Prowadzący:
mgr Mira Rządzka-
specjalistka z zakresu neurologopedii oraz wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka. Wykłada metodykę przedmiotów logopedycznych dla studentów Logopedii z Terapią Pedagogiczną
oraz Logopedii z Emisją Głosu w Instytucie Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego i Akademii Medycznej we Wrocławiu.
Jest autorką wielu artykułów dla rodziców, dotyczących wspomagania rozwoju mowy dzieci
oraz specjalistycznych artykułów dla logopedów (m.in. artykułów „Wczesna interwencja logopedyczna
u dzieci. Kontekst diagnostyczny” oraz „Zadania neurologopedy w szkole” we „Wprowadzeniu
do neurologopedii” p.red. prof. Obrębowskiego, współautorką książki „Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci” (Skorek E, Rządzka M).
Specjalizuje się m.in. w stymulacji zaburzonych funkcji oralnych i pokarmowych (ssanie, połykanie) u dzieci wcześniaczych, noworodków i niemowląt oraz profilaktyce zaburzeń artykulacyjnych, oddechowych i zgryzowych (mioterapia w niwelowaniu dysfunkcji oddychania i połykania);
Termin szkolenia: 25 października 2014
sobota: (jeden dzień)
Ilość godzin: 8 h
Liczba uczestników: 25 osób
Koszt szkolenia: 300 zł
Miejsce szkolenia: Wrocław
Adresaci: logopedzi, fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi, pedagodzy niezależnie od stażu pracy w zawodzie; rodzice, opiekunowie.
Cel szkolenia: podnoszenie kompetencji zawodowych
Program szkolenia:
1. Pionizacja języka w ontogenezie:
- pozycja spoczynkowa, oddychanie,
- połykanie,
- artykulacja.
2.Fizjologia połykania (wg Langmore, Garliner, Bartolome):
- fazy połykania:faza preoralna, oralna przygotowawcza, oralna faryngealna ezofagealna,
- prezentacja materiałów filmowych, omówienie.
3. Dysfagie:
- podział kliniczny,
- przyczyny zaburzeń,
- metody terapii.
4. Zaburzenia miofunkcjonalne u dzieci ( wg A. Kittel):
- przyczyny zaburzeń miofunkcjonalnych,
- zaburzenia odruchowych reakcji oralnych i ich znaczenie w karmieniu noworodków i niemowląt,
- zaburzenia karmienia, parafunkcje,
- dysfunkcja oddychania.
5. Patologie w obrębie ustnej fazy połykania, konsekwencje artykulacyjne i zgryzowe
u dzieci:
- organizacja nieprawidłowego połykania ( infantylne, zespolenie językowo-wargowe wewnętrzne i zewnętrzne wg Mackiewicza, A. Kittel),
- konsekwencje artykulacyjne,
- konsekwencje ortodontyczne,
- ćwiczenia usprawniające.
|