ZASTOSOWANIE WCZESNEJ NAUKI CZYTANIA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ |
|
|
|
Sobota, 11.10.2014, 10:00 - 15:00
|
|
Odsłon : 780 |
|
|
Ilość uczestników
|
26 osób (decyduje kolejność zgłoszeń)
|
Opłata obejmuje
|
zaświadczenie ukończenia szkolenia, materiały szkoleniowe, konsultacje, catering podczas przerw kawowych,
organizator nie zapewnia noclegów
|
Prowadząca:
Łucja Skrzypiec – pedagog, logopeda, nauczyciel akademicki. Zajmuje się diagnozą, terapią i wspomaganiem rozwoju językowego dzieci między innymi poprzez wczesną naukę czytania. Współpracowała przy realizacji dwóch ogólnopolskich projektów badawczych z Akademią Świętokrzyską - „Badanie stopnia przygotowania sześciolatków do nauki szkolnej” i Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej w Warszawie - „Badanie gotowości szkolnej sześciolatków”. Jest założycielem i liderem grupy wsparcia nauczycieli pracujących metodą prof. J. Cieszyńskiej-Rożek, autorką innowacji pedagogicznych i materiałów pomocniczych dla nauczycieli. Pełni funkcję sekretarza Śląskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Program szkolenia
CZĘŚĆ I – 2h
- Nabywanie przez dziecko systemu językowego (mowa - nauka czytania).
- Gotowość do nauki czytania - wczesna nauka czytania.
- Istota i właściwości procesu czytania.
- Uwarunkowania nauki czytania (mózg-stymulacja lewej półkuli, lateralizacja, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, koordynacja wzrokowo – ruchowa, myślenie, pamięć, motoryka, emocje).
PRZERWA KAWOWA
CZĘŚĆ II – 2h
- Procedura i etapy postępowania w nauce czytania metodą prof. J. Cieszyńskiej z przykładowymi zabawami i ćwiczeniami:
- etap I – OD SAMOGŁOSEK PRYMARNYCH DO SYLABY OTWARTEJ,
- etap II – OD SYLABY OTWARTEJ DO PIERWSZYCH WYRAZÓW,
- etap III – CZYTANIE SYLAB ZAMKNIĘTYCH,
- etap IV – CZYTANIE NOWYCH SYLAB OTWARTYCH I ZAMKNIĘTYCH,
- etap V – SAMODZIELNE CZYTANIE TEKSTÓW.
PRZERWA KAWOWA
CZĘŚĆ III – 2h
- Zastosowanie Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® w terapii logopedycznej (ORM, alalia, afazja, dyslalia).
- Analiza ramowego programu terapii z wykorzystaniem metody.
- Tworzenie przez uczestników scenariuszy zajęć lub programów terapii.
- Podsumowanie szkolenia.
|
Miejsce Łódź |
Kontakt szkolenia@lcs@edu.pl, Kontakt: Paweł Otto, tel: 606 438 810 |
Więcej szczegółów na www.lcs.edu.pl |