SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Terapia motoryki ręki dzieci z zaburzeniami rozwoju - I i II stopnia  
Od Sobota, 16.04.2016 -  09:00
Do Sobota, 23.04.2016 - 17:00
Odsłon : 1580  

Terapia motoryki ręki dzieci z zaburzeniami rozwoju - I i II stopnia

I stopnia - 16.04.2016 r.,

II stopnia - 23.04.2016r.,

Miejsce: Puławy, Osiedlowy Dom Kultury AMiK, ul. Skłodowskiej 4,

Ilość godzin: łącznie 24 h dydaktycznych

 Koszt: 620 zł za I i II stopień

Organizator szkolenie: ,,Alternatywa" Justyna Gotthardt, www.alternatywa-szkolenia.pl, mail: justynagotthardt@wp.pl, nr tel. 505 778 442.

Adresaci szkolenia

Kurs przeznaczony jest dla: pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli pracujących z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym, wczesnoszkolnym), u których występują zaburzenia w funkcjonowaniu motoryki ręki polegające przykładowo na:

  • niechęci do podejmowania czynności manualnych (takich jak układanie drobnych przedmiotów, malowanie, lepienie z plasteliny)
  • problemach z nauką czynności samoobsługowych (typu ubieranie, rozbieranie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp.)
  • występowaniu obniżonego lub podwyższonego napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej oraz obręczy barkowej,
  • trudnościach z koordynacją obu rąk podczas różnych czynności manipulacyjnych ( takich jak jedzenie sztućcami, wycinanie nożyczkami papieru, gra na instrumentach)
  • wykonywaniu czynności niedbale, niezgrabnie, zbyt wolno albo za szybko
  • unikaniu używania dłoni w stosunku do nowych, różnorodnych faktur przedmiotów i rzeczy

poszukiwaniu zdecydowanego, mocnego ucisku dłoni (dzieci takie np. mocno trzymają i zaciskają ręce , palce na przedmiotach/zabawkach, będąc na krześle lubią siadać na własnych dłoniach, chętnie uderzają dłońmi, palcami w różne przedmioty, często też skubią różne twarde rzeczy w tym np. długopisy)

Program szkolenia - godz. 9.00-18.00

  • Funkcjonowanie kończyny górnej w aspekcie anatomiczno-neurofizjologicznym
  • „Od niemowlaka do szkolniaka" - etapy rozwoju motoryki ręki dziecka (rozwój chwytu, manipulacji i umiejętności grafomotorycznych dziecka)
  • Znaczenie rozwoju sensoryczno-odruchowego (percepcja i integracja zmysłów, kluczowe odruchy: dłoniowo-chwytny, Babkina, ATOS, STOS, TOB) w odniesieniu do rozwoju małej motoryki
  • Diagnoza funkcjonalna kończyn górnych – omówienie i ćwiczenia praktyczne
  • Terapia motoryki ręki - prezentacja wybranych metod, technik wykorzystywanych podczas terapii. Prezentacja i analiza sesji terapii motoryki rąk - ćwiczenia praktyczne
  • Programy i plany terapeutyczne (zasady ich konstruowania) - ćwiczenia praktyczne uczestników szkolenia

Uwagi organizacyjne

Na szkolenie należy zabrać:

  • wygodny strój, obuwie zamienne lub grube "skarpeto-kapcie"

Z uwagi na warsztatowy charakter szkolenia liczba osób jest ograniczona.

Prowadzenie mgr Anna Szumska

  • Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
  • Terapeuta SI (certyfikat PSTIS)
  • Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
  • Terapeuta Treningu Słuchowego (certyfikat Provider von JIAS)
  • Logopeda
  • Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog
  • Posiada ponad 18 - letnią praktykę w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, opóźnieniem rozwoju mowy.
  • Posiada rekomendacje Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce, psychologa klinicznego - mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy oraz planowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej

Jej zainteresowania skupiają się wokół:

  • Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie.
  • Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną
  • Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania
  • Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z niepełnosprawnością
  • Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistami medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami, fizjoterapeutami), a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami specjalnymi, terapeutami).

TERAPIA MOTORYKI RĘKI DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU - II stopień

szkolenie teoretyczno – warsztatowe, Puławy, 06.06.2015r. Osiedlowy Dom Kultury AMiK, ul. Skłodowskiej 4, całkowity koszt szkolenia, czyli I i II stopień, łącznie 24 h dydaktyczne to koszt 620 zł. Zapisy są przyjmowane wyłącznie na całość, czyli Ii II stopień. Nie ma możliwości uczestniczenia tylko w wybranym przez siebie module.

Adresaci szkolenia

Kurs przeznaczony jest dla osób, które pracują lub planują rozpocząć pracę z dziećmi z MPDz i w związku z tym chcą pogłębić swoją wiedzę na temat rozwoju i terapii motoryki małej dzieci z MPDz oraz u dzieci z problemami grfomotorycznymi.

Warunkiem uczestnictwa w II stopniu jest wcześniejszy udział w I stopniu szkolenia.

Program szkolenia - godz. 9.00-18.00

BLOK SZKOLENIOWY WSTĘPNY:

Ogólna charakterystyka i podział MPDZ, skale oceny niepełnosprawności ruchowej (metody oceny poziomu funkcjonowania dziecka z MPDz) oraz przedstawienie metod fizjoterapeutycznych pracy z dziećmi z problemami neurologicznymi.

BLOK SZKOLENIOWY PIERWSZY:

A. Część teoretyczna:
Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w obustronnym porażeniu kurczowym. Studium przypadku

Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w porażeniu połowiczym. Studium przypadku

B. Zajęcia praktyczne:
Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w obustronnym porażeniu kurczowym do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej

Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w porażeniu połowiczym do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej

BLOK SZKOLENIOWY DRUGI:

A. Część teoretyczna:
Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w postaci móżdżkowej. Studium przypadku

Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w obustronnym niedowładzie połowiczym. Studium przypadku

B. Zajęcia praktyczne:
Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w postaci móżdżkowej do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej

Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w obustronnym niedowładzie połowiczym do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej.

BLOK SZKOLENIOWY TRZECI:

Zajęcia praktyczne - praca zespołowa w grupach:
Przeprowadzenie analizy studium przypadku dziecka zorientowanego na osiągnięcie wyznaczonego celu.

Zaplanowanie sesji terapeutycznej na "dziś i na jutro."

Dobór technik, metod i stymulacji (elementy metody NDT, SI, terapii manualnej, masażu klasycznego oraz Shantali)

Uwagi organizacyjne

Na szkolenie należy zabrać:wygodny strój, obuwie zamienne lub grube "skarpeto-kapcie"

Z uwagi na warsztatowy charakter szkolenia liczba osób jest ograniczona.

Prowadzenie mgr Magdalena Sanocka

  • Fizjoterapeuta - absolwentka Akademii Medycznej (Gdańsk, Warszawa)
  • Instruktor hipoterapii
  • Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Niemczech i Anglii

Ukończyła między innymi:

  • The Bobath Concept
  • NDT Bobath dla dzieci
  • NDT Bobath Baby dla niemowląt
  • PNF Basic (Proprioceptywna Nerwowo-Mięśniowa Facilitacja)
  • PNF w skoliozach
  • Medical Taping Concept in Paedtiatrics
  • I stopień Intrgracji Sensorycznej
  • Kurs Thera- Band Academy-ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborów thera-band.
  • I moduł Tkanek Ciechomskiego
  • Interdyscyplinarne leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcy

Prowadzi terapię z pacjentami, u których stwierdzono:

  • mózgowe porażenie dziecięce (MPDz)
  • zaburzenia ośrodkowej koordynacji nerwowej
  • przepuklinę oponowo-rdzeniowe, wodogłowie
  • opóźnienie rozwoju psychoruchowegoasymetria ułożeniową
  • zespoły genetyczne lub metaboliczne
  • zaburzenia dystrybucji napięcia mięśniowego (hipertonia, hipotonia)
  • okołoporodowe uszkodzenie splotu ramiennego oraz inne uszkodzenia nerwów obwodowych - kręcz szyi pochodzenia mięśniowego
  • choroby reumatologiczne
  • skoliozę, wady postawy
  • zaburzenia chodu, zaburzenia koordynacji ruchowej
  • zaburzenia i urazy ortopedyczneinne zaburzenia czynnościowe w narządzie ruchu
  • wcześniactwo
 
 
 
Miejsce Puławy
Kontakt mail: justynagotthardt@wp.pl, nr tel. 505 778 442