SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Karmienie dziecka z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym  
Sobota, 18.10.2014, 10:00 - 16:00
Odsłon : 597  

Forma szkolenia: warsztaty.

Termin: 18.10.2014 r.

Dla kogo: logopedzi, neurologopedzi, opiekunowie osób niepełnosprawnych, rodzice, terapeuci, fizjoterapeuci, pielęgniarki.

Koszt: 295 zł os.

Miejsce: Puławy, Hostel Olimpic, ul. Hauke-Bosaka 1.

Organizator: Justyna Gotthardt, nr tel. 505 778 442, www.alternatywa-szkolenia.pl

Cele:Wspomaganie czynności karmienia i jedzenia dziecka z MPDz.

Materiały dydaktyczne w formie książki 45 stron,

pt.: „Karmienie dziecka z dziecięcym porażeniem mózgowym -przewodnik”. CSDiTD, Gdańsk 2014

Osoba prowadząca: dr Marta Szmaj- logopeda, neurologopeda.

Wymagania:

podstawowa wiedza o dzieciach z MPDz.

Na ćwiczenia przygotować:

1. Wygodny ubiór – część ćwiczeń na podłodze.

2. Różne rodzaje łyżek.

3. Różne rodzaje kubków.

4. Miskę lub głęboki talerz.

5. Wodę mineralną niegazowaną 1-1,5 litra.

6. Kisiel lub budyń 2 op. GORĄCY KUBEK – smak wg uznania.

7. Rzadki jogurt, bez owoców 1op.

8. Serek waniliowy 1op.

9. Mały soczek w kartoniku ze słomką.

10. Słomkę.

11. Pieluchę tetrową.

12. Mokre chusteczki lub ręcznik papierowy – do własnej higieny twarzy.

13. Rękawiczki 2 pary – gumowe lub lateksowe wg uznania.

14. Gotowaną marchew, 1 sztuka.

15. Banan, 1 sztuka.

16. Jabłko obrane ½.

17. Pomarańcza obrana ½.

18. Widelec i nóż.

19. 2 biszkopty.

20. 2 krakersy.

21. 1 kromka chleba – tradycyjnego.

 

 

Harmonogram warsztatów Ilość dni

Czas trwania

Tematyka/czas

Opis

1

8 godz./dyd.

Wprowadzenie do zagadnienia

/ 2godz.dyd./

Przykłady nagrań video i zdjęć

Problem karmienia i jedzenia dzieci z MPDz

Niepowodzenia w terapii logopedycznej

Sukcesy w terapii logopedycznej

Rola rodziny w terapii logopedycznej

Ćwiczenia - pozycjonowanie

/1godz.dyd./

 

 Karmienie na kolanach

 Karmienie przy stoliku

 Karmienie na podłodze – adaptacja stolików

 Karmienie na krześle

 Pozycjonowanie dziecka ze szczególnymi potrzebami

 

Ćwiczenia – karmienie/jedzenie

Rodzaj podawanych pokarmów

Umiejętność jedzenia vs. konsystencje, faktury, naczynia

Przygotowanie posiłków zagęszczacze

/2godz.dyd./

 

 Karmienie łyżeczką

 Przeżuwanie

 Gryzienie

 Połykanie

 Ślinienie

 Zadławienie

 Wymioty

 Problemy z zachowaniem podczas posiłku

 Płukanie jamy ustnej

 Samodzielne jedzenie

 Akcesoria do karmienia – łyżeczki

 Akcesoria do karmienia – talerzyki i miseczki

 Nauka samodzielnego jedzenia

 Zdobywanie umiejętności w porze posiłku

Ćwiczenia – pojenie/picie

Rodzaj podawanych płynów

Umiejętność picia vs. konsystencje, smaki, temperatura, naczynia

/2godz.dyd/

 

 Pojenie z kubeczka

 Akcesoria do pojenia

 Pojenie/samodzielne picie ze słomki

 

Podsumowanie

/0,5godz.dyd./

Pytania/dyskusja

/0,5godz.dyd/

 
Miejsce Puławy
Kontakt  tel. 505 778 442, e-mail: justynagotthardt@wp.pl