METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY W CAŁOŚCIOWYCH ZABURZENIACH ROZWOJU. |
|
|
|
Od Sobota, 27.09.2014 - 10:00
Do Niedziela, 28.09.2014 - 17:00
|
|
Odsłon : 1110 |
|
|
Temat:
|
Metoda SI we wspomaganiu rozwoju mowy w całościowych zaburzeniach rozwoju.
|
Prowadzący:
|
mgr Bożenna Odowska-Szlachcic – tyflopedagog, oligofernopedagog, logopeda, trener funkcji wzrokowych, terapeuta integracji sensorycznej, autorka książek z Metod SI, Terapii SI, Funkcji wzrokowych... http://www.impuls-funkcjewzrokowe.pl/
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
27-28.09.2014
|
Godzinyzajęć:
|
10.00-17.00[sobota] 8.30-13.00 [niedziela]15 h dydaktycznych
|
Miejsce:
|
Poznań, dokładne miejsce zostanie podane mailowo oraz ukaże się na stronie www.mega-szkolenia w Aktualnościach
|
Cena:
|
350 zł
|
Organizator:
|
MEGA SZKOLENIA POZNAŃ
www.mega-szkolenia.pl
info@mega-szkolenia.pl
506 17 17 67
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Logopedzi wszystkich specjalności pedagodzy, psycholodzy, terapeuci SI
Program:
Wstęp: zależność między rozwojem ruchowym dziecka a kształtowaniem funkcji
poznawczych
1. Ocena stanu dziecka po urodzeniu według skal: Apgar, Brazeltona , Prechtla
i Metody Deve
2. Skala Callier-Azusa do diagnozy funkcji poznawczych i komunikacji
3. Test dotykowy - ocena funkcjonowania oun
4. Elementy neurofizjologii układu nerwowego
5. Znaczenie systemów zmysłowych w kształtowaniu i rozwoju mowy
6. Rola układu limbicznego
7. Dysfunkcje procesów SI u dzieci z uszkodzeniami oun
8. Przyczyny opóźnionego rozwoju psychoruchowego w aspekcie dysfunkcji procesów
integracji sensorycznej
9. Piramida rozwoju procesów integracji sensorycznej w aspekcie rozwoju mowy
10. Dyspraksja rozwojowa i apraksja werbalna
11. Opóźniony rozwój komunikacji słowno-językowej u dzieci z całościowymi
zaburzeniami rozwoju
12. Przejawy dysfunkcji języka ekspresywnego i receptywnego
13. Film – fragmenty sesji terapeutycznych z udziałem dzieci z uszkodzeniami oun
14. Wspomaganie rozwoju psychoruchowego przez normalizację i stymulację systemów
zmysłowych – przykłady ćwiczeń
15. Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój psychoruchowy
16. Strategie terapeutyczne normalizujące funkcjonowanie oun oraz integrujące
przetrwałe odruchy niemowlęcych
17. Dysfunkcje ustno-twarzowe /wskaźniki, wygaszanie/
18. Film – terapia SI pod kątem stymulacji rozwoju mowy dziecka z uszkodzeniami oun
19. Terapia zapachami
20. Elementy terapii światłem i kolorami
21. Demonstracja pomocy i drobnego sprzętu wspomagającego rozwój mowy i
korygującego dysfunkcje ustno-twarzowe
22. Propozycje ćwiczeń
23. Wymiana doświadczeń – dyskusja
Przy zapisie obowiązuje wpłata zaliczki 100 zł, co jest gwarancją rezerwacji miejsca na liście.
W tytule przelewu: SI 2014 + imię i nazwisko
Pełna płatność do 12.09.2014 (15 dni przed szkoleniem): Bank Pekao 35 1240 1763 1111 0010 4494 3025 , MEGA SZKOLENIA, ul. Widłakowa 12, 61-680 Poznań
Na szkoleniu zapewniamy przerwy kawowe i słodkie co nieco w nieograniczonych ilościach oraz „gorące kubki”.
Uczestnicy otrzymają Certyfikaty oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Prowadzącego.
Wystawiamy rachunki.
|
Miejsce POZNAŃ |
Kontakt e-mail: info@mega-szkolenia.pl, tel.: 506 17 17 67 |
|