wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Warszawski

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. mazowieckie

Wypełnionych ankiet: 2

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    2 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    1 GŁOS
    (50%)
     
    4
    1 GŁOS
    (50%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (100%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Warto wprowadzić więcej praktyki.
    Terapia po udarach oraz terapia dzieci z zaburzeniami OUN
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Psychologii
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    2 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
     

Wypełnionych ankiet: 18

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    18 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    14 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)od stomatologa
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    4 GŁOSY
    (22,22%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (22,22%)
     
    4
    10 GŁOSÓW
    (55,56%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (16,67%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (16,67%)
     
    3
    8 GŁOSÓW
    (44,44%)
     
    4
    4 GŁOSY
    (22,22%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    16 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    16 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    8 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    8 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    11 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)terapia dzieci ze spektum autyzmu
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    To było tak dawno, że nie jestem w stanie określlić, nie pamiętam.
    Wszystkiego po kolei po postawieniu diagnozy, czyli co robic, jak prowadzic terapie, a takze czynnosci prymarnych i ich wplywu na mowe, jak! Stymulowac rozwoj mowy u malutkich dzieci (konkretnie), zaburzenia mowy w kontekście nieprawidlowosci ukł. nerwowego i w innych zaburzeniach, tworzenie planow terapeutycznych, pisanie orzeczeń i np. Ipetow; podstaw, czyli budowy aparatu mowy, pracy mięśni i nerwow i mnostwa roznych rzeczy
    Metody diagnozy i terapii w innych krajach
    ogólnie neurologopedycznych i dla dorosłych i dla dzieci
    Nowoczesnych metod pracy
    Karmienie dzieci niepełnosprawnych- terapii karmienia
    Diagnoza neurologopedyczna
    Niby wszystko było ale bardzo chaotycznie i skrótowo
    terapia dzieci z alalią, autyzmem, niedosłuchem, organizacja pracy logopedy w warunkach placówki oświatowej, organizacja współpracy zespołu IPET oraz z rodziną dziecka ze spe
    zaburzeń głosu
    zaburzeń głosu
    z terapii zaburzeń językowych i komunikacji (np. osób z autyzmem)
    praktycznych ćwiczeń
    SLI
    Diagnoza i terapia noworodków i niemowląt, terapia miofunkcjonalna,
    Surdologopedia
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Teoretycznych i typowo jezykoznawczych, kazdy wiedzial, jak wyglada ORM, ale nic poza tym, za to zapisu fonetycznego mielismy pol roku
    Wszystkie zagadnienia były potrzebne.
    Nie było takiego probkemu
    raczej za mało niż za dużo, może językoznawstwa, ale dlatego, że jestem polonistą
    nie było takich, im więcej wiedzy tym lepiej
    Emisja głosu. Przedmiot ten miałąm dokładnie prowadzony na studiach pedagogicznych.
    Dyslalia, granatyka
     
  8. Czym kończyły się studia?
    7 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    15 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    2 GŁOSY
     
    opisem przypadku
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Pracą pisemną praktyczną
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Studia nie przygotowuja do pracy, poniewaz nie dają odpowiedzi i propozycji na bardzo ważne pytanie: jak pracować z pacjentem przy konkretnych zaburzeniach!!! Potrzebne są przykłady ćwiczeń, propozycje planów, a także przykłady zaburzen pokazane poprzez nagrania, zdjęcia lub na przykładzie konkretnych osob! Praktyki były bardzo pomocne, tutaj akurat na plus wszystko, bo miejsc bylo bardzo dużo!
    Wtedy najlepsze studia logopedyczne w Polsce, obecnie też, chociaż konkurencja jest duża.
    Jestem z nich bardzo zadowolona. Kontakt z wykładowcami, którzy byli wtedy również praktykami najwazniejszy
    Mało praktyk
    Dobrze by było, żeby wszyscy prowadzący zajęcia przykładali się do swojej pracy.
    Bardzo solidne przekazananie wiedzy przez osoby znane w logopedii (prof.Wójtowiczowa,prof.Przybysz-Piwko,mgr.Rodak)
    Bardzo solidne przekazananie wiedzy przez osoby znane w logopedii (prof.Wójtowiczowa,prof.Przybysz-Piwko,mgr.Rodak)
    zaproponowałabym więcej ćwiczeń praktycznych pod okiem profesjonalisty logopedy