wróć do zestawienia uczelni
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
studia magisterskie
placówka publiczna, woj. mazowieckie
Wypełnionych ankiet: 18
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
14 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty2 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego9 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(5,56%)34 GŁOSY
(22,22%)413 GŁOSÓW
(72,22%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)38 GŁOSÓW
(44,44%)410 GŁOSÓW
(55,56%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
14 GŁOSÓWdyslalia14 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy11 GŁOSÓWafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch11 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
14 GŁOSÓWdyslalia13 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy8 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja11 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych3 GŁOSYinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy7 GŁOSÓWafazja12 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Konkretnych rozwiązań terapeutycznych
Brakowało mi rozwinięcia tematu terapii dzieci z autyzmem w szerszym kontekście niż na poziomie licencjatu
Więcej teori i praktyki z balbutologopedii
Anatomii
Studia były bardzo dobrze zorganizowane, nie mogę podać żadnych zagadnień, których brakowało w programie nauczania.
Jąkania
Kontynuuję edukację na studiach podyplomowych z neurologopedii i wiele zagadnień z tego zakresu było zainicjowanych juz na studiach I i II st. Program studiów był wg mnie kompletny.
Dokładnych sposobów terapii, zabaw, ćwiczeń.
Praktyki dit. Metodyki postepowania terapeutycznego, podejscia interdyscyplinarnego, nowoczesnych metod pracy
Dokumentacja logopedyczna - uzupełnianie
Diagnozy różnicowej zaburzonego stanu mowy, który manifestują podopieczni.
Niepłynność mowy, mutyzm
Zdecydowanie więcej informacji o komunikacji alternatywnej i wspomagające, więcej wczesnej interwencji logopedycznej oraz praktyki w ramach stymulacji ustno-twarzowej
Niczego nie brakowało.
Neurologicznych - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Językoznawstwa
Ogólnoakademickie przedmioty "zapychacze", które pojawiały się już wcześniej na studiach licencjackich.
Praktyki z mutyzmu wybiórczego
Z zakresu pedagogiki ogólnej
Myślę, że program studiów był opracowany na bardzo wysokim poziomie, szczegółowo, ale bez zbędnego powielania treści. Nie uważam więc, że któregoś działu było "za dużo".
Zbyt dużo przedmiotów około pedagogicznych, rzadko kiedy związane były z zawodem, który wykonujemy.
Pedagogicznych związanych z kierunkiem studiów.
Zdecydowanie za dużo dyslali, wywoływania głosek
Teoretycznych dot. Pedagogiki Specjalnej
Bardzo dużo przedmiotów pedagogicznych, ale mam nadzieję, że z czasem Logopedia odłączy się jako indywidualny kierunek od pedagogiki specjalnej
Niedoksztalcenie mowy pochodzenia korowego, afazja dziecięca
Bzdurne nic niewnoszące przedmioty ogólno pedagogiczne.
Polonistyki - Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓWegzaminem17 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej2 GŁOSYpracą pisemną teoretyczną3 GŁOSYopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Solidne, praktyczne przygotowanie do pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi.
Wspaniali Specjaliści z ogromną wiedzą
Zbyt mało praktyk.
Nie żałuję wyboru Uczelnii. To najlepiej zainwestowane 5 lat życia.
Praktyki są bardzo przydatnę, mogłyby bardziej nawiązywac do naszych indywidualnych preferencji. Choć i tak jest duża dowolność z naszej strony.
Praktyki Na studiach zaocznych nawet w tygodniu ...
Zdecydowanie najmocniejszą stroną studiów na tej uczelni są wykładowcy, praktyka oraz połączenie tego z pedagogika specjalną, która przekłada się na dobre przygotowanie do pracy z pacjentami z niepełnosprawnią intelektualną oraz zaburzeniami sprzężonymi.
Bardzo polecam uczelnie APS.
Przygotowanie bardzo dobre
Wypełnionych ankiet: 27
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
27 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna7 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa6 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty4 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego8 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)310 GŁOSÓW
(37,04%)417 GŁOSÓW
(62,96%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)13 GŁOSY
(11,11%)21 GŁOS
(3,7%)311 GŁOSÓW
(40,74%)412 GŁOSÓW
(44,44%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
26 GŁOSÓWdyslalia21 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy16 GŁOSÓWafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia12 GŁOSÓWniedosłuch12 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
25 GŁOSÓWdyslalia21 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy17 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia10 GŁOSÓWniedosłuch11 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja20 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja18 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Większego nacisku na terapię dorosłych.
Wczesne wspomagania rozwoju dziecka. Opieka logopedyczna noworodków i niemowląt.
Praktyka w codziennej pracy logopedy: prowadzenie dokumentacji, tworzenie uniwersalnych konspektów tematycznych zajęć; logopedia artystyczna,
Choć praktyki było dużo to jeszcze więcej z różnych zagadnień, praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z MW, więcej praktyk z dziećmi ze spektrum autyzmu, praktycznie o treningach komunikacji, treningach umiejętności społecznych, szersze omówienie zagadnień mioterapeutycznych
Większy nacisk powinien być położony na zaburzenia sprzężone, autyzm i niepłynność mowy.
Anatomii oraz fizjologii, funkcji układu stomatognatycznego w powiązaniu z innymi układami, generalnie panelu logopedyczno-fizjoterapeutycznego
Na tamten moment oceniałam studia bardzo dobrze. I tak było wiele lat. Ostatnie 20lat jednak to ogromny postęp i rozwój logopedii, stąd teraz widzę braki. Ale wtedy nie było takich tematów.
dysleksja
Logorytmika, praca w grupi
Przydałoby się więcej praktyk z dyzartrii, z dziećmi z autyzmem (ale wtedy autyzm, to nie to, co teraz; wtedy nie mówiło się o spektrum, inne czasy).
Autyzm
wczesnej intetwencji. funkcji prymarnych
Zab. neurologiczne udzieli podejście praktyczne, wpływ funkcjonowania narządów mowy na artykulacje - słabo o wedzidelkach.
Nie brakowało mi wtedy niczego, świetnie zajęcia, dogłębna analiza zagadnień logopedycznych, medycznych.
dysfagia, diagnoza i terapia logopedyczna osob z autyzmem (aktualnie Aps ksztalci w tym zakresie, w czasach, gdy studiowalam nie bylo tych przedmiotow)
praktycznych wskazowek do pracy z dziecmi z ZA auryzmem
Terapia jakania
Zaburzeń mowy w Zespołach genetycznych (obecnie takie zagadnienia są juz realizowane)
Pracy z niemowlakiem, osteopatii w logopedii, ale 20 lat temu mało się o tym mowilo
Możliwości obserwacji zajęć prowadzonych z osobami jąkającym i się oraz z autyzmem
Autyzm,
Zagadnień związanych z diagnozą i terapią dzieci autystycznych i upośledzonych umysłowo, oraz opieki logopedycznej dotyczącej niemowląt, treningu karmienia, usprawniania funkcji w obrębie jamy ustnej. Za mało poświęcono czasu na AAC, powinien być to osobny, rozbudowany blok tematyczny. Za mało anatomii i patoanatomii związanej z twarzoczaszką. Zdecydowanie za mało emisji i higieny głosu.
Były to: terapia karmienia i opieka nad małym dzieckiem do 3 r ż., wędzidełko podjęzykowe, anatomia aparatu artykulacyjnego.
Diagnoza i terapia jąkania, nowoczesne metody terapii takie jak np. Elektrostymulacja, kinesiotaping
Uważam, że nie brakowało
terapia mutyzmu dziecięcego, bilingwalizm, kształtowanie głosu zastępczego u osób po laryngektomii - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zagadnień niezwiązanych ze specjalizacją logopedii, czyli dodatkowych fakultetów.
Przedmioty ogólne np filozofia, problemy współczesnej europy
Nie było takich zagadnień
Teorii związanej z pedagogiką, wychowaniem, gramatyki opisowej j. polskiego
dyslalia
Historia wychowania, filozofia
Dyslalia
etyki historii wychowania
Pedagogika ogólna, historia pedagogiki - niepotrzebna teoria.
mysle, ze proporcje zagadnien byly wyważone, nie mam poczucia nadmiarowosci jakichkolwiek zagadnień
teorii rozwiju mowy. gramatyki opisowej jezyka polskiego
Nie było takich zagadnień
Historia logopedii, gramatyka historyczna języka polskiego.
Teoria niezwiązana z tematem studiów typu: estetyka dnia codziennego...
Za dużo gramatyki opisowej
Nie uważam, aby było za dużo
opóźniony rozwój mowy, oligofrenologopedia - Czym kończyły się studia?
8 GŁOSÓWegzaminem26 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną2 GŁOSYopisem przypadku2 GŁOSYinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uczelnię oceniam bardzo dobrze. Przygotowała mnie do zawodu 100-procentowo :)
Rewelacyjne studia
Praktyk każdy szukał sobie sam, nie zawsze były one "dobre". Zbyt mało hospitacji zajęć
Wielu wykładowców było życzliwych i pracujących z pasją.
Jestem zadowolona z tych studiów, jednak bardzo brakowało mi poruszenia sfery związanej ze szczegółową anatomią układu artykulacyjnego oraz powiązania ruchu z funkcjami oralnymi
super studia
Praktyki ciekawe w wielu miejscach, z różnymi pacjentami
Szczerze polecam. Ciężka to była praca, ale dużo się nauczyłam. Warto wybrać tę uczelnię.
wiecej godzin praktyk i przedmiotow kierunkowych bez zapchaj dziur typu historoa wychowania ktora kompletnie nic nie wnosi do zawodu
Ogólnie polecam.
Bardzo ciężkie, ale wspaniałe studia
Studia logopedyczne w Aps sa b.wymagajace, wymagaja duzego zaangazowania i nakladu pracy. Bardzo duzo zajec praktycznych; poza praktykami w roznych placowkach z wiekszosci przedmiotow studenci odbywaja warsztaty/laboratoria w gabinetach logopedycznych u swoich wykladowcow (wszyscy sa praktykami).
praktyki odbywane w roznych osrodkach bardzo pomogly poczuc i wykorzystac wiefzę zdobyta na uczelni.Bylo ich duzo i nie czulam sie zagubiona w tym co robilam.
Według mnie jedna z najlepszych uczelni przygotowująca do zawodu logopedy
Studia kształcą z dużym nastawieniem na zajęcia praktyczne z pacjentami. To bardzo cenne.
Trudno oceniać poziom kształcenia 25 lat temu i teraz, ponieważ wszystko bardzo intensywnie się zmienia, uczelnia nawet kiedy dobrze przygotowała mnie wówczas, teraz jest to wiedza niewystarczająca... np. w zakresie pracy z dzieckiem autystycznym, dlatego tak ważne jest uzupełnianie wiedzy...
Studia dobrze przygotowane pod względem teoretycznym dużo praktyk zwłaszcza w zakresie dyslalii
Pokazanie jakie są obowiązki logopedy w każdej placówce w jakiej można pracować. Jak wygląda praca w każdej z nich.
Powinno byc więcej praktyk organizowanych przez uczelnię, a nie przez studenta.
Potrzebne są korzystniejsze bloki tematyczne, jak na szkoleniach i warsztatach, w których teraz dla uzupełnienia wiedzy biorę udział.
Polecam wszystkim tę uczelnię ponieważ przygotowuje logopedów do pracy z różnymi zaburzeniami mowy
Dla mnie (logopedy pracującego od ponad 20 lat w zawodzie) 5-letnie stacjonarne studia logopedyczne na APS były najlepszym wyborem. Uważam, że praca logopedy wymaga minimum pięcioletniego kształcenia stacjonarnego wzbogacanego (w miarę potrzeb i zainteresowań) w późniejszym czasie o studia podyplomowe w zakresie dalszych specjalizacji ( neurologopedia, surdologopedia, balbutologopedia, oligofrenologopedia itp. ) oraz poprzez dalsze (ciągłe) doszkalanie się / doskonalenie się oraz wymianę wiedzy i doświadczeń z innymi logopedami oraz specjalistami z dziedzin pokrewnych.
Dobre przygotowanie do pracy w placówkach integracyjnych, oraz specjalnych, w tym przygotowanie do pracy z zakresu AAC