wróć do zestawienia uczelni
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
studia licencjackie
placówka publiczna, woj. mazowieckie
Wypełnionych ankiet: 13
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
13 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego4 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)413 GŁOSÓW
(100%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)33 GŁOSY
(23,08%)410 GŁOSÓW
(76,92%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
13 GŁOSÓWdyslalia12 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy6 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia7 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
13 GŁOSÓWdyslalia11 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy4 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja9 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy3 GŁOSYafazja9 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Z zakresu masażu logopedycznego
Zadnych
Z perspektywy pracy i poszerzania wiedzy przydałoby się więcej nawiązań logopedii do fizjoterapii i SI
Moim zdaniem wszystkie zagadnienia były poruszane, jednak brakuje mi praktycznego doświadczenia w diagnozie i terapii neurologicznych zaburzeń mowy.
Z zakresu zaburzeń u osób doroslych
Dysfagia , zaburzenia karmienia, aac przeglądu różnych metod terapii , przedmioty medyczne i praktyki z zakresu laryngologii , foniatrii, fizjoterapii , ortodoncji
Program był bardzo bogaty. Wiec żadnych
Więcej zagadnień z acc
Dysleksja, metody i techniki nauki czytania, terapia osób jąkających się oraz osób z zaburzeniami neurologicznymi.
Praktycznych wskazówek do terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Np. Filozofia. Mniej przydatne przedmioty realizowane wraz z całym rokiem pedagogiki specjalnej
Zbyt wiele przedmiotow ogolnych teoretycznych z zakresu pedagogiki
Dużo teorii z pedagogiki specjalnej ale dzięki temu posiadam 2 tytuły
Ogólnych z pedagogiki specjalnej
Zdecydowanie dyslalii
Nie było za dużo żadnych zagadnień.
Diagnozowania
Nie było takiej sytuacji
Z zakresu dyslalii. Studia licencjackie w pełni przygotowują do pracy wyłącznie w przedszkolach, bądź do praktyki własnej lecz raczej wyłącznie u dzieci z dyslalią bądź opóźnionym rozwojem mowy. Ponadto mój kierunek posiadał dużo przedmiotów pedagogicznych, na których niestety treści były powielane.
Z zakresu pedagogiki specjalnej - Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓWegzaminem12 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej2 GŁOSYpracą pisemną teoretyczną6 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Odbyliśmy wiele praktyk i hospitacji podczas tych 3 lat, bardzo na plus.
Bardzo chwale sobie te studia oraz wykładowców, praktyki również były dobrze zorganizowane i nakreśliły pracę logopedy z wieloma zaburzeniami.
Bardzo polecam te studia i żałuje, ze studia magisterskie ukończyłam na innej uczelni.
Uczelnia aps przygotowuje praktycznie do wykonywania zawodu
Bardzo polecam APS.
Chce powiedzieć, że APS ma cudownych wykładowców dr Emiluta-Rozya, dr Lorens, dr Mężyk, dr Jakóbiak. Zawdzięczam im wszystko co umiem
Uważam, że studia licencjackie w APS były bardzo rzetelnie prowadzone. Plusem była duża liczba godzin praktyk.
Na APSie można zdobyć spore doświadczenie praktyczne jak i teoretyczne jednak studia licencjackie nie wystarczają do pracy z dziećmi czy dorosłymi z zaburzeniami neurologicznymi. Wymagana jest kontynuacją na drugim etapie (studiach uzupełniających magisterskich)
Odbywało się dużo praktyk przygotowujących do zawodu.
Wypełnionych ankiet: 0
Brak danych