SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku. Opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, niepłynności mowy, metody wspierające terapię logopedyczną  
Sobota, 8.04.2017, 10:00 - 18:00
Odsłon : 326  

 

 

Temat:

Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku.

Opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, niepłynności mowy,  metody wspierające terapię logopedyczną

 

Prowadzący:

Dr n. hum. Ewa Jeżewska-Krasnodębska, dr  n. hum. Katarzyna Węsierska , dr n. hum. Marlena Kurowska, Agnieszka Rosa, Jarosław Krasnodębski

Forma:

konferencja

Termin:

08.04.2017

Godziny zajęć:

10.00-18.00 [sobota]

Miejsce :

Warszawa, Novotel Airport, ul. 1 Sierpnia 1

Cena:

449 zł netto (aktualne promocje na stronie: www.konferencja-logopedyczna.pl)

Organizator:

Forum Logopedy

www.konferencja-logopedyczna.pl

marta.kaczmarczyk@forum-media.pl

61 6655848

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

logopedzi, neurologopedzi, psycholodzy, nauczyciele 

 

Program:

Panel I: Opóźniony rozwój mowy i niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Wczesna diagnoza, terapia dziecka  w różnym wieku, konsekwencje u młodzieży i dorosłych

 

1: Opóźniony rozwój mowy- prawidłowe diagnozowanie zaburzeń

  • Opóźniony rozwój mowy czy opóźnienie w rozwoju mowy dziecka? – czynniki wpływające na rozwój mowy i stymulacja rozwoju a prawidłowa diagnoza logopedyczna
  • Grupy ryzyka wystąpienia opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy - predyspozycje występowania opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń mowy w okresie prenatalnym
  • Dziecko urodzone przedwcześnie- jakie zaburzenia mowy mogą wystąpić u wcześniaka?
  • Zaburzenia mowy u dzieci a występowanie dysleksji – na co zwracać uwagę
  • Czy i jakie są konsekwencje ORM u osób dorosłych?

 

2: Diagnoza i terapia logopedyczna niedokształcenia mowy pochodzenia korowego

  • Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego a innych zaburzeń mowy. Różnicowanie postaci ekspresywnej, recepcyjnej i mieszanej.
  • Prawidłowy dobór metod terapeutycznych w zależności od typu niedokształcenia mowy pochodzenia korowego- różnice pomiędzy programami terapeutycznymi
  • Interdyscyplinarność diagnozy dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego- wszechstronne odziaływanie na pacjenta kluczem do efektywnej terapii
  • Konsekwencje nieprawidłowej diagnozy zaburzeń rozwoju mowy i niedokształcenia mowy pochodzenia korowego u osób dorosłych

 

Panel II: Niepłynność mowy  - prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne ze szczególnym uwzględnieniem jąkania

  • Epidemiologia, etiologia i rokowania w jąkaniu w świetle najnowszych wyników badań
  • Profilaktyka i wczesna interwencja w przypadku objawów zaburzeń płynności mowy u małych dzieci
  • Wieloaspektowa diagnoza zaburzeń płynności mowy – z uwzględnieniem modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability, and Health)
  • Metody terapii jąkania wczesnodziecięcego na przykładzie wybranych programów terapeutycznych (Mini-KIDS, Lidcombe Program i Palin PCI)
  • Przykłady form interwencji terapeutycznej stosowanych w jąkaniu chronicznym:
  • kształtowanie płynności mówienia mówienie bardziej płynne,
  • modyfikowanie jąkania jąkanie bardziej płynne,
  • terapie hybrydowe – kombinacja obu podejść;
  • zastosowania elementów wybranych podejść wywodzących się z psychoterapii (ACT – Acceptance and Commitment Therapy, CBT – Cognitive Behavioral Therapy, Mindfulness, SFBT – Solution Focus Brief Therapy i in.).  
  • Uwarunkowania skuteczności terapii zaburzeń płynności mowy wdrażanie założeń EBP (evidence-based practice) – praktyki logopedycznej opartej na dowodach.
  • Źródła rzetelnych informacji na temat jąkania i giełkotu

 

Panel III: Metody wspomagające terapię logopedyczną dziecka z niepłynnością mówienia,  opóźnionym rozwojem mowy i niedokształceniem mowy pochodzenia korowego

 

  • Elementy diagnozy i terapii odruchów według Sally Goddart- jak właściwie stosować te metody w terapii logopedycznej
  • Terapia pedagogiczna w holistycznym spojrzeniu na dziecko z zaburzeniami mowy
  • Sensomotoryczna terapia widzenia- jako wieloaspektowa forma wspomagania dzieci w nauce i mowie
  • Terapia ręki- przykłady ćwiczeń i możliwość ich zastosowania w logopedii

 

 

Miejsce Warszawa
Kontakt email: marta.kaczmarczyk@forum-media.pl, tel.: 61 6655848