wróć do zestawienia uczelni
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. mazowieckie
Wypełnionych ankiet: 8
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
8 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna7 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty2 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego4 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(12,5%)32 GŁOSY
(25%)45 GŁOSÓW
(62,5%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(12,5%)10 GŁOSÓW
(0%)23 GŁOSY
(37,5%)33 GŁOSY
(37,5%)41 GŁOS
(12,5%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
8 GŁOSÓWdyslalia8 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
7 GŁOSÓWdyslalia7 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
dotyczących diagnozy i terapii osób dorosłych, zwłaszcza starszych
Dyslalii
Neurologicznych, dyslalii
Zabrakło holistycznego podejścia, praktyki. Zabrakło także ANATOMII!!! Zdarzało się, że wiedza była przekazywana w sposób chaotyczny, powierzchowny, niekompletny.
Nie było takich zagadnień
zagadnień z zakresu terapii dziecka z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną
Jak różne zabawy wykorzystać w terapii. Dopasowanie zabaw do wieku. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
dyslalia
Afazja dyzartria
Za dużo okołołogopedycznych zagadnień, za mało konkretów terapeutycznych i praktyki. Dużo przechwałek i buty ze strony kierowniczki studiów oraz jej najbliższych współpracowników.
Nie było takich zagadnień
Za dużo zagadnień z zakresu psychologii
Trochę za dużo szczegółów do zapamiętania z zakresu neurologii, zamiast omówienia. - Czym kończyły się studia?
6 GŁOSÓWegzaminem7 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną5 GŁOSÓWopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Bylo bardzo trudno. Bardzi dużo nauki.
Więcej spokoju, porządku, anatomii, holistycznego podejścia i praktyk, a mniej buty.
Bardzo dobrze przygotowane studia
Studia bardzo ciekawe, niełatwe, intensywne, ale było warto.
Generalnie dużo wiedzy i solidne podstawy.
Wypełnionych ankiet: 19
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
19 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna10 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego8 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(5,26%)39 GŁOSÓW
(47,37%)49 GŁOSÓW
(47,37%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)22 GŁOSY
(10,53%)311 GŁOSÓW
(57,89%)46 GŁOSÓW
(31,58%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
19 GŁOSÓWdyslalia14 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy9 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia8 GŁOSÓWniedosłuch8 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
19 GŁOSÓWdyslalia15 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy11 GŁOSÓWafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia8 GŁOSÓWniedosłuch7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja11 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja12 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Na tamten moment było wszystko,co było znane.
Były poruszane wszystkie zagadnienia
ankyloglossia, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, wielojęzyczność
Mało informacji dot dysfagii, diagnozy logopedycznej noworodków, terapii osób dorosłych.
Dobrze prowadzonej afazji
Diagnoza pogłębiona
Brakowało zagadnień dotyczących dzieci że spektrum autyzmu.
Rehabilitacji głosu
zagadnień dotyczących pracy z małym dzieckiem tzw. WWR
Terapia jąkania
ortodoncja, połykanie, laryngologia w powiązaniu z wadami mowy
Za mało szczegółowo omówiona terapia afazji i terapia dzieci z różnymi problemami neurologicznymi
Jąkania i giełkotu.
Więcej podejścia praktycznego
dysfagia, wczesnsa interwencja logopedyczna, opóźniony rozwój mowy w praktyce,
Trudno powiedzieć.
Praca z dorosłym
jakania
Nie pamiętam czego mi brakowało na studiach... wiem jakiej wiedzy brakowało mi po 10 latach od ukończenia logopedii ogólnej... więc ukończyłam jeszcze neurologopedię kliniczną tym razem juz na uczelni medycznej: Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo pragmatyki komunikacyjnej
Wszystkie były potrzebne
inf. dot. padaczki dziecięcej
Glottodydaktyka i fonetyka
glottodydaktyki
Nie odczuwałam, że czegoś jest za dużo.
glottodydaktyka
Za dużo teorii dotyczącej językoznawstwa
Zagadnień nie na temat.
Lingwistyki
Zbyt szczegółowo omawiane aspekty historyczne
Nie miałam takiego odczucia
Glottodydaktyki
Nie miałam odczucia, że za dużo.
Nie uważam, by czegoś bylo za dużo... jak zaczyna się zgłębiać wiedzę z danego zakresu to każda wiadomość jest na wagę złota - Czym kończyły się studia?
9 GŁOSÓWegzaminem18 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną6 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia zakończyły się studium przypadku na podstawie badania, prezentacją tej pracy oraz egzaminem. Praktyk było dużo, organizowanych przez uczelnię oraz we własnym zakresie.
Studia oceniam bardzo dobrze, wiele osób nie zdołało ich ukończyć ze względu na wysokie wymagania, mimo iż były to studia podyplomowe wymagania stawiane na egzaminach zaliczeniowych np. z neurologii, dyzartrii, fonetyki były niezwykle wysokie. Wykładowcy stacjonarni oraz przede wszystkim Pani kierownik studiów (dr Danuta Emiluta-Rozya) nie "pobłażali" studiującym tylko dlatego, że były to studia podyplomowe. Obowiązkowa była duża liczna praktyk, z których należało zdać następnie pisemne sprawozdanie
Dobra organizacja, dobrzy wykładowcy. Za mało praktyk organizowanych przez uczelnię.
Ogólnie studia oceniam bardzo dobrze
Z perspektywy pracy widzę że najwięcej uczymy się przez obserwacje czyli tzw prsktyki, których na studiach podyplomowych jest zbyt mało. Obecnie mam pod opieką studentki logopedii i widzę jak dużo braków teoretycznych mają i jak niewielką świadomość logopedyczną.
Studia za które odpowiada dr Rozya są zorganizowane w sposób przemyślany, merytoryczny i praktyczny. Dobór specjalistów w trybie weekendowym jest niemożliwy do zorganizowania w trybie stacjonarnym, jest to niewątpliwym plusem tych studiów.
Zbyt mała ilość praktyk
Zajęcia prowadzone przez wybitnych teoretyków i praktyków. Praktyki indywidualne pod okiem wspanialych logopedow.
więcej praktycznych zajęć i mniej teorii
Uczelnia starała się przygotować studentów na jak najwyższym poziomie. To były bardzo intensywne dwa lata systematycznej nauki, zakończone zdobyciem ogromnej ilości nowej wiedzy
Brak komunikacji pomiędzy wykładowcami, co przyczyniało się do powtarzania treści. Wspaniali specjaliści w swoich dziedzinach, którzy niestety prowadzili również inne przedmioty.
W toku studiów każdy przedmiot kończył się egzaminem. Praktyki były bardzo dobrze zorganizowane (przez uczelnię) i bardzo różnorodne, w różnych placówkach (oświatowych i medycznych, terapia osób z różnorodnymi zaburzeniami).
Studia tylko na renomowanych, kilku uczelniach majacych profesjonalną świetna kadrę. Nie dla studiów on-line, na pseudo uczelniach. Praktyki głównie indywidualne w różnych ośrodkach, pod kierunkiem doswiadczonych logopedow.
Wspaniała byla możliwość zapoznania się z metodą glottodydaktyki ojczystojęzycznej opracowaną przez prof. B.Rocławskiego - pan Profesor był wtedy Szefem tego kierunku... to dzisiaj ta wiedza jest niezwykle przydatna w pracy z dziećmi... uważam, ze każdy logopeda powinien znać metodę glottodydaktyki , więc warto byloby wprowadzić ją jako osobny przedmiot na kierunku logopedia ogólna