Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi, z Zespołem Aspergera |
|
|
|
Sobota, 19.11.2016, 10:00 - 18:00
|
|
Odsłon : 1168 |
|
|
Temat:
|
Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi, z Zespołem Aspergera
|
Prowadzący:
|
Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek, dr hab. Marta Korendo, Ewa Małachowska, Angelika Łasocha
|
Forma:
|
konferencja
|
Termin:
|
19.11.2016
|
Godziny zajęć:
|
10.00-18.00 [sobota]
|
Miejsce :
|
Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Novotel
|
Cena:
|
399 zł (do 31.08.2016), 349 zł (dla prenumeratorów Forum Logopedy)
|
Organizator:
|
Forum Logopedy
www.konferencja-logopedyczna.pl
katarzyna.andrzejak@forum-media.pl
61 6655832
|
Jeżeli chcesz:
- wiedzieć, jak rozpoznać niepokojące objawy i właściwie zdiagnozować zaburzenia oraz na co zwrócić uwagę prowadząc wywiad i obserwację dziecka
- poznać najlepsze metody stosowane przez specjalistów w pracy z dziećmi autystycznymi, zespołem Aspergera,
- dowiedzieć się, jak dobrać najlepsze metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej
podpatrz warsztat pracy najlepszych z najlepszych aby zapewnić jak największe postępy u swoich podopiecznych
Program:
Panel I Metody diagnozowania autyzmu i ZA
- Wczesna diagnoza autyzmu ZA – jak rozpoznać zaburzenie u dziecka do 2. roku życia?
- Wywiad i obserwacja – cele i formy obserwacji dziecka
- Narzędzia wykorzystywane w badaniach przesiewowych i rozpoznawaniu ryzyka ASD
- Autyzm i zaburzenia podobne – różnice i przeciwieństwa
Panel II Metody terapii logopedycznej dostosowane do potrzeb pacjentów
- Terapia zaburzeń komunikacji u dzieci autystycznych i ZA
- Najważniejsze techniki terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi z autyzmem i Zespołem Aspergera
- W jaki sposób włączać rodziców w terapię dziecka - zasady relacji rodzic-terapeuta
- Kształtowanie systemu językowego
- Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego – case studies
- Terapia zaburzeń autystycznych i ZA Metodą krakowską
- Wczesna diagnoza zaburzeń autystycznych i ZA - warunki wczesnego rozpoznania a konsekwencje późnej diagnozy
- Diagnoza funkcji intelektualnych dziecka oraz prawidłowy dobór metod terapeutycznych
- Terapia słuchowa, funkcji wzrokowych, odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych
- Stymulacja rozwoju zabawy – zabawy z regułami, tematyczne, językowe
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako element rozwoju mowy
- Alternatywne i wspierające metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem - przegląd możliwości terapeutycznych, mity i fakty o AAC
- Diagnoza potrzeb komunikacyjnych dzieci z zaburzeniami autystycznymi a dobór właściwej formy wspomagania porozumiewania się – nauka funkcjonalnej komunikacji
- Budowanie indywidualnego systemu porozumiewania się dziecka – wczesna a późna interwencja AAC,
- Jak skutecznie współpracować z rodziną?
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt katarzyna.andrzejak@forum-media.pl; lucyna.latajka@forum-media.pl |
|