wróć do zestawienia uczelni

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. mazowieckie

Wypełnionych ankiet: 8

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    8 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    7 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dyktando.
    Dyktando, ocena artykulacji na rozmowie kwalifikacyjnej
    napisanie dyktanda
    Dyktando
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (62,5%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (37,5%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (37,5%)
     
    4
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    8 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    8 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)dyzartria

    TERAPIA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)zaspoły otępienne, gerontologopedia
    Zaburzenia mowy towarzyszące autyzmowi

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    dotyczących diagnozy i terapii osób dorosłych, zwłaszcza starszych
    Dyslalii
    Neurologicznych, dyslalii
    Zabrakło holistycznego podejścia, praktyki. Zabrakło także ANATOMII!!! Zdarzało się, że wiedza była przekazywana w sposób chaotyczny, powierzchowny, niekompletny.
    Nie było takich zagadnień
    zagadnień z zakresu terapii dziecka z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną
    Jak różne zabawy wykorzystać w terapii. Dopasowanie zabaw do wieku.
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    dyslalia
    Afazja dyzartria
    Za dużo okołołogopedycznych zagadnień, za mało konkretów terapeutycznych i praktyki. Dużo przechwałek i buty ze strony kierowniczki studiów oraz jej najbliższych współpracowników.
    Nie było takich zagadnień
    Za dużo zagadnień z zakresu psychologii
    Trochę za dużo szczegółów do zapamiętania z zakresu neurologii, zamiast omówienia.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    6 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    7 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    5 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Obrona pracy dyplomowej - studium przypadku. Aby zostać dopuszczonym do obrony należało najpierw przedstawić - na ocenę - pełny protokół diagnozowania logopedycznego (studium przypadku) u dr Rozya. Było to niezwykle stresujące, ponieważ kierowniczka studiów dopuszczała się poniżania studentów. Jej nastroje były zmienne. Osoby, których promotorem była dr Rozya musieli diagnozować na podstawie jej publikacji:
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Bylo bardzo trudno. Bardzi dużo nauki.
    Więcej spokoju, porządku, anatomii, holistycznego podejścia i praktyk, a mniej buty.
    Bardzo dobrze przygotowane studia
    Studia bardzo ciekawe, niełatwe, intensywne, ale było warto.
    Generalnie dużo wiedzy i solidne podstawy.
     

Wypełnionych ankiet: 19

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    19 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    10 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    8 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dyktando
    Rozmowa kwalifikacyjna- ocena artykulacji i aparatu artykulacyjnego
    Napisać dyktando
    Dyktando
    dyktando, ocena budowy i sprawności
    dyktando
    test
    Egzamin pisemny
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (5,26%)
     
    3
    9 GŁOSÓW
    (47,37%)
     
    4
    9 GŁOSÓW
    (47,37%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (10,53%)
     
    3
    11 GŁOSÓW
    (57,89%)
     
    4
    6 GŁOSÓW
    (31,58%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    19 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    14 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    9 GŁOSÓW
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    8 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    8 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)ASD, dyzartria

    TERAPIA

    19 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    15 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    11 GŁOSÓW
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    8 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    11 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)AAC -kurs 40h z .......
    Zaburzenia głosu dysfagia

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    12 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaburzenia głosu i dysfagia
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Na tamten moment było wszystko,co było znane.
    Były poruszane wszystkie zagadnienia
    ankyloglossia, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, wielojęzyczność
    Mało informacji dot dysfagii, diagnozy logopedycznej noworodków, terapii osób dorosłych.
    Dobrze prowadzonej afazji
    Diagnoza pogłębiona
    Brakowało zagadnień dotyczących dzieci że spektrum autyzmu.
    Rehabilitacji głosu
    zagadnień dotyczących pracy z małym dzieckiem tzw. WWR
    Terapia jąkania
    ortodoncja, połykanie, laryngologia w powiązaniu z wadami mowy
    Za mało szczegółowo omówiona terapia afazji i terapia dzieci z różnymi problemami neurologicznymi
    Jąkania i giełkotu.
    Więcej podejścia praktycznego
    dysfagia, wczesnsa interwencja logopedyczna, opóźniony rozwój mowy w praktyce,
    Trudno powiedzieć.
    Praca z dorosłym
    jakania
    Nie pamiętam czego mi brakowało na studiach... wiem jakiej wiedzy brakowało mi po 10 latach od ukończenia logopedii ogólnej... więc ukończyłam jeszcze neurologopedię kliniczną tym razem juz na uczelni medycznej: Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Za dużo pragmatyki komunikacyjnej
    Wszystkie były potrzebne
    inf. dot. padaczki dziecięcej
    Glottodydaktyka i fonetyka
    glottodydaktyki
    Nie odczuwałam, że czegoś jest za dużo.
    glottodydaktyka
    Za dużo teorii dotyczącej językoznawstwa
    Zagadnień nie na temat.
    Lingwistyki
    Zbyt szczegółowo omawiane aspekty historyczne
    Nie miałam takiego odczucia
    Glottodydaktyki
    Nie miałam odczucia, że za dużo.
    Nie uważam, by czegoś bylo za dużo... jak zaczyna się zgłębiać wiedzę z danego zakresu to każda wiadomość jest na wagę złota
     
  8. Czym kończyły się studia?
    9 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    18 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    6 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Studia zakończyły się studium przypadku na podstawie badania, prezentacją tej pracy oraz egzaminem. Praktyk było dużo, organizowanych przez uczelnię oraz we własnym zakresie.
    Studia oceniam bardzo dobrze, wiele osób nie zdołało ich ukończyć ze względu na wysokie wymagania, mimo iż były to studia podyplomowe wymagania stawiane na egzaminach zaliczeniowych np. z neurologii, dyzartrii, fonetyki były niezwykle wysokie. Wykładowcy stacjonarni oraz przede wszystkim Pani kierownik studiów (dr Danuta Emiluta-Rozya) nie "pobłażali" studiującym tylko dlatego, że były to studia podyplomowe. Obowiązkowa była duża liczna praktyk, z których należało zdać następnie pisemne sprawozdanie
    Dobra organizacja, dobrzy wykładowcy. Za mało praktyk organizowanych przez uczelnię.
    Ogólnie studia oceniam bardzo dobrze
    Z perspektywy pracy widzę że najwięcej uczymy się przez obserwacje czyli tzw prsktyki, których na studiach podyplomowych jest zbyt mało. Obecnie mam pod opieką studentki logopedii i widzę jak dużo braków teoretycznych mają i jak niewielką świadomość logopedyczną.
    Studia za które odpowiada dr Rozya są zorganizowane w sposób przemyślany, merytoryczny i praktyczny. Dobór specjalistów w trybie weekendowym jest niemożliwy do zorganizowania w trybie stacjonarnym, jest to niewątpliwym plusem tych studiów.
    Zbyt mała ilość praktyk
    Zajęcia prowadzone przez wybitnych teoretyków i praktyków. Praktyki indywidualne pod okiem wspanialych logopedow.
    więcej praktycznych zajęć i mniej teorii
    Uczelnia starała się przygotować studentów na jak najwyższym poziomie. To były bardzo intensywne dwa lata systematycznej nauki, zakończone zdobyciem ogromnej ilości nowej wiedzy
    Brak komunikacji pomiędzy wykładowcami, co przyczyniało się do powtarzania treści. Wspaniali specjaliści w swoich dziedzinach, którzy niestety prowadzili również inne przedmioty.
    W toku studiów każdy przedmiot kończył się egzaminem. Praktyki były bardzo dobrze zorganizowane (przez uczelnię) i bardzo różnorodne, w różnych placówkach (oświatowych i medycznych, terapia osób z różnorodnymi zaburzeniami).
    Studia tylko na renomowanych, kilku uczelniach majacych profesjonalną świetna kadrę. Nie dla studiów on-line, na pseudo uczelniach. Praktyki głównie indywidualne w różnych ośrodkach, pod kierunkiem doswiadczonych logopedow.
    Wspaniała byla możliwość zapoznania się z metodą glottodydaktyki ojczystojęzycznej opracowaną przez prof. B.Rocławskiego - pan Profesor był wtedy Szefem tego kierunku... to dzisiaj ta wiedza jest niezwykle przydatna w pracy z dziećmi... uważam, ze każdy logopeda powinien znać metodę glottodydaktyki , więc warto byloby wprowadzić ją jako osobny przedmiot na kierunku logopedia ogólna