wróć do zestawienia uczelni

Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

studia podyplomowe

placówka niepubliczna, woj. małopolskie

Wypełnionych ankiet: 8

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    1 GŁOS
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    8 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (50%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (37,5%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    2
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (50%)
     
    4
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    8 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    8 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    6 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Żałuję, że na studiach nie było przedmiotu dotyczącego anatomii twarzy, języka, etc. Brakowało mi także przedmiotu praktycznego w przypadku postępowania z niemowlakiem.
    Precyzyjnego postępowania w przypadku diagnozowania i terapii jąkania.
    z zakresu medycyny, anatomii, praktycznej nauki wykonywania zawodu.
    Diagnoza logopedyczna
    Diagnoza - praktyczne ujęcie, ogólnie bardzo niski poziom praktyk studenckich
    Więcej terapii nie dokształcenia mowy o typie afazji,
    Praktycznych - na zasadzie studium przypadków, porównania danych zaburzeń pod względem diagnozy i kierunku terapii.
    Zadań opartych na filmach lub zdjęciach pokazowych np.: różne rodzaje zgryzów, podniebień itp. Nagrań wadliwych artykulacji. Zadań związanych z przeprowadzeniem diagnozy wstępnej, wywiadu z rodzicem.
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie uważam, aby ?czegoś? było zbyt dużo.
    Dyslalia teoria oraz mnóstwo definicji logopedii
    Teoria niepoparta praktyką, koncentracja na kwestiach definicyjnych
    Teoretycznych
    Za dużo teorii, często nieaktualnej.
    Fonetycznych zapisów zdań i wyrazów.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    4 GŁOSY
     
    egzaminem
    8 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Polecałabym uczelnię, gdyby ktoś zapytał mnie o zdanie.
    Więcej pracy na przypadkach, diagnoza oraz układanie planu terapii
    Studia ceniłam za dobór kadry prowadzącej zajęcia. Wykładowcy z wielu ośrodków naukowych prezentujący różnorodne podejścia teoretyczne, możliwość poznania różnych koncepcji terapeutycznych (nie tylko metoda krakowska).
    Studia na KA są na bardzo wysokim poziomie.
    Praktyki powinny być w maksymalnie 2 miejscach - przy mniejszej ilości godzin praktyk oraz kilku miejscach nie wynosi się wiele (np. będąc po 5h w 10 miejscach). Praktyki nie powinny być także grupowe.
     

Wypełnionych ankiet: 5

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    2 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    4 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (80%)
     
    4
    1 GŁOS
    (20%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (20%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (60%)
     
    4
    1 GŁOS
    (20%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Ortodoncja, funkcje orofacjalne
    Były wszystkie istotne zagadnienia, ale część z nich była kiepsko prowadzona. Brakło przedmiotu "prawo oświatowe".
    Diagnozowania. Zapoznania z testami.
    Terapia dorosłych
    wyżej wymienionych
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Było kilka niepotrzebnych przedmiotów np. pedagogika zabawy, psychoterapia dzieci
    Nie było niczego za dużo
    informatyki
     
  8. Czym kończyły się studia?
    4 GŁOSY
     
    egzaminem
    4 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Neurologia nie poruszała zagadnień potrzebnych logopedzie. Na psychologii rozwojowej nie było nic o rozwoju dziecka-częściowo był ten temat na innym przedmiocie. Więcej praktyk, na których pracujemy z pacjentem, a nie tylko obserwujemy