiet: 6

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    6 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (17%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (50%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (33%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (17%)
     
    1
    1 GŁOS
    (17%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (33%)
     
    3
    1 GŁOS
    (17%)
     
    4
    1 GŁOS
    (17%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    3 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dysfagia
    Dysfonie, Laryngektomia, Dysfagia, rozszczepy
    Zaburzenia foniatryczne
    Dysfagia, zaburzenia glosu

    TERAPIA

    4 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Tak jak wyżej
    Rehabilitacja pacjentów po zabiegach foniatrycznych
    Dysfagia, zaburzenia głosu, rehabilitacja po laryngektomii
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaburzenia foniatryczne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Terapia pacjentów po zabiegach foniatrycznych
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Terapii logopedycznej - od czego zacząć, jak prowadzić terapie, umiejętności kluczowe u dzieci, praktyka w gabinetach z terapią indywidualną dzieci
    Za mało językowych podstaw
    Praca z dziećmi, od diagnozy przez terapię. Za mało praktycznych zajęć - w planie było sporo ćwiczeń, które okazywały się wykładami. Na foniatrii omawialiśmy elementy dysfagii, jednak powinien być to odrębny przedmiot.
    Dokładniejszej analizy ORM a także dyslalii nie tylko w teorii, jaką można znaleźć na własną rękę a z wypowiedzi praktyków. Pomocne także byłoby nakierowanie na wartościową literaturę.
    Zajęć praktycznych z diagnozy
    Praktyki z zakresu terapii dzieci z zaburzeniami neurologicznymk
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Dysfagia, promocja zdrowia, bardzo szczegółowy przedmiot językowy przez 2 lata (większości rzeczy nie użyłam do dziś)
    Za dużo metodologii badań i leksykologii (zajęcia te akurat prowadzone na UW)
    Przedmiotów pedagogicznych, które nie przekładały się później na uprawnienia, których WUM jako jedyna uczelnia nie daje po logopedii. Przedmiotów "zapychaczy" - anatomia nieskoncentrowana na głowie i szyi, grafomotoryka i dysleksja, funkcjonalny opis języka przez 3 semestry, który w kolejnych rocznikach został zredukowany do jednego semestru.
    Wiedzy o języku - funkcjonalny opis języka itd (zajęcia lingwistyczne)
    Dyslalia, pedagogika
    Fonetyki
     
  8. Czym kończyły się studia?
    2 GŁOSY
     
    egzaminem
    6 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Świetne praktyki odbywały się na foniatrii, która była moim i wielu moich koleżanek z roku najlepiej zrealizowanym przedmiotem przez całe studia. Praktyki pedagogiczne były zrealizowane w niewłaściwy moim zdaniem sposób, a w efekcie nie uzyskałyśmy uprawnień pedagogicznych, więc pojawia się pytanie o niezbędność tych praktyk. Krzywdzące było ocenienie absolwentów, gdzie przy ocenie ze studiów nie liczyła się ocena z obrony pracy licencjackiej, ani zaliczenia, jedynie oceny z egzaminów, co zdyskwalifikowało ponad 50% absolwentek przy rekrutacji na studia magisterskie, ponieważ inne uczelnie wyliczają średnią za studia biorąc wszysykie oceny pod uwagę.
    Na studiach magisterskich jest doskonałe uzupełnienie studiów licencjackich. Dopiero wtedy otrzymujemy jedną spójną całość. Na minus - powtórzenie 3 przedmiotów na I roku studiów magisterskich dla potrzeb wyrównania różnic programowych w związku z nowymi osobami po innym licencjacie. Plan zajęć dostosowany do zajęć na UW, przez co studenci WUM-u mają liczne okienka w ciągu dnia i cały dzień zajęć rozciąga się od 8 do 18.
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych