Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
UWAGA!
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zabronione jest nagrywanie szkoleń online.
Równocześnie bardzo prosimy o uczestniczenie w szkoleniach z włączonymi kamerami. Szkolenie nie jest nagrywane, dlatego nie ma możliwości późniejszego odtworzenia go.
Prowadzący:
mgr Elżbieta Konopacka: neurologopeda, oligofrenopedagog i terapeuta integracji sensorycznej. Od 17 lat prowadzi terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami mowy. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz pedagogiczną dzieci i młodzieży. Wcześniej prowadziła terapię logopedyczną oraz terapię integracji sensorycznej dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Pełniła funkcję doradcy metodycznego m.st. Warszawy w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Swoim doświadczeniem dzieli się, prowadząc liczne szkolenia dla specjalistów. Jest autorką publikacji Uczę się mówić z Fretką, Czytamy z Fretką, Logopedyczne pszczółki – różnicowanie głosek dentalizowanych oraz Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku. Opracowała część praktyczną numeru Zespół Aspergera – moc różnorodności. Holistyczne podejście terapeutyczne w Strefie Logopedy, nowoczesnym poradniku skutecznej terapii logopedycznej. Jest autorką artykułu Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój mowy w Przeglądzie Logopedyczno-Pedagogiczno-Psychologicznym oraz współautorką trzech publikacji w czasopiśmie E-Biuletyn. Specjalne potrzeby Edukacyjne. PWN.
Tematyka:
Na szkoleniu zostaną omówione sensoryczne uwarunkowania rozwoju dziecka, w tym mowy. Przedstawiony zostanie wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój prawidłowej artykulacji oraz nabywanie kompetencji językowej i komunikacyjnej.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Szkolenie adresowane jest do logopedów, pedagogów, terapeutów oraz nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Program szkolenia
Układy sensoryczne - ich budowa i funkcjonowanie.
Etapy rozwoju mowy dziecka.
Kompetencja językowa i komunikacyjna – czym są i jak je rozwijać.
Korelacja procesów integracji sensorycznej z rozwojem mowy.
Akcja Relacja – na co zwracać uwagę w kontakcie z dzieckiem.
Wsparcie małego dziecka w zakresie osiągania kamieni milowych.
Rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej u dzieci - rodzaje ćwiczeń i aktywności oraz przedstawienie wybranych pomocy dydaktycznych.