SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi, z Zespołem Aspergera  
Sobota, 19.11.2016, 10:00 - 18:00
Odsłon : 1168  

 

 

 

Temat:

Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi, z Zespołem Aspergera

 

Prowadzący:

Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek, dr hab. Marta Korendo, Ewa Małachowska, Angelika Łasocha

Forma:

konferencja

Termin:

19.11.2016

Godziny zajęć:

10.00-18.00 [sobota]

Miejsce :

Warszawa,  ul. 1 Sierpnia 1, Novotel

Cena:

399 zł (do 31.08.2016), 349 zł (dla prenumeratorów Forum Logopedy)

Organizator:

Forum Logopedy

www.konferencja-logopedyczna.pl

katarzyna.andrzejak@forum-media.pl

61 6655832

 

Jeżeli chcesz:

  • wiedzieć, jak rozpoznać niepokojące objawy i właściwie zdiagnozować zaburzenia oraz na co zwrócić uwagę prowadząc wywiad i obserwację dziecka
  • poznać najlepsze metody stosowane przez specjalistów w pracy z dziećmi autystycznymi, zespołem Aspergera,
  • dowiedzieć się, jak dobrać najlepsze metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej

 

podpatrz warsztat pracy najlepszych z najlepszych aby zapewnić jak największe postępy u swoich podopiecznych 

 

Program:

Panel I Metody diagnozowania autyzmu i ZA

  • Wczesna diagnoza autyzmu ZA – jak rozpoznać zaburzenie u dziecka do 2. roku życia?
  • Wywiad i obserwacja – cele i formy obserwacji dziecka
  • Narzędzia wykorzystywane w badaniach przesiewowych i rozpoznawaniu ryzyka ASD
  • Autyzm i zaburzenia podobne – różnice i przeciwieństwa

Panel II Metody terapii logopedycznej dostosowane do potrzeb pacjentów

  1. Terapia zaburzeń komunikacji u dzieci autystycznych i ZA
  • Najważniejsze techniki terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • W jaki sposób włączać rodziców w terapię dziecka - zasady relacji rodzic-terapeuta
  • Kształtowanie systemu językowego
  • Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego – case studies
  1. Terapia zaburzeń autystycznych i ZA Metodą krakowską
  • Wczesna diagnoza zaburzeń autystycznych i ZA  - warunki wczesnego rozpoznania a konsekwencje późnej diagnozy
  • Diagnoza funkcji intelektualnych dziecka oraz prawidłowy dobór metod terapeutycznych
  • Terapia słuchowa, funkcji wzrokowych, odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych
  • Stymulacja rozwoju zabawy – zabawy z regułami, tematyczne, językowe
  1. Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako element rozwoju mowy

 

  • Alternatywne i wspierające metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem - przegląd możliwości terapeutycznych, mity i fakty o AAC
  • Diagnoza potrzeb komunikacyjnych dzieci z zaburzeniami autystycznymi a dobór właściwej formy wspomagania porozumiewania się – nauka funkcjonalnej komunikacji
  • Budowanie indywidualnego systemu porozumiewania się dziecka – wczesna a późna interwencja AAC,
  • Jak skutecznie współpracować z rodziną?

 

Miejsce Warszawa
Kontakt katarzyna.andrzejak@forum-media.pl; lucyna.latajka@forum-media.pl