Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się uczniów niemówiących (AAC) |
|
|
|
Sobota, 16.04.2016, 09:00 - 17:00
|
|
Odsłon : 419 |
|
|
Temat: Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się uczniów niemówiących (AAC)
Prowadzący:
Magdalena Loska
Termin szkolenia:
16 kwietnia 2016 r. sobota
Czas trwania:
10 godzin dydaktycznych
Przewidywane godziny:
sobota 09:00 – 17:00
Koszt:
250 zł
Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa
ul. Woronicza 15 lok. 100
Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
www.cwro.edu.pl
Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, wychowawcy, specjaliści pracujący w przedszkolach i szkołach (ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych) z dziećmi i młodzieżą niemówiącą lub mającą duże problemy z komunikacją słowną (dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym, dziećmi z afazją oraz dziećmi głębiej niepełnosprawnymi intelektualnie).
Opis:
Formy i metody nauczania:
Wykład z prezentacją, pokaz filmu, poznanie przykładowych tablic komunikacyjnych i sprzętu używanego do niewerbalnej komunikacji
Cel szkolenia:
Zapoznanie z problemami w funkcjonowaniu osób niemówiących oraz różnymi metodami wspierania ich aktywności z wykorzystaniem alternatywnych lub wspomagających sposobów porozumiewania się.
Uczestnicy dowiedzą się, jak:
- Poznać specyficzne potrzeby osób niemówiących.
- Wspomagać dzieci/młodzież z zaburzoną komunikacją werbalną w aktywności edukacyjnej i nawiązywaniu podstawowej komunikacji społecznej.
- Wykorzystywać wiedzy z zakresu alternatywnych i wspomagających metod komunikowania się w pracy edukacyjnej i terapeutycznej.
Program szkolenia:
- Werbalne i niewerbalne sposoby porozumiewania się i ich rola w rozwoju dziecka.
- Przyczyny braku komunikacji werbalnej.
- Zastępcze formy komunikacji – analiza pojęcia; komunikacja alternatywna a wspomagająca.
- Cele nauki porozumiewania się i ich zmienność w zależności od poziomu rozwoju dziecka.
- Klasyfikacja symboli używanych do komunikacji alternatywnej
- Omówienie najważniejszych systemów niewerbalnej komunikacji.
- Dokonywanie oceny możliwości komunikacyjnych dziecka niemówiącego.
- Dobieranie odpowiedniej metody do poziomu komunikacji osoby niemówiącej.
- Konstruowanie tablic i książek komunikacyjnych oraz możliwe sposoby ich używania.
- Użycie sprzętu ułatwiającego niewerbalną komunikację.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel. 22 847 95 42 tel./fax. 22 847 95 41 email: cwro@cwro.edu.pl |
|