wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Warszawski
studia licencjackie
placówka publiczna, woj. mazowieckie
Wypełnionych ankiet: 7
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
7 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)22 GŁOSY
(28,57%)34 GŁOSY
(57,14%)41 GŁOS
(14,29%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY
(28,57%)13 GŁOSY
(42,86%)21 GŁOS
(14,29%)31 GŁOS
(14,29%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓWdyslalia6 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
7 GŁOSÓWdyslalia5 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
SI
Przedmiotów, które w sposób szczegółowy odnosiłyby się do terapii osób z afazją, dyzartrią i zaburzeniami neurologicznymi.
Wypracowania warsztatu pracy (nie tylko diagnoza i terapia, ale też wchodzenie w kontakt z dzieckiem, jak angażować rodziców), etyki kontaktu z rodzicami (jak przekazywać trudne informacje)
Umiejętności praktycznych w przypadku różnych zaburzeń oraz konstruowania i doboru narzędzi i materiałów diagnostycznych. Brakowało również informacji jak właściwie zacząć pracę z pacjentem, na co zwracać uwagę, jak prowadzić dokumentację, jak analizować wyniki, jak rozmawiać z rodzicami, jakie prawa i obowiązki ma logopeda...
Omówienia praktycznej strony zawodu logopedy, w tym formułowania opinii i innych dokumentów.
Zdecydowanie za mało zajęć praktycznych (na praktykach głównie obserwowaliśmy zajęcia prowadzone przez logopedę). W programie studiów z zaburzeń pojawiły się chyba tylko dyslalia i opóźniony rozwój mowy. Większość przedmiotów były to tylko wprowadzenia, np. wprowadzenie do zaburzeń mowy. Brakowało wspólnego omawiania różnych, prawdziwych przypadków logopedycznych.
Bardzo mało zajęć praktycznych!!! Praktyki tylko w samych poradniach i przedszkolach ,bez zajęć klinicznych mimo , że zajęcia są położone z Uniwersytetem Medycznym. Bardzo słabe przygotowanie do diagnozowania pacjentów, na praktykach głównie obserwacja i prowadzenie jednego ćwiczenia z pacjentem. Niby 90 godzin praktyk a tak naprawdę było to kilka wizyt w poradniach i przedszkolach. To nie jest wystarczajaca ilość która przygotuje do pracy w tym zawodzie. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
językoznawstwa
Części zajęć nt. literatury dla dzieci i części przedmiotów pedagogicznych
Klasyfikacji zaburzeń mowy (powtarzanie tych samych informacji na różnych przedmiotach)
Klasyfikacje
Teoretycznych zagadnień językoznawczych
Wydaje mi się, że zbyt dużo czasu poświęcono na przedmioty typu wprowadzenie. Zamiast tego, na chociażby ostatnim roku, można było wprowadzić więcej przedmiotów odnoszących się do diagnoz i terapii konkretnych zaburzeń.
Za dużo teorii która się powtarzała na kilku przedmiotach. Niektóre przedmioty zupełnie zbędne nic nie wnosząc - Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓWegzaminem7 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Bardzo dobry poziom przygotowania językoznawczego oraz metodologicznego. Zajęcia medyczne pokazują studentowi potrzebę interdyscyplinarności zawodu logopedy.
Dobre przygotowanie od strony teoretycznej, szczególnie klinicznej, ale za mało praktyk. Do tego sztuczny podział programu studiów - I stopień -dyslalia, opóźnienie rozwoju mowy, II stopień "bardziej skomplikowane" zaburzenia
Praktyki polegały głównie na obserwacji, przez co niewiele się z nich wyniosło, szczególnie w sytuacji, kiedy ściśle logopedyczne przedmioty (dot. konkretnego zaburzenia) pojawiły się dopiero na sam koniec studiów - siłą rzeczy wiedzieliśmy na tyle mało podczas praktyk, że nie wiedzieliśmy nawet, o co pytać i na co zwracać uwagę. Po skończeniu studiów licencjackich posiadaliśmy naprawdę małą wiedzę logopedyczną. Gdybym po tych studiach trafiła do pracy w szkole lub przedszkolu, gdzie są dzieci z naprawdę rozmaitymi zaburzeniami, musiałabym postawić głównie na naukę we własnym zakresie, wyniesioną z książek i szkoleń.
Należałoby zwiększyć ilość praktyk, bo po skończeniu studiów nie czułam się wystarczająco przygotowana do wykonywania tego zawodu. Od razu po licencjacie rozpoczęłam pracę w poradni i szczerze mówiąc miałam wrażenie że nic po tych studiach nie umiem.
Wypełnionych ankiet: 4
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
4 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(25%)31 GŁOS
(25%)42 GŁOSY
(50%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(25%)20 GŁOSÓW
(0%)33 GŁOSY
(75%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
4 GŁOSYdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
4 GŁOSYdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Sposobu tworzenia opinii.
Zagadnień związanych z pracą w gabinecie, planowaniem terapii, dostosowaniem się do danego przypadku. Na moich studiach niewielu wykładowców było czynnie pracującymi logopedami.
Metod specjalnych np. Holistycznego podejścia do problemów logopedycznych. Zagadnień fizjoterpeutucznych
Z zakresu emisji głosu - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zbyt dużo zagadnień teoretycznych bez możliwości zastosowania ich w praktyce.
Zagadnień językowych
Opóźnionego rozwoju mowy - Czym kończyły się studia?
4 GŁOSYegzaminem2 GŁOSYobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną2 GŁOSYopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Były to studia łączone UW+WUM. Ogólnie byłam zadowolona z jakości kształcenia. Było trochę bałaganu od strony praktycznej - brak płynnego przepływu informacji między uczelniami. Uważam, że po studiach licencjackich, nie ważne na jakiej uczelni, należy kształcić się dalej, ponieważ logopedia to szeroka dziedzina. Trzy lata, to jednak mało.
Potrzebna jest większa ilość zajęć praktycznych, gdzie trzeba wykorzystywać wiedzę teoretyczną, więcej zajęć typu studium przypadku, zajęć praktycznych, ćwiczeń