Temat: Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
Prowadzący:
Marta Bogdanowicz
Termin szkolenia:
25-26 kwietnia 2016r. (poniedziałek, wtorek)
Czas trwania:
16 godzin dyd.
Przewidywane godziny:
poniedziałek: 10:00 - 16:30
wtorek: 08:30 - 14:30
Koszt:
390 zł
Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100
Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
www.cwro.edu.pl
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, klas integracyjnych.
Cel szkolenia:
Informacja o podstawach teoretycznych metody, strukturze i organizacji zajęć, możliwościach zastosowania we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji , diagnozie i terapii.
Program szkolenia:
I. Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna
II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS):
1. Geneza metody Dobrego Startu
- film holenderski „Le Bon Depart”
2. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz w Polsce.
III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS)
1. Założenia Metody Dobrego Startu.
2. Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji
3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego.
IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS – omówienie i ćwiczenia praktyczne
1. Rodzaje zajęć i ćwiczeń
2. Struktura zajęć - film „Metoda Dobrego Startu”
V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego
1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż)
2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż)
3. Litery/ cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci 6 -10 letnich)
VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS
1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć.
2. Dobór i liczebność grupy.
3. Czas trwania zajęć.
4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń.
VII. Programowanie zajęć
1. Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości
|