SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

ZASTOSOWANIE WCZESNEJ NAUKI CZYTANIA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ  
Sobota, 11.10.2014, 10:00 - 15:00
Odsłon : 780  

Temat:

ZASTOSOWANIE WCZESNEJ NAUKI CZYTANIA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

Prowadzący:

mgr Łucja Skrzypiec

Forma:

Warsztaty szkoleniowe

Termin:

11.10.2014

Godziny zajęć:

Liczba godzin

sobota - godz. 10.00-15.00

6

Miejsce :

Łódź

Cena:

Organizator:

240 zł

Łódzkie Centrum Szkoleniowe, www.lcs.edu.pl

Ilość uczestników

 26 osób (decyduje kolejność zgłoszeń)

Opłata obejmuje

zaświadczenie ukończenia szkolenia, materiały szkoleniowe, konsultacje, catering podczas przerw kawowych,

organizator nie zapewnia noclegów

Prowadząca:

 

Łucja Skrzypiec – pedagog, logopeda, nauczyciel akademicki. Zajmuje się diagnozą, terapią   i wspomaganiem rozwoju językowego dzieci między innymi poprzez wczesną naukę czytania. Współpracowała przy realizacji dwóch ogólnopolskich projektów badawczych z Akademią Świętokrzyską - „Badanie stopnia przygotowania sześciolatków do nauki szkolnej” i Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej w Warszawie - „Badanie gotowości szkolnej sześciolatków”. Jest założycielem i liderem grupy wsparcia nauczycieli pracujących metodą prof. J. Cieszyńskiej-Rożek, autorką innowacji pedagogicznych i materiałów pomocniczych dla nauczycieli. Pełni funkcję sekretarza Śląskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.     

 

Program szkolenia

CZĘŚĆ I – 2h

  • Nabywanie przez dziecko systemu językowego (mowa - nauka czytania).
  • Gotowość do nauki czytania - wczesna nauka czytania.
  • Istota i właściwości procesu czytania.
  • Uwarunkowania nauki czytania (mózg-stymulacja lewej półkuli, lateralizacja, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, koordynacja wzrokowo – ruchowa, myślenie, pamięć, motoryka, emocje).

PRZERWA KAWOWA

CZĘŚĆ II – 2h

  • Procedura i etapy postępowania w nauce czytania metodą prof. J. Cieszyńskiej z przykładowymi zabawami i ćwiczeniami:
    • etap I   –   OD SAMOGŁOSEK PRYMARNYCH DO  SYLABY OTWARTEJ,
    • etap II  –  OD SYLABY OTWARTEJ DO PIERWSZYCH WYRAZÓW,
    • etap III –  CZYTANIE SYLAB ZAMKNIĘTYCH,
    • etap IV –  CZYTANIE NOWYCH SYLAB OTWARTYCH I ZAMKNIĘTYCH,
    • etap V  – SAMODZIELNE CZYTANIE TEKSTÓW.

PRZERWA KAWOWA

CZĘŚĆ III – 2h

  • Zastosowanie Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® w terapii logopedycznej (ORM, alalia, afazja, dyslalia).
  • Analiza ramowego programu terapii z wykorzystaniem metody.
  • Tworzenie przez uczestników scenariuszy zajęć lub programów terapii.
  • Podsumowanie szkolenia.
Miejsce Łódź
Kontakt szkolenia@lcs@edu.pl, Kontakt: Paweł Otto, tel: 606 438 810
Więcej szczegółów na www.lcs.edu.pl