wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Gdański

woj. pomorskie

Wypełnionych ankiet: 17

  1. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie teoretyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    1 GŁOS
    (5,88%)
     
    1
    1 GŁOS
    (5,88%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (11,76%)
     
    3
    7 GŁOSÓW
    (41,18%)
     
    4
    6 GŁOSÓW
    (35,29%)
     
    5
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie praktyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    3 GŁOSY
    (17,65%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (17,65%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (17,65%)
     
    3
    6 GŁOSÓW
    (35,29%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (11,76%)
     
    5
     
  3. Do diagnozy i terapii jakich zaburzeń studia przygotowały Panią/Pana najlepiej?
    15 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    niedokształcenie mowy o typie afazji
    7 GŁOSÓW
     
    dyzartria
    7 GŁOSÓW
     
    osoby w wieku senioralnym
    5 GŁOSÓW
     
    demencja
    5 GŁOSÓW
     
    dysfagia
    pokaż więcej
     
  4. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach?
    9 GŁOSÓW
     
    terapia niemowląt
    8 GŁOSÓW
     
    dysfagia
    7 GŁOSÓW
     
    rozszczep wargi i podniebienia
    6 GŁOSÓW
     
    zespoły genetyczne i sprzężone zaburzenia rozwojowe
    5 GŁOSÓW
     
    spektrum zaburzeń autystycznych
    5 GŁOSÓW
     
    mózgowe porażenie dziecięce
    pokaż więcej
     
  5. Ile trwały studia? (semestrów)
    9 GŁOSÓW
    (52,94%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    8 GŁOSÓW
    (47,06%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    6
     
  6. Czy na studiach były praktyki w placówkach oświatowych?
    10 GŁOSÓW
    (58,82%)
     
    tak
    7 GŁOSÓW
    (41,18%)
     
    nie
     
  7. Czy na studiach były praktyki w placówkach służby zdrowia?
    13 GŁOSÓW
    (76,47%)
     
    tak
    4 GŁOSY
    (23,53%)
     
    nie
     
  8. Czym kończyły się studia?
    10 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    12 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Ustym przedstawieniem studium przypadku
    Kilku minutową rozmową
    opis studium przypadku
     
  9. Czym kierowała się Pani / kierował się Pan przy wyborze studiów?
    Kończyła I stopień na UG, zostałam także na II.
    Dobrą opinią wśród osób kończących te studia oraz dostępną odległością od miejsca zamieszkania
    Kończyłam I stopień logopedia ogólna i chciałam kontynuować naukę w tym kierunku. Dodatkowo ze specjalnością z neurologopedii o wiele łatwiej otrzymac zatrudnienie
    Miejsce zamieszkania. Poziom kształcenia
    Lokalizacją
    Kadra, plan studiow
    Ciekawością
    Renomą uniwersytetu
    Przydatnością zdobytych umiejętności i wiedzy w przyszłości
    Nazwa uczelni i trybem stacjonarnym na studiach magisterskich
    lokalizacja
    czas podjęcia studiów był wyjątkowy - okres pandemii, odległość od miejsca zamieszkania,
    Odległością od miejsca zamieszkania, renomą uczelni i doświadczeniem ze studia na UG mają dobre zaplecze zajęć praktycznych
    Kontynuacją zagadnień ze studiów licencjackich (Logopedia UG) oraz poszerzeniem wiedzy i umiejętności praktycznych w zawodzie.
     
  10. Co chciałaby Pani / chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk?
    Dużo niepotrzebnych przedmiotów, za mało zajęć z osobami czynnie pracującymi w zawodzi neurologopedy z pacjentami, skupienie się na dorosłych i afatykach, po macoszemu potraktowana praca z noworodkami, osobami z ASD
    Więcej zajęć z praktykami, mniej z teoretykami. Potrzeba tam osób, które pokażą nam jak wygląda ta praca, pokażą praktyczne metody pracy z pacjentem/klientem/uczniem. Już na etapie studiów wyodrebnią specyfikę pracy w różnych miejscach, ponieważ jest ona zupełnie inna w szkole, inna w służbie zdrowia inna w placówkach niepublicznych czy opiekuńczo wychowawczczych. Miałam okazję pracować w każdej z wymienionych grup i niestety czułam ogromne braki w wiedzy, która powinna zostać nam dostarczona podczas studiów ( nie byłam osobą która nie uczyła się na studia skończyłam je z wynikiem bardzo dobrym na dyplomie)
    Na tej uczelni zajęcia ukierunkowane są na terapię zaburzeń afatycznych, pozostałe zagadnienia nie są omawiane w zadowalający sposób
    Praktyki powinny być zagwarantowane przez uczelnię. W praktyce mało osób dostało się na praktykę do placówki medycznej.
    Za dużo papierologi i brak wsparcia w poszukiwaniu praktyk przez uczelnię. Zbyt wiele "pustych" i bezwartościowych przedmiotów nie związanych z kierunkiem
    W czasie studiów bardzo mało mówiono o niedokształceniu mowy o typie afazji (czuję w tym zakresie duży niedosyt). Z kolei dużo czasu poświęcono afazji dorosłych, co w mojej ocenia, przez większości słuchaczy ów wiedza nie zostanie wykorzystana w pracy z dzieckiem.
    Nie
    Studia magisterskie dzienne opierały się w dużej mierze na zagadnieniach teoretycznych. Praktyki były indywidualną sprawą studenta (obligatoryjną), najłatwiej można było dostać się na praktyki w placówkach oświatowych. Placówki medyczne rzadko przyjmowały studentów na praktyki, co ograniczało dostęp do pracy np. z dorosłymi pacjentami z zaburzeniami neurologicznymi. Osobiście udało mi się załatwić praktyki w przychodni POZ, niestety nie wszyscy studenci mieli taką możliwość.
     

Wypełnionych ankiet: 14

  1. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie teoretyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (35,71%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (35,71%)
     
    5
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie praktyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    1
    1 GŁOS
    (7,14%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (21,43%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    4
    6 GŁOSÓW
    (42,86%)
     
    5
     
  3. Do diagnozy i terapii jakich zaburzeń studia przygotowały Panią/Pana najlepiej?
    14 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    mózgowe porażenie dziecięce
    5 GŁOSÓW
     
    dyzartria
    5 GŁOSÓW
     
    niedokształcenie mowy o typie afazji
    5 GŁOSÓW
     
    osoby w wieku senioralnym
    4 GŁOSY
     
    demencja
    pokaż więcej
     
  4. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach?
    7 GŁOSÓW
     
    terapia niemowląt
    6 GŁOSÓW
     
    dysfagia
    5 GŁOSÓW
     
    dyzartria
    5 GŁOSÓW
     
    spektrum zaburzeń autystycznych
    4 GŁOSY
     
    rozszczep wargi i podniebienia
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia psychiczne
    pokaż więcej
     
  5. Ile trwały studia? (semestrów)
    10 GŁOSÓW
    (71,43%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (28,57%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    6
     
  6. Czy na studiach były praktyki w placówkach oświatowych?
    9 GŁOSÓW
    (64,29%)
     
    tak
    5 GŁOSÓW
    (35,71%)
     
    nie
     
  7. Czy na studiach były praktyki w placówkach służby zdrowia?
    11 GŁOSÓW
    (78,57%)
     
    tak
    3 GŁOSY
    (21,43%)
     
    nie
     
  8. Czym kończyły się studia?
    6 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    9 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Obroną pracy
    Studium przypadku
     
  9. Czym kierowała się Pani / kierował się Pan przy wyborze studiów?
    Blisko mojego miejsca zamieszkania
    Opinią o kierunku. Studiowałam też na UG logopedię i byłam bardzo zadowolona.
    Opinia innych, lokalizacja
    Kontynuacja studiów licencjackich
    Dobra organizacja studiów praktyki w szpitalu ośrodkach rehabilitacji oraz w przedszkolu specjalnym. Kadra na wysokim poziomie jestem przygotowana do pracy praktycznie i teoretycznie
    potrzebą podniesienia swoich kwalifikaxji, wiedzy, umiejętności oraz typem pracy zawodowej
    Najbliższa uczelnia.
    Renomą uczelni
    Poszerzeniem wiedzy.
    Potrzebą rozwijania swoich umiejętności zawodowych
     
  10. Co chciałaby Pani / chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk?
    Dużo teorii, mało praktycznego pokazywania pracy z pacjentem
    Swietny wybór praktyk w różnych ośrodkach.
    Jakość praktyk zależała od tego gdzie student sam zorganizował naukę praktyczną.
    Bardzo jestem zadowolona
    na studiach za mało zajmowaliśmy się małym dzieckiem, chodzi mi o stronę praktyczną
    Było mało zagadnień związanych z terapią dzieci.
    Brak praktyki spowodowało niezadowolenie ze studiów. Jak na dość wysokie czesne poziom organizacji studiów niezadowalający.
    Przez cały czas neurologopedia się rozwija i trzeba swoją wiedzę aktualizować. Na czas zakończenia studiów moja wiedza ze studiów była wystarczająca. W 2021 już nie.
    Studia powinny trwać dłużej. Pracując w szpitalu potrzebuję gruntownej wiedzy nt. dysfagii. Brakuje mi też dobrej znajomości anatomii. Wiele zagadnień muszę zgłębiać samodzielnie