Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest konferencja? logopedzi, neurologopedzi, specjaliści wczesnej interwencji, nauczyciele wychowania przedszkolnego Program: Cele: 1. Przyswojenie umiejętności w zakresie obserwacji, analizy i oceny opóźnień w rozwoju komunikacji werbalnej u dzieci w młodszym wieku przedszkolnym. 2. Zapoznanie uczestników z autorskimi procedurami diagnostycznymi: obserwacja, wywiad kliniczny, analiza funkcji z obszaru karmienia, sensomotoryki, komunikacji. 3. Przedstawienie procedur terapeutycznych w pracy z dziećmi z ORM. 4. Kształcenie umiejętności programowania działań naprawczych - konstruowanie programu terapeutycznego. Program: 1. Analiza przyczyn ORM ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju funkcji prymarnych. 2. Szczegółowy opis objawów opóźnień w rozwoju komunikacji u dzieci 3-5 letnich z uwzględnieniem objawów niejęzykowych (analiza materiałów video). 3. Dylematy terminologiczne. 4. Diagnoza dziecka z zaburzeniami komunikacji werbalnej z otoczeniem (na bazie autorskich procedur diagnostycznych: szczegółowy zakres obserwacji zachowań werbalnych i niewerbalnych, schemat prowadzenia wywiadu klinicznego, analiza funkcji z obszaru karmienia, sensomotoryki, komunikacji). 5. Techniki terapeutyczne w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji werbalnej (analiza materiałów video). 6. Prezentacja filmu - studium przypadku - konstruowanie działań naprawczych.
|
|||||||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||||||
Kontakt szkolenia@dobrakadra.edu.pl, 22/403-69-88 | |||||||||||||||||||