wróć do zestawienia uczelni

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

studia licencjackie

placówka publiczna, woj. mazowieckie

Wypełnionych ankiet: 13

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    13 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Egzamin teoretyczny
    1.ocena warunkow twarzowo-zgryzowych i wymowy 2. ustny egzamin teoretyczny
    Zaświadczenie od foniatry. Podczas rozmowy oceniano wymowę, budowę aparatu artykulacyjnego (Bardzo dokładnie zgryz)
    egzamin ustny z wiedzy na podstawie podanych wcześniej zagadnień i literatury
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    13 GŁOSÓW
    (100%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (23,08%)
     
    4
    10 GŁOSÓW
    (76,92%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    13 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    12 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    13 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Z zakresu masażu logopedycznego
    Zadnych
    Z perspektywy pracy i poszerzania wiedzy przydałoby się więcej nawiązań logopedii do fizjoterapii i SI
    Moim zdaniem wszystkie zagadnienia były poruszane, jednak brakuje mi praktycznego doświadczenia w diagnozie i terapii neurologicznych zaburzeń mowy.
    Z zakresu zaburzeń u osób doroslych
    Dysfagia , zaburzenia karmienia, aac przeglądu różnych metod terapii , przedmioty medyczne i praktyki z zakresu laryngologii , foniatrii, fizjoterapii , ortodoncji
    Program był bardzo bogaty. Wiec żadnych
    Więcej zagadnień z acc
    Dysleksja, metody i techniki nauki czytania, terapia osób jąkających się oraz osób z zaburzeniami neurologicznymi.
    Praktycznych wskazówek do terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Np. Filozofia. Mniej przydatne przedmioty realizowane wraz z całym rokiem pedagogiki specjalnej
    Zbyt wiele przedmiotow ogolnych teoretycznych z zakresu pedagogiki
    Dużo teorii z pedagogiki specjalnej ale dzięki temu posiadam 2 tytuły
    Ogólnych z pedagogiki specjalnej
    Zdecydowanie dyslalii
    Nie było za dużo żadnych zagadnień.
    Diagnozowania
    Nie było takiej sytuacji
    Z zakresu dyslalii. Studia licencjackie w pełni przygotowują do pracy wyłącznie w przedszkolach, bądź do praktyki własnej lecz raczej wyłącznie u dzieci z dyslalią bądź opóźnionym rozwojem mowy. Ponadto mój kierunek posiadał dużo przedmiotów pedagogicznych, na których niestety treści były powielane.
    Z zakresu pedagogiki specjalnej
     
  8. Czym kończyły się studia?
    5 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    12 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    6 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Odbyliśmy wiele praktyk i hospitacji podczas tych 3 lat, bardzo na plus.
    Bardzo chwale sobie te studia oraz wykładowców, praktyki również były dobrze zorganizowane i nakreśliły pracę logopedy z wieloma zaburzeniami.
    Bardzo polecam te studia i żałuje, ze studia magisterskie ukończyłam na innej uczelni.
    Uczelnia aps przygotowuje praktycznie do wykonywania zawodu
    Bardzo polecam APS.
    Chce powiedzieć, że APS ma cudownych wykładowców dr Emiluta-Rozya, dr Lorens, dr Mężyk, dr Jakóbiak. Zawdzięczam im wszystko co umiem
    Uważam, że studia licencjackie w APS były bardzo rzetelnie prowadzone. Plusem była duża liczba godzin praktyk.
    Na APSie można zdobyć spore doświadczenie praktyczne jak i teoretyczne jednak studia licencjackie nie wystarczają do pracy z dziećmi czy dorosłymi z zaburzeniami neurologicznymi. Wymagana jest kontynuacją na drugim etapie (studiach uzupełniających magisterskich)
    Odbywało się dużo praktyk przygotowujących do zawodu.
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych