wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. dolnośląskie

Wypełnionych ankiet: 15

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    10 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    5 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    3 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    2 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)zaświadczenie od laryngologa
    Świadectwo ukończenia studiów logopedycznych
    Dyplom ukończenia studiów logopedycznych
    Przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od laryngologa.
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (6,67%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (26,67%)
     
    4
    10 GŁOSÓW
    (66,67%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (6,67%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (13,33%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (26,67%)
     
    4
    8 GŁOSÓW
    (53,33%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    10 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    8 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)wady genetyczne
    MW
    Wady genetyczne

    TERAPIA

    9 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    8 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)wady genetyczne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    6 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    8 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm

    TERAPIA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktycznego spojrzenia na programowanie terapii, wskazania "bazy" tego, co robić w jakimś przypadku, pokazania etapów
    Brakowało zagadnień dotyczących afazji i opóźnionego rozwoju mowy. Mało zajęć praktycznych. Mało zajęć typowo medycznych, Mogłoby być więcej zajęć dotyczących anatomii, pracy mózgu.
    Trochę zbyt mało praktyk w placowkach
    Rozszerzenia zagadnień afazji, diagnozy afazji oraz praktyki pracy z dziećmi autystycznymi.
    Jąkanie
    sprawdzonych ćwiczeń np oddechowy (sensownych), na wywoływanie głosek
    Zagadnień praktycznych
    praca z dzieckiem niedosłyszącym
    Zagadnień dotyczących z dietetyką. Myślę, że warto zaznaczać, jak duży wpływ na funkcjonowanie człowieka ma dieta.
    O terapii dzieci slabo slyszacych
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Zagadnień neurologopedycznych bez ugruntowanej podstawy logopedycznej
    Za dużo teorii, za mało praktyki.
    Nie było takich zagadnien
    Nie odczułam, żeby było za dużo jakichkolwiek zagadnień.
    Wady genetyczne u dzieci
    chorób genetycznych - było omawiane podłoże choroby, przczyny, ale niewiele było o przebiegu terapii w takim przypadku
    Myślę, że nie mogę napisać, że czegoś było za dużo. Wychodzę z założenia, że lepiej powtórzyć zagadnienie kilkakrotnie i wyczulić nas logopedów na ważne kwestie. W naszym przypadku duży nacisk kładło się na rozwój psychomotoryczny oraz na nieprawidłowości w budowie aparatu artykulacyjnego i wszystko co z tego faktu wynika.
    O wadach genetycznych
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    15 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    3 GŁOSY
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    NA studiach jest bardzo mało zajęć praktycznych. Jest dużo treści, dużo wiedzy teoretycznej z każdej dziedziny. Na studiach są osoby, które wiedzą, że nie będą pracować z dziećmi lub dorosłymi, a mimo to większość zajęć dotyczy właśnie dzieci. Studia mogłyby być ukierunkowane osobno na logopedię szkolną, osobno logopedia dotycząca osób po wypadkach, udarach i z urazami neurologicznymi, oraz na logopedię skupiającą się wokół komunikacji osób niepełnosprawnych lub osób leczących się psychiatrycznie, z otępieniami. Szczerze mówiąc na studiach poznaje się troszkę wiedzy z każdej dziedziny. A lepiej byłoby wybrać na początku dziedzinę i w niej kształcić się "porządnie". Albo zrobić jakieś dodatkowe specjalizacje po ukończeniu logopedii, tak jak w przypadku studiów medycznych, gdzie każdy logopeda mógłby wybrać dziedzinę, w której chciałby kształcić swój warsztat. Mnie od początku interesuje praca z afazjami, praca dotycząca ściśle języka jako systemu, a niestety ta wiedza, którą zdobyłam na początku nie daje mi pewności do pracy z takimi osobami. Inne podstawy i ukierunkowanie na pracę jako logopeda ma filolog, inne pedagog, a jeszcze inne psycholog, który może przecież pracować nad funkcjami poznawczymi.
    Wspaniali wykładowcy, autorytety w dziedzinie logopedii, bardzo dobre przygotowanie do zawodu od strony medycznej
    Jestem z nich bardzo zadowolona. Wykładowcy to bardzo dobrzy metodycy patrzący holistycznie.
    Zagadnienia związane z pracą z dzofcni autystycznymi.
    Praktyk powinno być więcej
    Podczas studiów miałam możliwość uczenia się od specjalistów. Bardzo dobry kontakt z prowadzącymi oraz z sekretariatem i bardzo dobra organizacja studiów. Zbyt mało było "działania" na praktykach, więcej obserwacji. Dużo jednak było zajęć warsztatowych na zajęciach.
    Bardzo duzo praktyk i dobrzy wykladowcy
     

Wypełnionych ankiet: 5

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    1 GŁOS
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaświadczenie od laryngologa
    przedłożenie zaświadczenie od foniatry
    Dyplom ukonczenia logopedii .dokladnie nie pamietam
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od foniatry
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (20%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    4 GŁOSY
    (80%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (20%)
     
    3
    1 GŁOS
    (20%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (60%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm.niepelnosprawnosc intelektualna.zespoly genetyczne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm.zespoly genetyczne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Metody wywoływania głosek
    terapia jąkania
    związanych z jąkaniem i niepłynnością mowy
    komunikacja AAC
    z zakresu diagnozy i terapii jąkania - brak różnorodności proponowanych metod, które są już dostępne w Polsce
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Wczesnej interwencji terapeutycznej, zaburzeń genetycznych kosztem podstaw logopedycznych.
    związanych z językoznawstwem - duży blok z zakresu wiedzy o języku polskim, wg mnie za szczegółowy
    Zupelnie niepotrzebna byla muzykoterapia
    za dużo zagadnień z z zakresu językoznawstwa - w mojej ocenie wystarczyłaby fonetyka
     
  8. Czym kończyły się studia?
    1 GŁOS
     
    egzaminem
    5 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Powinni być więcej podstawawowej wiedzy logopedycznej.( Np. wywoływanie głosek)
    Fantastyczne studia, bardzo dobre praktyki - mogłoby być ich więcej, ale studia bardzo dobrze przygotowały mnie do pracy, szczególnie z trudniejszymi przypadkami, trochę mało było podczas nich zagadnień z zakresu typowej dyslalii
    Doskonala kadra. Swietne zajecia. Wynioslam bardzo duzo wiedzy i praktycznej i teoretycznej. Studiowalam w roznych miejscach .ale tu bylo najlepiej.
    Studia na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu - godne polecenia. Wspaniała kadra, ciekawe zajęcia, dogodne miejsca praktyk, dobra organizacja.