SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

I Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna: Diagnoza zaburzeń mowy u dzieci - prawidłowe rozpoznanie i skuteczne narzędzia terapeutyczne  
Sobota, 29.11.2014, 10:00 - 17:00
Odsłon : 1465  

 

Temat:

Konferencja Logopedyczna „Diagnoza zaburzeń mowy u dzieci – prawidłowe rozpoznanie i skuteczne narzędzia terapeutyczne”

Prowadzący:

Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Jarosław Krasnodębski, Magdalena Wojciechowska

Forma:

konferencja

Termin:

29.11.2014

Godziny zajęć:

10.00-17.00

Miejsce :

Warszawa

Cena:

399 zł

Organizator:

Forum Media Polska sp. z o.o.

www.forum-media.pl

Marlena.fiedorow@forum-media.pl

61 66 83 105

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Konferencję adresujemy do logopedów i osób, które chcą zostać logopedami. 

Ewa Jeżewska-Krasnodębska 
Logopeda dyplomowany, pedagog specjalny, neuroterapeuta Biofeedback,  specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci i dorosłych. Prodziekan Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie, kierownik Studiów Logopedycznych tej uczelni. Założycielka i opiekun merytoryczny Centrum Terapii Dziecka w Warszawie i Otwocku, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej w MEN.
W praktyce zawodowej specjalizuje się w diagnozie i terapii różnych zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych, szczególnie w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, profilaktyki logopedycznej, opóźnienia rozwoju mowy, zaburzeń pochodzenia korowego oraz  dyslalii u dzieci i dorosłych.

 Jarosław Krasnodębski 
Pedagog specjalny, logopeda dyplomowany, nauczyciel terapii pedagogicznej, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta integracji odruchów INPP, neuroterapeuta Biofeedback, metodyk edukacji wczesnoszkolnej. Właściciel poradni: Centrum Terapii Dziecka w Warszawie i Otwocku, gdzie prowadzi praktykę w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych u dzieci.
Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu logopedii, pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, dojrzałości szkolnej, autyzmu, dysleksji w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka i w Uczelni Łazarskiego.

Magdalena Wojciechowska

Psycholog, terapeuta pedagogiczny. Od 16 lat związana zawodowo z placówkami edukacyjnymi. Od 10 lat pracuje w Zespole Szkół Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny „Sternik” .

Od  5 lat  współpracuje z poradnią Centrum Terapii Dziecka  ,,Logos”. W pracy zawodowej specjalizuje się w  diagnozie  i wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci, wspieraniem kompetencji wychowawczych rodziców oraz szkoleniami nauczycieli, logopedów i tutorów. Prowadzi warsztaty dla rodziców.

 Program:

   1. Diagnoza logopedyczna – wywiad, obserwacja, badanie mowy a prawidłowa analiza i ocena

  • Jak prowadzić wywiad z rodzicami i dzieckiem – na co zwracać szczególną uwagę, aby nie pominąć żadnego aspektu rozwoju motorycznego i mowy?
  • Obserwacja dziecka  i badanie mowy – zasady doboru narzędzi oraz efektywne zabawy pozwalające ocenić sposób komunikowania się i chęć nawiązywania kontaktu.
  • Kiedy i jakie badania uzupełniające należy przeprowadzać – co faktycznie jest niezbędne, aby nie pomylić się w postawieniu prawidłowej diagnozy i nie zaszkodzić dziecku?
  • Laryngolog, neurolog, psycholog, ortodonta… – w jakich sytuacjach należy zlecać badania dodatkowe?
  • Pomocne narzędzia i sprawdzone metody diagnostyczne w badaniu przesiewowym do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u małych dzieci.
  • Diagnoza w trakcie terapii jako narzędzie weryfikacji i modyfikacji  planów krótko- i długoterminowego leczenia.

2. Prawidłowa diagnoza poszczególnych zaburzeń u dziecka

Diagnoza zaburzeń dyslalii

  • Jak prawidłowo zdiagnozować dyslalię anatomiczną, audiogenną, rozwojową i środowiskową? – rekomendowane  narzędzia diagnostyczne 
  • Jak poprawnie określić stopień zaburzenia w wypadku dyslalii jedno- i wielorakiej, by odpowiednio do zaawansowania występującego problemu dobrać właściwy plan terapii?
  • Niezawodne metody oceny mowy dzieci, u których występuje seplenienie, reranie, kappacyzm, gammacyzm i mowa bezdźwięczna

Postępowanie diagnostyczne w wypadku zaburzeń autystycznych

  • Charakterystyczne cechy zaburzeń mowy w autyzmie – jak prawidłowo rozpoznać  oznaki choroby?
  • Autyzm a zespół Aspergera – kluczowe kryteria diagnostyczne różnicujące  oba zaburzenia.
  • Jak ocenić potencjał intelektualny podopiecznego, by zaplanować optymalną terapię dostosowaną do stopnia zaawansowania choroby?

Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy

  • Jak wykryć u małego dziecka  potencjalne trudności z nauką mowy?  – badanie sprawności językowej, funkcji połykowej, oddechowej i słuchu
  • Jak zdiagnozować wady wymowy z powodu prostego opóźnienia rozwoju mowy?
  • Jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego rozwoju dziecka od opóźnienia wywołanego uszkodzeniem CUN, nerwów obwodowych, upośledzeniem umysłowym, zaburzeniami psychicznymi?

Diagnoza wymowy osób z wadą zgryzu

  • Jak prawidłowo rozpoznać zaburzenia zgryzowo-zębowe narządu żucia?
  • Skuteczne metody diagnostyczne wad wymowy u dzieci z nieprawidłowym zgryzem.
  1. Konsultacje z psychologiem: Jak rozmawiać z dzieckiem i rodzicem, aby uzyskać najlepsze rezultaty?
  • Jak wzbudzić zaufanie dziecka i rodzica, aby skutecznie zdiagnozować przyczynę zaburzeń mowy?
  • Zasady budowania dobrej relacji z dzieckiem i rodzicem – na co należy zwrócić uwagę?
  • Jak postępować z dzieckiem, by czuło się zmotywowane do pracy i chętnie wykonywało ćwiczenia?
  • Dostosowanie terapii do indywidualnych potrzeb dziecka – na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę?
  • Jak zaangażować rodzica do systematycznej pracy z dzieckiem? – argumenty  do rozmowy z rodzicem wymagającym, roszczeniowym, lekceważącym ważność terapii
Miejsce Warszawa
Kontakt E-mail: Marlena.fiedorow@forum-media.pl, tel.: 61 66 83 105