Sześciolatek w klasie I |
|
|
|
Poniedziałek, 7.12.2015, 09:00 - 14:00
|
|
Odsłon : 260 |
|
|
Temat: Sześciolatek w klasie I
Prowadzący: Pani Bożena Janiszewska
Termin: 07 grudnia 2015r. (poniedziałek)
Godziny zajęć: poniedziałek 9:00 -14:00
Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100
Cena: 150 zł
organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
www.cwro.edu.pl
Szkolenie przewidziane jest dla nauczycieli klas zerowych i klas I – III tam, gdzie do klasy I już uczęszczają dzieci sześcioletnie, lub będą uczęszczać od września 2016 roku.
Sześciolatek w klasie I
- Wstęp – uzasadnienie decyzji o obniżeniu wieku szkolnego; pojęcie „sześciolatka”.
- Problem: dojrzewanie a uczenie się i główne zapisy w podstawie programowej (rola zabawy szczególnie w okresie przygotowawczym)
- Co to znaczy, że sześciolatki w swoim działaniu kierują się głównie emocjami, emocje dzieci a uczenie się uczenia; rola nauczyciela w sterowaniu tymi motywami (dzieci chcą się uczyć, gdy lubią szkołę).
- Właściwości procesów instrumentalnych u dzieci sześcioletnich
- właściwości dużej motoryki i ich uwarunkowanie; „głód ruchu” – jak w procesie dydaktycznym uwzględniać te właściwości;
- właściwości manualne- czego można oczekiwać od dzieci, dlaczego, jakie można stawiać im wymagania; kształtowanie nawyków; pochwały i zachęta, a nie uwagi krytyczne; rola manipulacji;
- cechy uwagi – czego można oczekiwać i czego wymagać; jak kierować uwagą dzieci; nie karać za trudności w skupianiu uwagi;
- właściwości procesów pamięciowych – rola emocji; niska gotowość pamięci;
- cechy spostrzeżeń wzrokowych – początki spostrzegania analityczno-syntetycznego; jak wprowadzać symbole – litery, cyfry i inne znaki;
- cechy spostrzeżeń słuchowych: kształtowanie funkcji analityczno-syntetycznych w zabawach i poprzez zabawy jamko przygotowanie do nauki pisania i czytania;
- mowa – jej właściwości; rola w zdobywaniu informacji i w myśleniu;
- myślenie – specyfika myślenia konkretno-wyobrażeniowego przedoperacyjnego u dzieci – jakość operacji umysłowych; brak odwracalności i decentracji i skutki w rozwoju myślenia matematycznego.
- Dlaczego sześciolatki tak różnią się od dzieci siedmioletnich – skok rozwojowy w wieku ponad 6 lat; różnice indywidualne; inna jakość procesów instrumentalnych u większości dzieci w drugim semestrze klasy I.
- Lateralizacja i jej znaczenie w początkowym okresie nauki (klasy I – III).
- Jak pracować z dziećmi w pierwszym semestrze klasy I, by nie przestały lubić szkoły (przyjazna atmosfera, zabawa, indywidualizowanie, wzmocnienia pozytywne – język, zachęta, pochwała, budowanie właściwej samooceny itp.; system wymagań – co wolno i dlaczego, czego nie wolno i dlaczego).
- Jak uczyć dzieci uczenia się: prawo do błędu, sposoby utrwalania i powtarzania; sposoby sprawdzania, język poleceń i instrukcji.
- Współpraca z rodzicami – na czym powinna polegać.
- Zakończenie.
Szkolenie prowadzi Pani Bożena Janiszewska psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy bezpośredniej z dziećmi, wykładowca akademicki, autorka książki "Ocena dojrzałości szkolnej. Arkusz oceny dojrzałości. Metody badań dojrzałości. Pomoce do badań." Wyd. Seventh. Sea. Autorka poradników dla psychologów i nauczycieli a także książeczek dla dzieci.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl |
|