„The Good Start Method for English” dla dzieci 5-6 letnich szkolenie po polsku z elementami zajęć praktycznych w języku angielskim |
|
|
|
Od Sobota, 18.06.2016 - 09:00
Do Niedziela, 19.06.2016 - 15:00
|
|
Odsłon : 503 |
|
|
Temat:
|
Szkolenie „The Good Start Method for English” dla dzieci 5-6 letnich szkolenie po polsku z elementami zajęć praktycznych w języku angielskim
|
Prowadzący:
|
dr Katarzyna Bogdanowicz, mgr Anna Przewłócka
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
18. – 19.06.2016
|
Godziny zajęć:
|
9.00-17.00 [sobota]
9.00-15.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów 4/2, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
450zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
adres: www.centrumincorpore.pl,
e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl,
telefon 882024648
|
Szkolenie kierowane jest do:
nauczycieli języka angielskiego uczących dzieci 5-6-letnie (objęte rocznym obowiązkowym przygotowaniem do szkoły i pierwszoklasistów) oraz starsze dzieci z trudnościami w uczeniu się lub niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
nauczycieli innych języków obcych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczących dzieci z wymienionych grup
nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczących dzieci z wymienionych grup
studentów i absolwentów wszystkich kierunków filologicznych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego)
wszystkich chętnych, np. rodziców (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego)
Szkolenie poprowadzi
dr Katarzyna Maria Bogdanowicz – psycholog, filolog polski i doświadczony nauczyciel języka angielskiego. Od 2012 do 2015 adiunkt w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie. Autorka oraz współautorka publikacji na temat dysleksji i metodyki nauczania języków obcych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (m.in. książek „Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją” i „Dyslexia in the English classroom”).
mgr Anna Przewłócka – psycholog, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i wczesnej edukacji z językiem angielskim. Pracuje w Centrum Psychologiczno-Pedagogicznym, zajmuje się diagnozą psychologiczną, prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, m. in. zajęcia Metodą Dobrego Startu. Brała udział w tworzeniu programu „The Good Start Method for English” poprzez prowadzenie zajęć w/w metodą
w grupie dzieci 5-6-letnich i korektę scenariuszy.
RAMOWY PROGRAM KURSU (teoria z praktyką 16 godzin dydatktycznych):
Pierwszy dzień szkolenia
1. Charakterystyka rozwoju dzieci 5 i 6-letnich oraz poza dydaktyczne czynniki wpływające na tempo nauki i postępy dzieci.
2. Metodyka nauczania języków obcych dzieci w wieku 5 i 6 lat oraz specyfika nauczania czytania i pisania w języku angielskim.
3. Metoda Dobrego Startu® (MDS) M. Bogdanowicz
- geneza
- założenia (m.in. czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno-motoryczna)
- zastosowanie (wspomaganie rozwoju psychoruchowego, terapia zaburzeń rozwoju oraz w edukacji i diagnostyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego).
- skuteczność
2. The Good Start Method for English (GSM) – nowy program MDS
- projekcja i omówienie filmu pt. „The Good Start Method for English. Teaching English to Young Learners and Supporting Development” w języku angielskim (analiza filmu z komentarzem i dyskusją).
- cele i założenia GSM, zastosowanie programu GSM, materiał graficzny, językowy i muzyczny GSM, uwag i do prowadzenia zajęć GSM, skuteczne metody - wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM, organizacja zajęć prowadzonych GSM. ( zespołowe i indywidualne formy zajęć , dobór i liczebność grupy, czas trwania zajęć, urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń , planowanie zajęć ).
Drugi dzień szkolenia
3. Struktura zajęć GSM (w tym śpiewanie piosenek w języku angielskim).
4. Sesja GSM (w ramach treningu poprowadzenie jednych zajęć przez prowadzące z uczestnikami odgrywającymi role dzieci)
5. Ćwiczenia praktyczne – planowanie scenariuszy w grupach i ich prezentacja na forum.
6. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM – na przykładzie ryzyka dysleksji, SLI, dyspraksji, ADHD i inteligencji poniżej przeciętnej.
7. Podsumowanie zajęć i pytania.
|
Miejsce Katowice |
Kontakt e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl, telefon 882024648 |
|