Diagnoza przedszkolna gotowości szkolnej dzieci | |||||||
|
|||||||
Temat: Diagnoza przedszkolna gotowości szkolnej dzieci
Prowadzący: Termin szkolenia: Czas trwania: Przewidywane godziny: Koszt: Miejsce: Organizator: tel. 22 847-95-42
Adresaci szkolenia: Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli przedszkoli oraz szkół podstawowych a także wszystkich zainteresowanych tym tematem. Cel szkolenia: · Nauczyciele zapoznają się z problematyką dojrzałości szkolnej wg koncepcji Stefana Szumana. · Poznają metody badania dojrzałości szkolnej, sposoby oceny poziomu dojrzałości oraz możliwości interpretacji uzyskanych wyników. · Poznają elementy prognozy funkcjonowania dziecka w szkole w zależności od osiągniętych przez dziecko wyników diagnozy. · Poznająrodzaje działań wspomagających rozwój dziecka i wyrównujących start szkolny. · Zapoznają się ze sposobami przekazywania rodzicom uzyskanych informacji o dziecku , poznają formy współpracy z rodzicami. · Uzyskają wiedzą w zakresie konsultowania się ze specjalistami w celu uzyskania wiedzy na temat przyczyn trudności dziecka w osiągnięciu dojrzałości szkolnej. Przewidywane efekty szkolenia: · Nauczyciele będą umieli dokonać diagnozy dojrzałości dzieci korzystając z metod: obserwacji, metod eksperymentalnych, na podstawie analizy wytworów oraz rozmów i wywiadu z rodzicami. · Nauczyciele będą w stanie dokonać oceny uzyskanych wyników i przyrównać tę ocenę do norm rozwojowych; pozwoli to na określeniem poziomu rozwoju dziecka wzakresie różnych funkcji, co ułatwi zarówno sposób wspomagania rozwoju jak i wstępną prognozę, co do funkcjonowania dziecka w szkole. · Bardziej wyraziste staną sięzarówno mocne jak i słabsze strony dziecka, co pomoże w planowaniu zajęć i wspomaganiu rozwoju dzieci. · Rozmawiając z rodzicami o osiągnięciach i kłopotach dzieci , osiągnie się lepsze porozumienie, ujednolici się wspólne oddziaływanie i nawiąże się lepszą współpracę.
Program szkolenia: 1. Rola wczesnej edukacji przedszkolnej we wszechstronnym rozwoju dziecka. 2. Podstawowe uwarunkowania i prawidłowości rozwoju. 3. Zależność między dojrzewaniem a uczeniem się – okresy sensytywne i krytyczne. 4. Własna aktywność dziecka jako skutek i jednocześnie przyczyna rozwoju; rodzaje aktywności, rola zabawy w rozwoju dziecka. 5. Pojęcie dojrzałości szkolnej wg koncepcji Stefana Szumana. 6. Charakterystyka kryteriów dojrzałości szkolnej:
7. Charakterystyka właściwości stosowanych metod przy ocenie dojrzałości szkolnej
8. Ogólna ocena dojrzałości szkolnej, jej interpretacja oraz sposób przekazywania wyników diagnozy rodzicom dzieci. 9. Charakterystyka występujących u dzieci trudności, opóźnień rozwojowych i zaburzeń oraz sposoby postępowania i sposoby wyrównywania startu szkolnego. 10. Omówienie zasad współpracy z rodzicami.
Kontakt w sprawie szkolenia: Beata Kowalewska
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum |
|||||||
Miejsce Warszawa | |||||||
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl | |||||||