SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapii  
Sobota, 16.04.2016, 09:00 - 17:00
Odsłon : 398  

Temat

Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza i metody terapii

Prowadzący:

Mira Rządzka jest neurologopedą. Ukończyła logopedię w Zakładzie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Ma za sobą studia specjalizacyjne z zakresu neurologopedii oraz wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka. Posiada Certyfikat Terapeuty Mowy Fundacji Orator oraz Certyfikat Zawodowy Polskiego Związku Logopedów, w którym przez dwie kadencje była członkiem Władz ZG i prowadziła Internetową Poradnię Konsultacyjną. Wykłada metodykę przedmiotów logopedycznych dla studentów Logopedii z Terapią Pedagogiczną oraz Logopedii z Emisją Głosu w Instytucie Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, Akademii Medycznej we Wrocławiu (Logopedia Kliniczna, Neurologopedia) oraz Logopedii na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Prowadzi praktykę prywatną oraz pracuje jako logopeda w Zespole Szkół Ekologicznych z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 w Zielonej Górze, zajmując się logoterapią dzieci z klas integracyjnych. Współpracuje z wieloma stowarzyszeniami (GEN, Stowarzyszenie Przyjaciół Osób z Zespołem Downa, Zakątek 21) i portalami (maluchy.pl, twojlekarz.pl, logopeda.pl), poradniami laktacyjnymi. Jest autorką wielu artykułów dla rodziców, dotyczących wspomagania rozwoju mowy dzieci oraz specjalistycznych artykułów dla logopedów (m.in. artykułów „Wczesna interwencja logopedyczna u dzieci. Kontekst diagnostyczny” oraz „Zadania neurologopedy w szkole” we „Wprowadzeniu do neurologopedii” p. red. prof. Obrębowskiego, współautorką książki „Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci” (Skorek E, Rządzka M). Jest recenzentką wielu pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych. Prowadzi kursy instruktorskie masażu Shantala: jest trenerem/ nauczycielem Masażu Dziecięcego Shantala oraz Shantala Special Care.

 

Forma:

warsztaty

Czas trwania:

16 kwietnia 2016 r.

Godziny zajęć:

9.00 – 17.00

Miejsce :

Lublin

Cena:

390 zł (300 zł studenci)

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 502 642 535 lub 505 255 435

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

logopedzi, studenci logopedii

PROGRAM SZKOLENIA:

I część: zaburzenia połykania u dorosłych
Fizjologia połykania, rys anatomiczny
Fazy połykania, sekwencyjność połykania
Zjawiska zachodzące podczas picia, gryzienia, żucia (obróbka pokarmów o różnej konsystencji: płyny, papki, konsystencje stałe i zmienne, sprężyste, twarde)
Zaburzenia połykania typu dysfagicznego (leaking, ślinienie się, penetracja, aspiracje), objawy i przyczyny.
Diagnoza zaburzeń połykania u dorosłych
Metody terapii: ćwiczenia czynne i bierne
Terapia miofunkcjonalna wg A. Kittel, Manualna Terapia Dysfagii N.A.P.
Dieta w dysfagii – wg P. Szyper

 

II część: zaburzenia oralnej fazy połykania u dzieci
Przygotowanie do funkcji połykania w ontogenezie
Warunki rozwoju i cechy normatywnego połykania
Przyczyny zaburzeń ustnej fazy połykania u niemowląt i dzieci:
zaburzenia PNR
dysfunkcyjność w obszarze oralnym
Rodzaje zaburzeń połykania i ich konsekwencje ( zgryzowe, artykulacyjne)
Diagnoza połykania
Metody terapii: stymulacja czynna i bierna.

Miejsce Lublin
Kontakt tel.: 502 642 535 lub 505 255 435 e-mail: biuro@instytutlogopedyczny.pl